Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håååpløst. Sto som nummer to i kø på butikken i dag. Fremfor meg var det ei dame, eldre sådan, som hadde bestemt seg for å betale deler av summen med småpengene hun hadde. Totalt kr 168,50, hvor hun da betalte med en hundrelapp og resten var i kronestykker, femtiøringer osv. Hun trengte først opplæring i å bruke myntmaskinen, og deretter brukte hun en evighet på å finne frem pengene for deretter å manuelt telle myntene hun puttet på for å være sikker på at det ble rett. Hun brydde seg ikke om at maskinen telte pengene for henne og sa i fra når det var nok. Neida. Kan ikke stole på slike maskiner, kan de vite.

 

Når hun så omsider hadde klart å bli kvitt alle myntene sine, med god hjelp i fra hun i kassen samt et par beklagende blikk, så viste det seg at hun manglet hele 8 kr! Hun presterte da å ta frem en tohundrelapp som hun betalte de 8 kronene med, og fikk tilbake igjen blant annet 42 kr i småmynt.

 

Eg hadde ikke dårlig tid, men akkurat der og da tenkte eg med meg selv at ja dette var vel anvendt tid.

 

Sikker på du ikke var med i bingobanden? :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jepp, er mange som prøver seg. Hadde et ENK og drev en nettbutikk tidligere, og fikk en gang en mail fra en som ville reklamere på en T-skjorte han hadde fått i gave grunnet et rift under armen. Ba da om navn på kjøper og dato. Fikk til svar at han ikke ante fordi han hadde fått det i gave. Sjekket opp tidligere bestillinger og det viste seg at jeg ikke hadde solgt et eneste av denne T-skjorten i størrelsen han hadde. Svarte ikke på denne mailen og fikk heller ingen fler.

Lenke til kommentar

En vare jeg har siklet på lenge, et headset, som kun har vært til salgs på Best Buy i USA hvor jeg har hatt litt problemer med å få kjøpt fra selv med Jetcarrier dukket plutselig opp i nettbutikken til produsenten, men ikke som en ordinærvare. Den lå bak et lite, litt bortgjemt, punktum i et hjørne som jeg tilfeldigvis trykket på.

 

De sier fortsatt at varen er kun til salgs på Best Buy, men når jeg bestilte så gikk det noen dager, de er vanligvis så trege, så fikk jeg beskjed om at den var sendt :D

 

Godt at de ikke fulgte sin egen policy for strengt :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Regner med at flere her inne hadde mange episoder i går? 17. mai som sådan var for meg den mest intense dagen på jobb noen sinne.

 

Toppet seg når jeg hadde et kjærestepar i 20-årene, fulle så klart, som skulle ha diverse mat og drikke 15 min. før stengetid.

Typen oppførte seg regelrett frekt og vulgært mot andre kunder, pressa seg mot ei i bunad som stod foran de i kø med kjæresten sin. Lagde "pistol" med fingrene og rettet mot hodet hennes og spurte om hun trodde det var et stickup eller om det bare var pikken hans som hun kjente. Makan.

Så var det deres tur. Jeg lagde pølser, jattet med og prøvde å ta det hele med et smil. Dama spør om hun kan ta noen pappkrus for å drikke vin på toget, noe jeg så klart sier hun kan. De kryper seg bort til kaffemaskinen, preiker og står lenge, tar noen pappkrus og selvfølgelig fyller typen kaffe i det ene. Før han skal til å gå roper jeg "Hei, du må betale for den kaffen!", hvorpå han mener å tro at dama har betalt for koppen. Selvfølgelig har hun ikke det. Jeg roper, veldig bestemt "NEI, det har hun ikke."

 

Han går ut, går kanskje fem meter - og så renner det over for meg. Jeg kjenner at min indre Tyholt Apenes våkner til live og skriker(!) av full hals. "Betal for den jævla kaffen din kødd!"

Han kommer inn igjen, setter fra seg kaffen og begynner å surmule. "Du trenger ikke være så jævla sur blablabla", mens jeg angriper han verbalt. "Aner du hvor frekk du var mot hun som stod foran deg i køen? Aner du hvor full du er nå?" etc.

 

Han sier det kan være det samme og går.

 

Fy faen sier jeg bare. 17. mai.

:roll:

Lenke til kommentar

Irriterer meg over kunder som lyver. Har jobbet en del på dataverksted, og jeg har opplevd kunder som kommer inn med PC-er som "plutselig ikke fungerer" lenger. Det viser seg fort, bare ved å se litt på pc-en, at den er mistet i bakken.

 

Konfronterer kunden, hvor han etter en liten stund innrømmer at han mistet PC-en i bakken....

Opplever den ofte selv, "Jeg gjorde ingenting" og "Plutselig skjedde det" er gjengangere. Faktisk utrolig sjeldent ting "plutselig skjer" med datamaskiner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...