Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Var en kunde som kastet varer på meg i dag. Hun tok en og en vare og kastet de på meg. Var så ufattelig nær til å kaste varene tilbake på henne. Fy faen, det holdt på å klikke for meg. :realmad::realmad:

Grunnen til at hun gikk berserk var pga varene kostet 20 øre mer enn det stod på labelsen pga vi holder på å bytte ut alle sammen siden alle prisene i hele butikken skal endres 1.januar.

 

Jeg bare stirret på henne helt til hun forstod at hun ikke kunne oppføre seg sånn. Håper hun skjønte det i hvert fall. Neste gang kaster jeg hun ut av butikken hvis hun gjør noe lignende.

 

 

Og så var det noen kunder som latet om de var engelske til meg i dag. Selv om de var norske. Jeg måtte forklare masse til de, blant annet hva en pantelapp var på engelsk. duster. Som om jeg ikke har nok å gjøre på i en av årets travligste dager

 

Og såå hadde jeg tre kunder på rad som alle handlet varer for over 5000 hver. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre jeg. Hadde pittelitt mangel på plass når de holdt på, men det gikk fint uten at noen egg ble knust heldigvis.

 

Lang og travel dag, som endte opp med at jeg hadde 150.000 kr i omsetning i kun min kasse. :w00t:

Endret av The Barnacle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var en kunde som kastet varer på meg i dag. Hun tok en og en vare og kastet de på meg. Var så ufattelig nær til å kaste varene tilbake på henne. Fy faen, det holdt på å klikke for meg. :realmad: :realmad:

Grunnen til at hun gikk berserk var pga varene kostet 20 øre mer enn det stod på labelsen pga vi holder på å bytte ut alle sammen siden alle prisene i hele butikken skal endres 1.januar.

 

Sikkert no psykiatrisk, det er mye rart der ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg skulle innom kiwi før jeg dro på jobb og kunden forran meg sto lenge og klaget på et brød som han mente var for tørt. Jenta i kassen måtte klemme på brødet før han ble fornøyd, men hun kunne jo selvfølgelig ikke gi han halv pris som var basert på en antakelse. Det var på nippet før jeg tilbød meg å betale brødet for han ettersom jeg ikke hadde tid til å stå i kassa en evighet å vente på han. Heldigvis så virket det som om han ga seg på det. Fyren var sikkert bare i 20-åra og så ut til å ha god nok råd til å ikke kjekle på et brød.

 

Forøvrig så overhørte jeg årets sjarmis for en tid siden. Jeg jobber på sentralbordet for et taxiselskap og det var en natt til Søndag hvor fyren jeg hadde på linjen plutselig sier til ei jente; "Døh! Bli me mæ hjæm så ska æ ta dæ i ræva!"

Lenke til kommentar
Lang og travel dag, som endte opp med at jeg hadde 150.000 kr i omsetning i kun min kasse. :w00t:
Har varetelling for tiden, så i dag sto jeg bak kassen i bare ca. 10 minutter. Men klarte allikevel å selge varer for 100.000 kroner :D

 

 

I dag sto jeg bare bak kassen i ca. 5 minutter, men klarte allikevel å selge varer for 150.000 kroner.

 

hehe,regner med at det ikke var i en vanlig dagligvarebutikk :p

Er ikke så normalt å ha det i sånne butikker, derfor jeg ble så glad :tease:

Lenke til kommentar

Var en kunde som kastet varer på meg i dag. Hun tok en og en vare og kastet de på meg. Var så ufattelig nær til å kaste varene tilbake på henne. Fy faen, det holdt på å klikke for meg. :realmad::realmad:

Grunnen til at hun gikk berserk var pga varene kostet 20 øre mer enn det stod på labelsen pga vi holder på å bytte ut alle sammen siden alle prisene i hele butikken skal endres 1.januar.

 

Jeg bare stirret på henne helt til hun forstod at hun ikke kunne oppføre seg sånn. Håper hun skjønte det i hvert fall. Neste gang kaster jeg hun ut av butikken hvis hun gjør noe lignende.

 

Det er mulig jeg ikke passer i serviceyrket, men hvis en kunde hadde kastet varer på meg, hadde jeg eksplodert ganske snart og sagt klart ifra at jeg ikke finner meg i det, samme hva grunnen er. Jeg vet ikke hva du har lov til, men jeg hadde i hvert fall ønsket å sende henne på hue og ræva ut av lokalet og bedt henne holde seg unna for all framtid. Hvordan klarer du å bare sitte og stirre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg har hørt et ordtak som sier at "kunden har alltid rett". Jeg mener nå bestemt at skal man følge den filosofien til ytterste konsekvens kan det fort bli ganske kaotisk ...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ja og jeg må også tilføye at også velmenende idioter av noen sjefer (som ikke har direkte kontakt med kunden selv, så de slipper den belastningen) ville sikkert også vært uenig med meg der :p

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg ikke passer i serviceyrket, men hvis en kunde hadde kastet varer på meg, hadde jeg eksplodert ganske snart og sagt klart ifra at jeg ikke finner meg i det, samme hva grunnen er. Jeg vet ikke hva du har lov til, men jeg hadde i hvert fall ønsket å sende henne på hue og ræva ut av lokalet og bedt henne holde seg unna for all framtid. Hvordan klarer du å bare sitte og stirre?

 

Hadde en kunde gjort noe slikt tror jeg faktisk dønn seriøst at jeg ville politianmeldt vedkommende, og gjerne forsøkt å kaste personen ut. Om sjefen ikke hadde støttet meg i å få mennesket ut hadde jeg nok latt ham få høre min mening. Hadde han tatt kunden sin side tror jeg at det ville medført oppsigelse fra min side, men nå jobber jeg på et sted med et særs godt arbeidsmiljø og verdens beste og skjønneste sjef, så tror ikke det ville vært et problem. :)

 

Alle har en dårlig dag innimellom og oppfører seg gjerne litt verre enn vanlig, men å kaste gjenstander på andre er godt over streken til hva som er akseptabelt.

 

Jeg har hørt et ordtak som sier at "kunden har alltid rett". Jeg mener nå bestemt at skal man følge den filosofien til ytterste konsekvens kan det fort bli ganske kaotisk ...

 

Jeg er i utgangspunktet bevisst på at man som betjening i butikk gjerne må bite i seg noen ubehageligheter og svare på kritkk som burde vært rettet til andre, og "take it for the team". Man er en representant for bedriften selv når man sitter i kassen, og da skjønner jeg at kunden ikke gidder eller skjønner at det er butikksjefen, fruktansvarlig eller lignende som er ansvarlig, og at man gjerne må ta kjeften selv og heller ta problemet videre, hvis kunden kommer med en klage som butikken kan klandres for og bør utbedre.

 

Men jeg har etter hvert innsett at at noen rett og slett bare er ute etter å krangle eller å få utløp for frustrasjoner over ting som butikken ikke har så mye med å gjøre. Da prøver jeg å si i fra på en saklig og vennlig måte at det må tas med den aktuelle "etaten", og at hverken butikken eller jeg som kassadame jeg har noe som helst med saken å gjøre. Jeg gidder rett og slett ikke å bli overkjørt og utskjelt over banale ting utenfor min kontroll av mennesker som ikke eier hverken folkeskikk eller sunt vett. :ermm:

 

Jeg er mer enn villig til å hjelpe kunder med ting som er vel utenfor min arbeidsbeskrivelse eller å gi råd som det egentlig ikke er min jobb å gi, det anser jeg som å være et ålreit menneske. Men folk som ikke klarer å oppføre seg som voksne mennesker gidder jeg bare ikke å være grei mot tilbake. De fortjener hverken godvilje eller å erfare at deres fremtreden gjør at de får det som de vil.

 

Så for min del mener jeg at "kunden har alltid rett" er tull og tøys, og det tok ikke mange måneder i jobben før jeg innså det. Noen kunder burde lære seg at butikkansatte faktisk er mennesker de også, og har krav på den samme respekten som alle andre. :thumbup:

Endret av Ms. Mango
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...