Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Så for å svare på spørsmålet ditt så ja, kundene er av og til andreprioritet. Betalende kunder er bra. Kunder som "bare kikker" osv er ikke bra. Det tjener butikken ingenting på. Så hadde det vært andre kunder i butikken kunne de ansatte tatt seg av dem mens den ungen sto og talte pengene sine. Tro det eller ei, men det er slettes ikke alle som synes ungen din er så spesiell, super, fantastisk og søt som du selv tror. Noen av oss gir fullstendig faen i andre sine unger.

 

 

Ååååå så siiint :green:

 

Hvordan skiller du en kunde som "kikker" til en kunde som "skal handle"? :hmm:

For jeg har jobbet 10 år i butikkbransjen, og har enda tilgode å lære denne egenskapen...

Og som selger, så skal du hjelpe den kunden du har blitt tildelt der og da, før kunden eventuelt sier noe annet og/eller eventuelt du spør. Noe annet vil jeg påstå er dårlig kundeservice.

 

 

Worst case er kikkeren en mystery shopper, så kan jo lønne seg at den kontrollen viser at man tar vare på kundene...er ikke alltid vi skal handle :p

Lenke til kommentar

Hvorfor tror folk automatisk at de skal trykke på avbryt/cancel når de skal bekrefte en handling..?

Spesielt når de nettopp har trykka ok/ja/run/bekreft/tillat/eller lignende i et lignende vindu.

Det er veldig irriterende med slike folk. Så klart skal du bekrefte at du skal åpne chrome hvis du har tenkt til å åpne chrome.
Lenke til kommentar

Kunder som blir stående ved disken foran andre kunder og skal brette kvitteringen, stokke om noen kort så det blir plass i lommeboken til kvitteringen, ser etter at det finnes mynt til parkometer(???) osv. Det er faktisk mulig å plukke med seg tingene og gå mot inngangen, for deretter å rydde lommeboka.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunder som blir stående ved disken foran andre kunder og skal brette kvitteringen, stokke om noen kort så det blir plass i lommeboken til kvitteringen, ser etter at det finnes mynt til parkometer(???) osv. Det er faktisk mulig å plukke med seg tingene og gå mot inngangen, for deretter å rydde lommeboka.

 

Får litt av samme feeling når man står å venter på en ledig pumpe på bensinstasjonen, og eieren av bilen som står med pumpen er inne å betaler.

Ofte kommer eieren av bilen ut av stasjonen med hamburger å brus i hånden. Sikkert 5 biler som hadde rukket å få fylt tanken på den tiden han har stått å ventet på burger..

Flytt bilene deres folkens, spesielt om det er mye kø..

Endret av Complexity
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spørsmål som "skal jeg klikke på ja?" er forsåvidt greie nok, tenker på de som sier "Da trykker jeg på avbryt" og omtrent har trykka inn knappen før jeg får svart.

Min mor velger konstant "OK". Virker nærmest som om "OK"-knappen ikke kan trykkes fort nok. Trenger hun hjelp til noe, og en dialogboks popper opp, trykkes OK umiddelbart. På tross av at denne samtalen går igjen hver eneste gang dette skjer mens jeg holder på å hjelpe henne med hva det måtte være:

 

Meg: Hva stod det der?

Mor: Jeg vet ikke.

Meg: Hvorfor trykket du OK da?

Mor: ...

Meg: Det som sto der kan ha vært relevant for det vi holder på med nå, og hva vi skal gjøre videre. Nå vet jeg ikke det, for du trykket "OK" før noen av oss rakk å lese.

 

Virker som dette går inn det ene øret og ut det andre hos enkelte, eller som min far sier: "det ene øret går inn og ut". Det som er spesielt merkverdig er at min mor aldri ville ha signert et papir uten å lese det først. Tekst på en skjerm er tydeligvis et helt annet paradigme for henne. Eneste årsak til at nettleseren hennes ikke ser ut som på bildet under, er at det å installere et nytt program tydeligvis er en så skremmende operasjon at noen andre helst bør ta seg av det. Altså, noen som faktisk leser - eller i det misnte skummer - hva de aksepterer.

 

toolbars-galore.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kunder som blir stående ved disken foran andre kunder og skal brette kvitteringen, stokke om noen kort så det blir plass i lommeboken til kvitteringen, ser etter at det finnes mynt til parkometer(???) osv. Det er faktisk mulig å plukke med seg tingene og gå mot inngangen, for deretter å rydde lommeboka.

Får litt av samme feeling når man står å venter på en ledig pumpe på bensinstasjonen, og eieren av bilen som står med pumpen er inne å betaler.

Ofte kommer eieren av bilen ut av stasjonen med hamburger å brus i hånden. Sikkert 5 biler som hadde rukket å få fylt tanken på den tiden han har stått å ventet på burger..

Flytt bilene deres folkens, spesielt om det er mye kø..

Prøv å kjøre lastebil når det er kun en lastebilpumpe og personen som har satt bilen der skal på do pluss handle alle kioskvarene i hele butikken. Og han skal selvfølgelig ikke tanke selv engang.

 

Nevnte jeg at det er masse ledige parkeringsplasser i lik gangavstand fra døra og at pumpa er skiltet "for lastebiler"? Det er alltid ledige parkeringsplasser.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får litt av samme feeling når man står å venter på en ledig pumpe på bensinstasjonen, og eieren av bilen som står med pumpen er inne å betaler.

Ofte kommer eieren av bilen ut av stasjonen med hamburger å brus i hånden. Sikkert 5 biler som hadde rukket å få fylt tanken på den tiden han har stått å ventet på burger..

Flytt bilene deres folkens, spesielt om det er mye kø..

 

Akkurat det der har jeg faktisk lurt litt på... Er det greit å fylle (uten å betale ved pumpa), flytte bilen, og så gå inn å betale? Kan man det hos alle bensinstasjoner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som om mange har innsett at de ikke skjønner noe som helst om data, dermed nekter å skjønne.

En jeg er borti stadig vekk er f.eks

X: hva skal jeg gjøre nå?

meg: ser på skjermen det det står "skriv inn passord og trykk neste", sier det som står på skjermen

X: skriver inn passordet og gjør ingenting

meg: trykk på neste

X: hvor er neste?

meg: peker på den eneste knappen man kan trykke på, der det står neste.

 

 

Vet ikke hvor mange ganger jeg har forklart at jeg ikke kan samtlige websider, men at jeg bare leser teksten på skjermen ettersom det står nøyaktig hva man skal gjøre, men alikevel er det for mange umulig å tolke avanserte IT-ting som "skriv inn passord"...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...