Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også var det jo de kundene som måtte ha hjelp til og fylle på kontantkortene sine. Prøvde å forklare at det er bare å gjøre som det står på kortet(ringe kontofon og slå inn tallene). Men neida. Jeg må si at jeg får noen tanker om IQen til vedkommende da. :p

 

Ja samme her, hvor vanskelig kan det være :p Jeg forstår det gjerne med folk over 90, men når folk i 20 - 30 årene må ha hjelp til å lade opp en telefon. En ting hadde vært vis de skulle ha hjelp til å kallibrere avansert utstyr til 20 000 for de som selger det, men å lade opp en mobil telefon :hmm:

 

Enten så er de bare ekstremt dumme (ja dersom man ikke klarer å følge tre enkle instrukser vil jeg påstå at man er direkte dum) eller så vil de ha meg til å gjøre det bare fordi jeg er på jobb der, sikkert noen som syntes det er kult å be folk om å gjøre ting bare fordi de kan be om det....

 

Hadde fast kunde i elektrobutikken vår som alltid kom til meg med sitt mix kjøpte kontantkort for å få hjelp til å lade det. blir litt irritert. de burde lære seg det selv

 

Når folk har kjøpt ting andre steder gidder jeg ikke hjelpe de. Har mer en nok med å hjelpe de kundene som kjøper noe hos meg. Husker det kom inn en fyr og ville ha meg til å registrere han hos Lebara og faxe inn registreringen og hele pakken (mer en 10 minutters arbeid) når han hadde kjøpt SIM kortet ett annet sted. For det første så var det umulig for meg å hjelpe han ettersom vi ikke hadde sjema, og for det andre så er ikke vi som står der en gud og enhver manns tjenere, vi er der for å yte service til våre kunder.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Fikk en artig sak her ifjor sommer som jeg kom på nå. Var en kunde som ville levere inn telefonen sin til service, den gikk av etter at den hadde lagt en liten stund... Det viste seg at det var bare skjermen som gikk av, altså at mobilen prøver å spare strøm. Måtte bevise at ingenting var galt med telefonen, så jeg ringte til telefonen hans mens den var "av", og såklart ringte det fra den. Tok meg en stund å forklare hvorfor det var sånn, hehe.

Lenke til kommentar

Angående det å ta betalt fra kunden FØR de får varen kan til tider være litt kjipt det og. Hender ofte at jeg får slengt i trynet. "Tror du ikke jeg kan betale for meg eller?" og de viser sjeldent noe forståelse når man forklarer at det er standard praksis hos oss at alle betaler før de får varen, siden vi nettop HAR problemer med at enkelte kjøper mat, og finner ut at de ikke har penger på kortet.. .___.

 

Ellers hadde jeg en kunde her om dagen som skulle ha en pølse, jeg glemte å spørre om han skulle ha den i brød eller lompe, og tok av gammel vane frem ett brød. Da står han der å roper "Neinei, jeg skal ha lompe jeg!" Jeg bare, ok, kaster pølsebrøded som jeg hadde varmet opp og fant frem en lompe i stedet. Da ble han sur for at jeg kastet brøded, det kunne jo blitt gitt til en annen kunde. No way, jeg varmer aldri opp mat, legger det tilbake i skuffen for så å varme det opp på nytt til en senere potensiell kunde..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aner ikke om jeg har fortalt denne før, men uansett:

 

Jeg skulle kjøpe meg en boks med snus, og fant etterhvert kjøleskapet for snus. Tok tak i dør, prøvde å åpne den, men neida. Dro litt hardere, prøvde å ta tak under, over - det gikk bare ikke.

 

Så smeller det fra jenta som satt i kassa (var omtrent bare hu og meg i butikken) "Om du er så hinsides tett at du ikke klarer å åpne den døra der så fortjener du ikke snus!"

 

Jeg snudde meg og så på henne, og akkurat da tror jeg hun forsto at hun hadde sagt det høyt. Var ikke måte på unnskyldninger, men jeg flirte og sa det gikk greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag ringte en kunde og var drit-sur fordi den nye TV'n hans ikke fungerte. Det kom bare snø, og han hadde koblet alt riktig, han hadde til og med en "ekspert" der til å hjelpe seg. Å ringe til meg var siste utvei, sa han.

 

Telefonsamtalen lød ca slik:

 

Meg: "Har du byttet til riktig inngangskilde?"

 

Kunden:"Hva er det?"

 

Meg: *oppgitt* "Har du sett i manualen overhodet?"

 

Nei, det hadde han ikke. (Men jeg var fortsatt siste utvei)

 

Meg: "Er Scart Kabelen koblet skikkelig til, vær så snill å gå og sjekk det for meg"

 

Kunden: "Ja, den sitter godt!"

 

Meg: "Ok, da kan det være noe galt, jeg skal se om jeg får dratt fra jobben for å hjelpe deg."

 

 

Så jeg drar fra jobben, drar opp til gubben, ca 10 minutters kjøretur, hver vei. Hele leiligheten stinka av kattepiss, og det satt 2 alkiser der og ett skikkelig sletent kvinnfolk i sofaen og røyka. Den såkalte eksperten var en 15 år gammel guttevalp.

 

Enden på visa: Jeg presser scart-kabelen ordentelig på plass, og vips, der fungerte det på mirakuløst vis. De ble svært overasket.

 

 

:/

  • Liker 8
Lenke til kommentar

og du sa: det blir 500 kroner takk

 

Orket ikke tilbringe mer tid hos dem, lukta var u-utholdelig. Tror ikke de hadde betalt for seg uansett.

 

En annen ting som faktisk tok kaka. Det er lørdag, og et par i 60-årene kommer innom og kjøper seg flatskjerm til 11000,-, og sier samtidig at de ønsker monteringshjelp, og det samme kveld. Jeg sier meg villig til å gjøre det samme kveld, til tross for at det er lørdagskveld, og at jeg må ta det på min fritid. Forklarer dem samtidig at taksten på dette er kr 500,-

 

Greit, så jeg avlyser lørdagsmiddagen med fruen, og legger i vei bort til dem. Kobler opp tvn, stiller inn og gir dem fjernkontrollen i handa, og lærer til og med opp gamla i bruk av aparatet. I tillegg tar jeg med meg den gamle bilderørstv'n deres for å kaste i el-retur, slik at de skulle slippe dette.

 

Men, får jeg noe for dette? Neida, ikke ei krone. Fikk meg ikke til å spøre om pengene heller. Angrer veldig i ettertid, for de hadde mer enn nok penger, det var helt sikkert.

 

På en annen side var jeg hjemme hos et lignende par noen dager senere, da var ingen pris avtalt, men jobben var lignende. Disse bodde i et mye "dårligere" strøk, og hadde generelt sikkert bare halvparten å rutte med enn de tidligere nevnte. Disse hyggelige menneskene gav meg 300 kroner for bryet.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her om dagen var det en mamma som tydeligvis skulle kjøpe snus til sønnen sin. Det ble åpenbart da hun spurte etter: ehhm.. sånn general maxi eller.. ehm general big one, nei.. general strong big.. jeg bare: general sterk portion? Da ble hun flau kan du si :tease:

 

Hehe, forleden dag kom det inn en turist guttunge og skulle ha 20 marlboro. Jeg spurte om ID og han så dumt på meg men ga meg ID, det viste seg at han var 16, jeg forklarte at man må være 18 for å kjøpe røyk i Norge og at jeg desverre ikke kunne selge. 5 min seinere kom resten av familien hans inn, da gikk far frem og bablet på fransk eller italiensk eller noe mens sønn som kan litt engelsk oversetter og da kjøpte en 20 pakk til seg selv, en 20 pakk til kone, en 20 pakk til sønn på 16 og en 20 pakk til datter på 14-15.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...