Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, du har så søt avatar,har bare gått ut i fra at du er hunnkjønn. :p Og se kommenteringen min for kilden din. Når man snakker om at noe er juridisk signatur holder ikke det der.

 

At resultatet (cecolon har tapt) er riktig er en helt annen sak. :wee:

Lenke til kommentar

Da er vi ihvertfall enige om at når man har godtatt en sum ved bruk av pin-kode eller signatur, så blir det vanskelig å nå frem med en klage selv om man går til rettsvesenet med saken :)

Og med det tror jeg vil bør legge akkurat den diskusjonen død, for det er veldig off-topic og nå vil vi ha flere gode kundehistorier :)

Lenke til kommentar

Har sikkert sagt det før, men jeg sier det igjen: dersom du planlegger å dra på en elektroforretning for å handle store hvitevarer/digre plasmaskjermer, sørg for å ha plass i bilen på forhånd. Hadde en kunde i går som handlet to stk 50" plasma, og skulle ha dem + to rammemadrasser + hele familien + drøss med bagasje med i bilen (hiace/caravan e.l.) og kjøre 20 mil. Verken jeg eller du synes det er festlig å se deg legge en uløselig kabal på denne måten.

 

Videre: hvis du skal handle store hvitevarer (komfyr/vaskemaskin/oppvaskmaskin/tørketrommel/fryseboks/kjøleskap), vær grei å komme mer enn fem minutter før stengetid. Det er ikke morro å ha stengt porten til lageret, skrudd av trucken og satt den på lading, for så å måtte sette i gang dette igjen med påfølgende plukking fra hvitevarestablene - gjerne det som står bakerst, innerst og nederst i stabelen helt i hjørnet. Kunder er kunder og salg er salg, men når butikken har stengt for kvelden vil jeg svært gjerne rekke neste buss hjem.

 

Takk!

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kjøttdeig til 10 øre kiloen en gang da jeg bodde i Stockholm. Lesset på med kjøtt på rullebåndet sammen med noen andre varer uten at hun i kassa reagerte på prisen. Hadde litt dårlig samvittighet, men det var en (s)kjedebutikk og jeg hadde dårlig råd..... :innocent:

Selv om du handler hos en stor kjede, betyr ikke det at kjeden nødvendigvis dekker underskudd i kassen. Jeg har selv jobbet i en stor kjede der de ansatte måtte betale av egen lomme om kasseregnskapet ikke stemte.

 

For ikke å være helt på siden av saken, får jeg vel også fortelle en kundehistorie. Dette skjedde med en kollega av meg da han skulle levere mat på døren til en kunde. Det hadde seg slik at kunden hadde bestilt én pizza med halve av en type og halve av en annen. Kokken hadde imidlertid gjort feil, og hadde laget en hel av hver type i stedet. I stedet for å lage en ny pizza og kaste de to feillagede, var det vanlig praksis at vi i stedet gav kunden begge pizzaene. De fleste ble bare glad for å få mer av det de hadde bestilt.

 

Denne kunden hadde en noe annen tilnærming. Vi kunne jo ikke forvente at hun skulle klare å spise to pizza når hun bare hadde bestilt en! Derfor måtte hun selvsagt få halv pris på ordren. Et forslag som man skulle tro at de aller fleste kundebehandlere ville le bort, uansett hvor serviceinnstilte de var. Det verste med historien, er imidlertid at min kollega ble så forfjamset at han faktisk gav kunden halv pris. Hun fikk altså dobbelt så mye mat til halve prisen. Man kan vel trygt si at min kollega ble gjenstand for en del vitsing i tiden etterpå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kjøttdeig til 10 øre kiloen en gang da jeg bodde i Stockholm. Lesset på med kjøtt på rullebåndet sammen med noen andre varer uten at hun i kassa reagerte på prisen. Hadde litt dårlig samvittighet, men det var en (s)kjedebutikk og jeg hadde dårlig råd..... :innocent:

Selv om du handler hos en stor kjede, betyr ikke det at kjeden nødvendigvis dekker underskudd i kassen. Jeg har selv jobbet i en stor kjede der de ansatte måtte betale av egen lomme om kasseregnskapet ikke stemte.

 

 

Regnskapet stemmer jo når strekkoden sier at prisen er 10øre pr.kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kjøttdeig til 10 øre kiloen en gang da jeg bodde i Stockholm. Lesset på med kjøtt på rullebåndet sammen med noen andre varer uten at hun i kassa reagerte på prisen. Hadde litt dårlig samvittighet, men det var en (s)kjedebutikk og jeg hadde dårlig råd..... :innocent:

Selv om du handler hos en stor kjede, betyr ikke det at kjeden nødvendigvis dekker underskudd i kassen. Jeg har selv jobbet i en stor kjede der de ansatte måtte betale av egen lomme om kasseregnskapet ikke stemte.

 

For ikke å være helt på siden av saken, får jeg vel også fortelle en kundehistorie. Dette skjedde med en kollega av meg da han skulle levere mat på døren til en kunde. Det hadde seg slik at kunden hadde bestilt én pizza med halve av en type og halve av en annen. Kokken hadde imidlertid gjort feil, og hadde laget en hel av hver type i stedet. I stedet for å lage en ny pizza og kaste de to feillagede, var det vanlig praksis at vi i stedet gav kunden begge pizzaene. De fleste ble bare glad for å få mer av det de hadde bestilt.

 

Denne kunden hadde en noe annen tilnærming. Vi kunne jo ikke forvente at hun skulle klare å spise to pizza når hun bare hadde bestilt en! Derfor måtte hun selvsagt få halv pris på ordren. Et forslag som man skulle tro at de aller fleste kundebehandlere ville le bort, uansett hvor serviceinnstilte de var. Det verste med historien, er imidlertid at min kollega ble så forfjamset at han faktisk gav kunden halv pris. Hun fikk altså dobbelt så mye mat til halve prisen. Man kan vel trygt si at min kollega ble gjenstand for en del vitsing i tiden etterpå.

Sier sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kjøttdeig til 10 øre kiloen en gang da jeg bodde i Stockholm. Lesset på med kjøtt på rullebåndet sammen med noen andre varer uten at hun i kassa reagerte på prisen. Hadde litt dårlig samvittighet, men det var en (s)kjedebutikk og jeg hadde dårlig råd..... :innocent:

Selv om du handler hos en stor kjede, betyr ikke det at kjeden nødvendigvis dekker underskudd i kassen. Jeg har selv jobbet i en stor kjede der de ansatte måtte betale av egen lomme om kasseregnskapet ikke stemte.

 

For ikke å være helt på siden av saken, får jeg vel også fortelle en kundehistorie. Dette skjedde med en kollega av meg da han skulle levere mat på døren til en kunde. Det hadde seg slik at kunden hadde bestilt én pizza med halve av en type og halve av en annen. Kokken hadde imidlertid gjort feil, og hadde laget en hel av hver type i stedet. I stedet for å lage en ny pizza og kaste de to feillagede, var det vanlig praksis at vi i stedet gav kunden begge pizzaene. De fleste ble bare glad for å få mer av det de hadde bestilt.

 

Denne kunden hadde en noe annen tilnærming. Vi kunne jo ikke forvente at hun skulle klare å spise to pizza når hun bare hadde bestilt en! Derfor måtte hun selvsagt få halv pris på ordren. Et forslag som man skulle tro at de aller fleste kundebehandlere ville le bort, uansett hvor serviceinnstilte de var. Det verste med historien, er imidlertid at min kollega ble så forfjamset at han faktisk gav kunden halv pris. Hun fikk altså dobbelt så mye mat til halve prisen. Man kan vel trygt si at min kollega ble gjenstand for en del vitsing i tiden etterpå.

Sier sitt.

 

Ja det kan du si, kvinnfolkene vinner igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du handler hos en stor kjede, betyr ikke det at kjeden nødvendigvis dekker underskudd i kassen. Jeg har selv jobbet i en stor kjede der de ansatte måtte betale av egen lomme om kasseregnskapet ikke stemte.

Det var et sted jeg jobbet, hvor det over tid var litt vel mye differanse i kassen. Det var ikke et øyeblikk snakk om at vi måtte betale differansen av egen lomme, men vi fikk beskjed om at det ikke bedret seg, kunne det gå ut over bonusutbetalingen. Det forbedret seg drastisk ganske umiddelbart da :)

 

Jeg tror imidlertid ikke det er lov å kreve at de ansatte skal betale en negativ differanse fra egen lomme. I såfall må de da også få en positiv differanse rett i egen lomme også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv om du handler hos en stor kjede, betyr ikke det at kjeden nødvendigvis dekker underskudd i kassen. Jeg har selv jobbet i en stor kjede der de ansatte måtte betale av egen lomme om kasseregnskapet ikke stemte.

Det var et sted jeg jobbet, hvor det over tid var litt vel mye differanse i kassen. Det var ikke et øyeblikk snakk om at vi måtte betale differansen av egen lomme, men vi fikk beskjed om at det ikke bedret seg, kunne det gå ut over bonusutbetalingen. Det forbedret seg drastisk ganske umiddelbart da :)

 

Jeg tror imidlertid ikke det er lov å kreve at de ansatte skal betale en negativ differanse fra egen lomme. I såfall må de da også få en positiv differanse rett i egen lomme også.

Er enig i at det burde gå begge veier hvis en butikk skulle ha en slik praksis, men det ville muligens skapt feil type incentiver for de ansatte ?

Lenke til kommentar

Jeg tror imidlertid ikke det er lov å kreve at de ansatte skal betale en negativ differanse fra egen lomme. I såfall må de da også få en positiv differanse rett i egen lomme også.

Er enig i at det burde gå begge veier hvis en butikk skulle ha en slik praksis, men det ville muligens skapt feil type incentiver for de ansatte ?

Man fikk selvsagt også beholde overskuddet. Det kalles tips. :)

 

Poenget mitt var uansett først og fremst å påpeke at argumentet om at en stor bedrift har råd til det ikke er holdbart, fordi det i mange tilfeller kan være at den ansatte må dekke tapet.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Litt opp-topic:

Anngående å trekke en ansatt i lønn for negativ differanse i kassa er så vidt jeg vet ikke lov. Mener at dette har kommet fram i tidligere diskusjoner her. Er vel evt. arbeidsmiljøloven som sier noe om det. Det eneste en bedrift kan gjøre er å gi den ansatte det gjelder en advarsel, eller oppsigelse dersom det fortsetter å være en negativ differanse i kassa-oppgjøret.

Lenke til kommentar

Jeg tror imidlertid ikke det er lov å kreve at de ansatte skal betale en negativ differanse fra egen lomme. I såfall må de da også få en positiv differanse rett i egen lomme også.

 

Fy.

Hvorfor det? Om det skal kreves fra ansatte når det er negativt avvik, så skal jo ikke butikken ta positivt avvik i sin lomme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

har et par godbiter fra jobben min , jobber som datafikser og lagergutt på Elkjøp Åkra :)

 

2. Fått inn en virus infisert pc som tok oss 2-3 dager å fikse. Kunden hadde fått tak i en sikkelig flott trojaner fra et program som han hadde lastet ned eller barnebarna noe i den duren. Når jeg hadde fått fikset pcn kommer han og henter den tar han med på lageret for å snakke litt og fortelle hva jeg hadde gjort. Når vi skulle til å gå så stopper han meg og sier ''hvor mye skylder jeg deg/dere?'' Svarer pent og høfligt ingenting mannen blir sjokka og holder meg igjen tar opp handa mi og kleiser enn 200lapp oppi og smiler og går fornøyd ut av butikken rakk ikke å si noe en gang bare wooow tusen takk !

 

Dette er kunder som jeg fikser pcn til som gjør at jeg gleder meg til å komme på jobb for å hjelpe andre mennesker som har klart å gjort ett eller anna dumt :)

 

Er det ikke veldig dårlig butikk å gjøre slike ting gratis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...