Gå til innhold

Forslag til nye deler til kontormaskin for ca 3500


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått i oppdrag av naboen her å oppgradere maskina hans, og det eg er på jakt etter er då dette:

Hovedkort

Prosessor med vifte

RAM

Skjermkort

Harddisk

Kabinett

Tastatur

 

Eg har sjølv satt saman dette oppsettet hos komplett:

 

MSI KT3, XP2000 med vifte, 512 mb pc2700 ram, abit fx5200,seagate barracuda 40 gb, miditower og tastatur for rett i underkant av 3500+frakt. Hadde vore artig om folk kunne komme med oppsett som kan gje endå meir for pengane (bør ligge rundt 3500)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. lite respons her, er vel for kjedelig med ei maskin som ikkje treng å vere sett sammen av det råaste på markedet kanskje.... :lol:

 

Uansett så har eg gjort litt endringar så no står eg igjen med dette:

 

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus 591,00

MSI KT3 ULTRA2 Hovedkort for Socket A (demo) 501,00

2X DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5 472,00

Seagate Barracuda 7200 40GB IDE 632,00

Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD, Silver 341,00

- Value Line, m/300W AMD/P4

Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR 654,00

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 114,00

Standard tastatur 86,00

Totalt 3391,00

 

Om ingen har store invendingar mot dette vert oppsettet bestillt i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Eg valgte to fordi prisenforskjellen var minimal, samt at systemet kan vere operativt om ei brikke sluttar å virke.

 

en brikke "slutter" ikke bare å virke....

 

kjøp "merke" PC2100 istedenfor pc2700, du skal vel ikke overklokke uansett siden dette er en kontorPC

 

- Kan anbefale TwinMOS!

 

du har mus? :)

 

vil også be deg vurdere en Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE isdedenfor din. Koster bare 300kr mer, dobbel lagringsplass og raskere, grunnet større plater.

Lenke til kommentar
Eg valgte to fordi prisenforskjellen var minimal, samt at systemet kan vere operativt om ei brikke sluttar å virke.

 

en brikke "slutter" ikke bare å virke....

 

kjøp "merke" PC2100 istedenfor pc2700, du skal vel ikke overklokke uansett siden dette er en kontorPC

 

- Kan anbefale TwinMOS!

Hehe... mine erfaringar tyder på det stikk motsatte, så derfor blir det to brikker. Har twinmos sjøl og det virkar bra, men komplett har ikkje twinmos av den typen eg er ute etter på lager, så då blir det noname. Har en kompis som har desse brikkene og han har ikkje opplevd noke problem med dei. Er vel egentlig p.g.a at dette ikkje skal overklokkast at noname egnar seg like godt som alt anna.

du har mus? :)

Jepp, har mus, skjerm, diskettstasjon og cd-rom!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...