Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Cola på Narvesen i går. Når jeg satt flasken på disken, sa damen "Øyeblikk, skal ta en kald en til deg, jeg satt nettopp noen inn". :)

 

Hehe, det minte meg om pølsekiosken ved min morfars sommerhus i Danmark. Det er alltid den samme trinne damen, som gjør alt for å gi sine kunder det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en innom her i helgen:

 

Kunde: Og en Prince mild 20! :)

 

Kunde: har dere kondomer?

 

Meg: Usnnsyld?

 

Kunde:Hvor har dere kondomer?

 

Meg: Åja! Det er rett der borte *peke* :)

 

Og så måtte man oppføre seg veldig normalt uten å tenke på at mannen i 30-årene var flau for å spørre etter kondomer :)

 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor menn i 30årene (eller folk over seksuell lavalder i utgangspunktet) skal være flau av å kjøpe kondomer.

De bak kassa driter som oftest i hva folk kjøper, og husker sjeldent hvilke varer folk kjøper. Derimot husker man veldig godt folk som oppfører seg unormalt, avhengig av situasjonen så klart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jobber i en elektrosjappe kalt elkjøp, og der fikk jeg denne servert i dag.

 

Kunden kommer inn i data-avdelingen og spør etter meg. Jeg lurer på hvordan jeg kan hjelpe han i dag, slik jeg spør alle kundene mine. Han forklarer meg at hans PC for ørtende gang (andregangsservice) må på verksted, og lurer på hvor lang tid det vil ta denne gangen. Jeg rusler ut til servicegutta og spør hvordan sakens gang står seg per dags dato og får vite at kundens maskin ligger på delevent for nytt hovedkort da det gamle hadde røket. Den har nå vært inne i nesten 3 uker fra innleveringsdato.

 

Rusler tilbake til advelingen min og forteller kunden hvilken status hans PC har på verkstedet nå, og sier at kunden kan få låne en maskin av oss mens hans egen er på service. Dette hadde han prøvd før, men den var for svak til denne kundens arbeidsoppgaver. (Våres utlånsmodeller er ikke nyeste skrik, men nok for vanlig husbruk). Jeg spør da kunden hva han brukte sin egen maskin til som vår utlånsmodell ikke klarer å kjøre på tilfredsstillende måte, og får da vite at kunden studerer og bruker programmer som Autocad og litt krevende grafiske applikasjoner generellt sett. Jeg foreslår derfor at kunden kan få låne en maskin fra vår utstilling som har ytelse som er lik den maskinen han kjøpte opprinnelig mens hans egen var på service, og dette kunne han godta.

 

Når han da har fått maskinen forteller kunden meg at hvis ikke saken blir løst snarlig, så vil han komme med et motkrav pga økonomisk tap som følge av at maskinen hans er på service...

 

Takk for den du :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virket som du håndterte saken greit, men enda en grunn til å ikke kjøpe pc fre Elkjøp... 3 uker på service for å bytte et hovedkort, jeg hadde nok ikke vært like blid tror jeg.

 

 

På min jobb er vi bare like oppgitt hver gang folk kommer og kjøper hagemøbler med bilen full av unger, hunder og bestemødre :roll:

Og de som insisterer på å få utstillingsmodellen fordi det er så vanskelig å montere opp, heldigvis tilbyr vi i år å montere opp mot en viss sum.

Mange finner også ut at de er pent nødt til å montere opp selv siden vi påpeker at de ikke får det med seg ferdigmontert seg med mindre de leier henger.

Lenke til kommentar

Jeg strever fortsatt med å ikke småflire når stygge folk kjøper kondomer.

Har ikke stygge folk sex? :ermm:

 

Når han da har fått maskinen forteller kunden meg at hvis ikke saken blir løst snarlig, så vil han komme med et motkrav pga økonomisk tap som følge av at maskinen hans er på service...

Så lenge han har fått ca tilsvarende lånegjenstand ved forespørsel, har han ingen rett til å kreve dette. En annen ting er at han da har innrømmet å bruke maskinen i arbeidsøyemed, og er derfor ikke engang dekket av Forbrukerkjøpsloven, men Kjøpsloven, som gir deg dårligere rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven blant annet med rett på lånegjenstand, reklamasjonstid osv... Sleng den i trynet hans om han prøver seg igjen :)

 

Virket som du håndterte saken greit, men enda en grunn til å ikke kjøpe pc fre Elkjøp... 3 uker på service for å bytte et hovedkort, jeg hadde nok ikke vært like blid tror jeg.

De venter på deler. Forbrukerrådet har uttalt at en servicetid på 5 uker eller mindre er å regne som "rimelig tid" så det hadde du bare måttet finne deg i. De fleste opererer med 3-5 ukers leveringstid på service, enten det er Elkjøp eller en eller annen databutikk/nettbutikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvordan klarer de å bruke 5 uker på å vente på deler?

Fordi det ikke alltid er produsert nok til å dekke etterspørselen. Og akkurat nå er det ekstra stort avvik i produksjon vs. etterspørsel pga jordskjelvet i Japan. Dette rammer også kinaproduserte varer da mange komponenter produseres i Japan selv om de settes sammen i Kina.

 

Men vi er vel ærlig talt veldig off-topic nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...