Gå til innhold

trenger råd ang bruk av PC som tv og multimediakanal


Anbefalte innlegg

Heisann datafolkens!

 

Jeg trenger litt hjelp i forbindelse med noen planer jeg har...

 

Da jeg ikke har vanlig Tv, tenkte jeg å utnytte Pc'en min på en litt mer nyttig måte.

 

Foreløpige planer:

Innkjøp:

- Tv-kort

- Ny skjerm 19"crt el. 17"lcd

- trådløst tastatur og mus

- div forlengelseskabler

- lite "custom" pc bord

 

Har fra før:

- ok pc

- stasjonær DVD

- bra hi-fi anlegg

 

 

Spørsmål:

- Hvilket TV-kort er best? med tanke på både bilde, lyd og tikoblingsmulighet for dvd'en min..

 

- 17" lcd eller 19" crt? kan lcd'ens pris forsvares?

 

- hvor mye kan jeg forlenge disse kablene: skjermkabel? Printerkabel?

- hvor langt rekker trådløse tastatur og mus?

- og hva er anbefalt av trådløst utstyr?

 

Utvidelsesmuligheter??

 

prosjektor?

programvare?

musikkprogram?

filmprogram?

 

her var det mange spørsmål...

Men hvis noen svarer på det de kan, så blir det nok bra til slutt :)

 

ha en ellers flott dag!

og på forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst tastatur kan ha en rekkevidde på opptil 10 meter, tror jeg, det spørs om, det er vegger og denslags mellom sender og mottaker. Du vil kanskje se på testen av Trust sin trådløse overføringsstajon, det spørs hvor bilde-frik du er, tenker jeg. Hvis du kjøper en god lcd-skjerm ville jeg foretrukket det foran en crt, men siden du skal se på tv og film er det viktig at du ikke får en skjerm med dårlig "innsyn" fra siden (husker ikke den tekniske sjargongen), altså at du ikke er nødt å sitte rett foran, 90 grader på skjermen, det blir bare irriterende.

 

Når det gjelder tv-kort er alt jeg kan si at du ikke bør gå for MSI TV@nywhere. Selv om det kanskje er det tv-kortet som har størst potensiale (definitivt i sin prisklasse, ihvertfall) har MSI helt horribel kundeservice, elendige drivere, (det sies å være noen uoffisielle betadrivere et eller annet sted, men jeg kan ikke finne dem), eneste tv-programmet jeg har fått det til å funke med er det medfølgende MSI PVS som er en skreddersydd versjon av InterVideo DVR - skreddersydd, nåja, heller et makkverk som får kolonnekjøring over Hardangervidden til å være en strømlinjeformet opplevelse... Men dersom det slippes nye, gode drivere, og kortet blir støttet i tredjeparts programvare vet jeg at jeg har kjøpt en vinner! Enn så lenge får jeg klare meg med en grønn plastbit til 700 spenn...

 

Når det gjelder programvare utover tv-kortet er mine anbefalinger winamp til musikk og bsplayer til film. Enkle og lette programmer som du sikkert kjenner fra før.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...