Gå til innhold

Nazi-regime i Humor-delen


Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei dette nazi-regime som styrer i humor-delen av forumet. Gang på gang på gang har jeg sett gode tråder bli stengt, bare fordi noen moderatorer ikke liker humoren i tråden, well guess what, some of us do! Det som fulgte glasset for min del var at Jacko Jokes tråden ble stengt. Jeg syns det var morsomt, det syns andre også, og noen liker det selvfølgelig ikke. Så ikke les da hvis dere ikke liker det!!

 

Humor er subjektivt, å så lenge det ikke strider med norsk lov så burde det faen meg være lov å lage humor av det!

 

:nei::nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må i grunn si meg enig! Til tider skulle man tro at Humor-delen var underlagt en bibelskole når man ser hvor harmløse bilder som faktisk blir fjernet..

Kanskje det er derfor Snowdogs bildetråd har vært så tam i senere tid, politisk korrekt humor slår ikke an over lengre tid :p

Lenke til kommentar

Lekte faktisk litt med tanken om å poste en slik tråd. Hadde nok ikke gjort det, dog - er ganske sikker på at moderatorene er i sin fulle rett:

(...) Videre tillater vi ikke poster som spøker med katastrofer eller menneskelige tragedier. Det gjelder spesielt når hendelsen ligger nært i tid. Forbudet mot støtende og provoserende innlegg gjelder også her.

For ordens skyld: Jeg er en av dem som lo av en del av bidragene i Jacko Jokes-tråden.

Lenke til kommentar

En moderator er ikke "teit" og "snever" om vedkommende følger reglementet som som er inkorporert i forumet. Vi har sagt oss villige til dette og brukere har sagt seg villig til det samme ved å opprette en brukerkonto på forumet. Personlig synes jeg dette var en 100 prosent korrekt avgjørelse. Hadde stengt tråden selv. Ville i denne sammenheng lagt vekt på normal folkeskikk, samt kategoriens reglement, som er krystallklar på dette punkt.

 

"Videre tillater vi ikke poster som spøker med katastrofer eller menneskelige tragedier."

 

Som uttalt var dette en korrekt avgjørelse.

 

:)

Lenke til kommentar

Nå leser ikke jeg skkurat mye i humor-delen, men jeg fikk allikevel en liten reaksjon nå:

Jeg personlig synes det er direkte usmakelig at folk skal kødde med, eller lage vitser om folks død eller andre tragiske hendelser! Greit nok at dere sikkert ikke liker den og den personen, men vis nå for FAEN litt respekt!

Lenke til kommentar

At man er uenige med retningslinjene for forumet, er en annen debatt. Ved å opprette en bruker på forumet har man indirekte sagt seg enig i disse. Både i innhold og karakter. At en moderator ved dette faktisk gjør den jobb vedkommende har sagt seg villig til er positivt. Retningslinjene er skapt for at vi alle skal få et bedre forum, at enkelte stadig går på kant med disse får være deres sak. På generell basis vi jeg oppfordre alle til å følge reglementet for forumet, om anmodinger ikke taes til følge og negativ oppførsel gjentar seg, vil man kunne endre opp med å miste forumtilbudet på permanent basis. Forumet er til for at vi alle skal kunne kose oss med hobbyen vår, ikke missbruk dette!

 

:)

Lenke til kommentar
Nå leser ikke jeg skkurat mye i humor-delen, men jeg fikk allikevel en liten reaksjon nå:

Jeg personlig synes det er direkte usmakelig at folk skal kødde med, eller lage vitser om folks død eller andre tragiske hendelser! Greit nok at dere sikkert ikke liker den og den personen, men vis nå for FAEN litt respekt!

 

Er ikke snakk om bare den ene tråden, er flere tilfeller som får meg til å reagere.

 

At man er uenige med retningslinjene for forumet, er en annen debatt. Ved å opprette en bruker på forumet har man indirekte sagt seg enig i disse. Både i innhold og karakter. At en moderator ved dette faktisk gjør den jobb vedkommende har sagt seg villig til er positivt. Retningslinjene er skapt for at vi alle skal få et bedre forum, at enkelte stadig går på kant med disse får være deres sak. På generell basis vi jeg oppfordre alle til å følge reglementet for forumet, om anmodinger ikke taes til følge og negativ oppførsel gjentar seg, vil man kunne endre opp med å miste forumtilbudet på permanent basis. Forumet er til for at vi alle skal kunne kose oss med hobbyen vår, ikke missbruk dette!

 

:)

 

Man sier seg ikke enig ved å opprette en bruker, man godtar bare retningslinjene, og jeg kritiserer ikke moderatorers arbeid heller, derimot deres utarbeiding av retningslinjene. Jeg misbruker da heller ikke forumtilbudet av å klage på dette. Isåfall er det noe galt, jeg, som alle andre har rett til mine meninger, samt rett til å uttrykke disse.

Lenke til kommentar

Angående missbruk, skrev jeg at dette var en uttalelse på generell basis, altså ikke til noen debattanter i denne tråd. Og det å godta retningslinjene kontra det å si seg enig i de, er egentlig to sider av samme sak. Har man noen innspill på retningslinjene som sådan, er det selvsagt rom for å kommentere dette, men som uttalt er dette en annen debatt.

 

:)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Michael Jackson og spøking med hans dødsfall så kan det slås ned på innenfor de føringer som er gjort. Å spøke med Michael Jackson slik som før hans dødsfall går greit, det er ikke slik at å spøke med en av verdens mest kjente personer med ett er forbudt fordi vedkommende er død.

 

Vi skal ta en intern diskusjon på det for å se hvor grensen bør gå i slike tilfeller så kommer vi tilbake til dere. Fortsett gjerne diskusjonen her :)

Lenke til kommentar

Steve Hughes sier det så fint.

 

Se filmen hos Youtube

 

fra 3:20

 

Jeg syns ingen\ingenting skal være "fredet". Alt kan tulles med. Det er noe flere komikere har kjempet for, George Carlin og Bill Hicks f.eks.

Som Steve Hughes sier, jeg driter i om noen blir fornærmet av mine vitser/kommentarer. Ingen som tar skade av å bli fornærmet. Å bli fornærmet er en subjektiv ting, å lage en regel at man ikke skal tulle med ditten og datten, da blir det ikke mye man kan si etterhvert. Vi har da ytringsfrihet i dette forumet, har vi ikke?

Folk har ingen rett til ikke å bli fornærmet. Fornærmet er noe man velger å bli.

Jeg blir kvalm av denne politiskekorrektheten...

Lenke til kommentar
Når det gjelder Michael Jackson og spøking med hans dødsfall så kan det slås ned på innenfor de føringer som er gjort. Å spøke med Michael Jackson slik som før hans dødsfall går greit, det er ikke slik at å spøke med en av verdens mest kjente personer med ett er forbudt fordi vedkommende er død.

Er det bare meg eller er det noe alvorlig galt her? :ohmy:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...