Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kommunen generelt sett skyr jeg som pesten. Det skal være bra prekært før jeg faktisk tar kontakt med kommunen.

 

Kom f.eks inn på rådhuset og skulle til service torget for å spørre om noe råd om Husbanken og hvordan jeg skulle gå frem der (forsøker å kjøpe meg bolige, men det er vistnok enklere å sende en mann til månen). Så jeg kommer inn, og der er ikke en kjeft. Jeg er stein muts alene der. Så jeg vandrer bort til skranken og sier "Unnskyld men, kan du hjelpe meg med noen Husbank spørsmål?". Damen ser opp på meg med et blikk som kunne fått Djevelen selv til å fryse og sier bryskt "Du må altså trekke kølapp her". Ser meg rundt forfjamset, ser bort på kølappmaskinen og ser på henne og sier "Erm, joda, men nå er det jo ingen her som står i kø da, så du kan vel bare svare meg kanskje?"

 

Tror du det? Neida. "Du må trekke kølapp som alle normale folk her". Ser igjen rundt, forfjamset og sier smilende til henne "Jeg ville kanskje oppsøkt legehjelp, for du må ha en drøss med imaginære kunder fremfor deg. Du får ha en god dag", så gikk jeg.

 

Og det var siste gangen jeg satte foten min på Servicetorget her i kommunen. Holder meg til å lese meg opp på nettet.

Kan være at de vil registrere antall "kunder" de har i løpet av en dag? Men vet ikke om det faktisk er slik. Men da hadde det jo vært en smal sak å bare si det.

Endret av Punainen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en som kanskje ikke er så håpløs.. men det er jo litt artig.

 

 

Kunden: Jeg får ikke logget meg på Citrix, jeg har glemt passordet.

Jeg: Ok, jeg skal resette det for deg

(Begynner arbeidet med å finne brukeren, noe som tar litt tid så kunden føler at han må si noe)

Kunden: Jeg vet ikke hva som har skjedd.

 

 

Dette gidder jeg ikke å kommentere, men jeg brude egentlig si: Du vet ikke hva som har skjedd? Du har glemt passordet ditt !"#!"¤!"

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Får inn ymse forskjellige folk om dagen egentlig på jobben. Vi har jo selvfølgelig den gjerrige studenten. Har mini pc. Gjerne 10" med Atom prosessor. Denne personen bruker maskinen til kun internet og facebook samt litt musikk, men å kjøpe ny maskin til IT-studie, det er uaktuelt. Den er da tross alt bare 3 år og den fungerer jo. Blir like forbauset når maskinen bruker 6 timer på å installere 40 programmer via et ninite script, men vise forståelse for at ting tar tid, har personen ikke tenkt å gjøre.

 

Også har vi selvfølgelig den krasse. Gjerne en person med utenlandsk opprinnelse. Snakker gebrokkent norsk og er veldig krass i tonen. Ikke nødvendigvis frekk, men krass og rett på sak. Denne personen står også på sitt. Personen har alltid rett, og å komme med saklige fakta og korreksjoner, det må man for guds skyld ikke gjøre.

 

Må også nevne at sterotypen om at kommuner/statlige virksomheter er ueffektive stemmer godt fra det jeg har sett. Veldig forskjellige type mennesker som skulle hatt et kurs eller to ja :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De aller fleste som jobber innenfor staten og vegvesen generellt er håpløse å ha med å gjøre. Bare det å få foretatt en endring i vognkort på en bil er ikke lett. Selv om ett typegodkjenningsnummer fra tilsvarende bil skal i teori være nok er det ikke det når man treffer på en i vegvesenet. Nei... man må jo bygge om bilen selvfølgelig å ha dokumentasjon fra fabrikk... Gah...

 

Typegodkjenningsnummer er en reffereanse...

Endret av Rolf_X
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De registrerer sikkert antall hendvendelser med lappen;). Er slik på postkontoret også selv m jeg er eneste der

Jeg tenkte det samme, men isåfall burde det være mulig å ha en slags manuell registrering for slike tilfeller, rett og slett for å slippe å irritere kundene. Om "juks" med statistikken er et problem, kan man jo tenke seg at de ansatte vel så gjerne kunne ha trukket kølapper selv, og manuell registrering av en kunde er i så måte ikke mindre "sikkert".

 

Hos oss er problemet omvendt. Jeg har jobbet der i drøyt to år nå, vi har kølappmaskin, og vi har ikke brukt den en eneste dag så lenge jeg har jobbet der. Ca annenhver kunde, når det ikke er kø, går først bort til kølappmaskinen selv om jeg allerede har hilst på dem, trykker litt på den og spør "jeg trenger vel ikke å trekke kølapp nå vel?"

 

Nå har vi nettopp fått ny avdelingsleder, og han har lovet meg at vi skal fjerne den maskinen :)

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ein av dei beste er vel når eg skulle reparere ei maskin for ein,

han hadde beskrevet problemet slik:

 

"Denne dataen har fått et hakk i operativsystemet, da den falt i gulvet Torsdag kveld."

Haha, made my day...

Det verste med folk som sier sånne ting er at de tror de er så himla fiffige når de gjør det. "Det heter jo egentlig ikke data, det heter harddisk".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...