Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kunde i går som verken hadde manerer eller klarte tydeligvis ikke vente i et par minutter for å få hjelp. Var rush tid i butikken pga vi hadde salg, og jeg stod alene i to timer på slutten av dagen. Fikk telefon av en kunde som trengte hjelp med reklamasjon og så kundeservice innstilt jeg er, ville jeg selvsagt hjelpe. Da stod jeg og snakket med henne i maks 5 minutter mens en kjerring i butikken maste på å få hjelp når hun TYDELIG så jeg snakket i telefon. Jeg så på henne og bare nikket at hun får hjelp når jeg er ferdig på telefonen. Etter samtalen måtte jeg skrive ned om reklamasjonen og hørte at noen ropte et eller annet men visste ikke det var til meg for hei jeg var ennå opptatt med å bli ferdig med den ene saken. Til slutt får jeg "hey du.hjelp å få eller?"...manerer i sin fineste form.

 

For å si det mildt jeg takler ikke folk oppi 40-50 årene som burde hatt manerer,men som tror at bare fordi jeg er yngre at jeg skal tåle at de er idioter mot meg. Eller fordi de er kunder at de har alltid rett.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kunde fortalte om hvordan han nylig måtte stå i 10 minutter å snakke seg ut av en parkeringsbot.

Han hadde parkert på et kjøpesenter som ikke har mange terminaler for å trekker p-billett, som betyr han må gå 100m hver vei for å hente, samt at det var 2 andre som skulle ha billett før ham (som kjent bruker jo disse automatene 30sek på å betjene en kunde). Når han kom tilbake til bilen hadde parkeringsvakten akkurat fullført å skrive boten, og mente at han hadde sett han hadde stått der lenge. Etter 10 min med heftig argumentasjon fra kunden sin side slipper han tilslutt boten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke all verdens peiling på biler, men hadde det ikke gått å kjenne om motoren var varm? Har han stått der lengre enn ti minutter burde den være ganske avkjølt, men den burde være varm om han nettopp hadde kommet?

Det forutsetter(itillegg til det Flodec skriver) at det har vært litt lengde på kjøreturen. Motoren blir ikke så veldig varm av 3-4 km :)

 

Der jeg jobber har det nå vært overraskende "rolig", i så betydning at alle kundene har vært høflige, forståelige og tålmodige, og ingen som har forsøkt å være originale, vært rasshøl eller lignende. Har fått litt av trua på menneskeheten igjen.

Lenke til kommentar

Det forutsetter at parkeringsvakten må tenke. Trur ikke det står noe om at de må tenke i arbeidsinstruksen.

Noen vil vel si kunden, og forsåvidt forumbrukerne, også må tenke litt. :p Men ja, skjønner det har mye å si hvor langt man har kjørt. Det er vel uansett noe å tenke på til neste gang. ;)

Lenke til kommentar

 

Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa.

 

"Det var ikke det som sto i hylla"

 

Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil.

La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt.

 

Ja, det er kundevinklingen. Sannheten er vel at det kan være at det står litt feil noen ganger slik at flere priser kan gjøre det usikkert hva som står under hva, da er det ikke verre enn å lese på prislappen og lese på det produktet du plukker.

 

Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det...

 

Har alltid mange kunder som krever å få produktet til nedsatt pris fordi de finner varen under en annen prislapp. Jeg kan ikke gi den til redusert pris med mindre det faktisk kommer en annen pris enn det som står i hylla på SAMME produkt.

Endret av KarlChilders
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa.

 

"Det var ikke det som sto i hylla"

 

Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil.

La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt.

 

Ja, det er kundevinklingen. Sannheten er vel at det kan være at det står litt feil noen ganger slik at flere priser kan gjøre det usikkert hva som står under hva, da er det ikke verre enn å lese på prislappen og lese på det produktet du plukker.

 

Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det...

 

Det er overraskende lite ekstra arbeid å sjekke prislappen samtidig som produktene settes inn i hylla.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa.

 

"Det var ikke det som sto i hylla"

 

Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil.

La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt.

 

Ja, det er kundevinklingen. Sannheten er vel at det kan være at det står litt feil noen ganger slik at flere priser kan gjøre det usikkert hva som står under hva, da er det ikke verre enn å lese på prislappen og lese på det produktet du plukker.

 

Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det...

 

Det er overraskende lite ekstra arbeid å sjekke prislappen samtidig som produktene settes inn i hylla.. :)

 

Noe de selvfølgelig gjør.. :)

Lenke til kommentar

Kan hende jeg vinklet innlegget mitt feil; frustrasjonen min går ut på at kundene kommer til kassen, ser prisen og krever den til prisen de hevder er riktig. Når vi da går for å sjekke prisen, står naturligvis prislappen på riktig sted og prisen står tydelig på - men den var ikke der i stad ;)

Lenke til kommentar

Når det står sånn ser du bare på prislappen. Selve produktnavnet pleier å være såpass leselig at man ikke trenger å kline ansiktet inntil prislappen for å tyde det. Og er det ikke prislapp på et produkt du vil ha, er det ikke verre enn at du spør i kassen.

 

Nå har jeg ikke noen historier, men et relatert spørsmål: hvorfor er det sånn i enkelte forretninger/kaféer etc at man ikke kan bruke toalettet med mindre man er kunde? Det er jo ikke som at de taper på det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noen historier, men et relatert spørsmål: hvorfor er det sånn i enkelte forretninger/kaféer etc at man ikke kan bruke toalettet med mindre man er kunde? Det er jo ikke som at de taper på det.

Det kan man vel. Ganske enkelt betyr flere dogjester mer søl, mer søl mer rendhold, mer renhold mer utgifter.

Lenke til kommentar

Fra Rema:

 

 

Melkesjokoladekjeks kostet for øvrig dobbelt så mye som dronningkjeks, så her kan man gå på en smell.

 

Gud vet hva Ritz-kjeks koster.

La meg gjette, du går ut i fra at den billigste prislappen du finner tilhører produktet du plukker?

 

Når det står sånn må man se på prislappen uansett og har man veldig dårlig syn så er det bare å spørre i kassen inntil man ha vært hos optikeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...