Gå til innhold

Hvordan få Opera som standard browser i mIRC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tusen takk! bare synd at jeg nå må slette alle BS remote-scriptsa mine :)

 

edit: Forresten, gidder du å forklare hva scriptet gjør? er ikke så flink på sånt :)

 

er jeg på jordet hvis jeg gjetter at den "første" linja (de to som starter med hatt (^)) sier at "nei, du skal ikke gjøre noe når jeg trykker på en link", og den andre (de to linjene som ikke starter med hatt) sier at når jeg trykker på en link skal du åpne i default for windows browser?

Lenke til kommentar

må slette? why.. funker jo å ha denne sammen med whilke som helst andre remotescripts, da den ikke tar opp noen variabelnavn eller timers..

 

Enten legt til denne i tillegg til andre remotes du har.. eller bare lag en ny remote-fil og legg til i tillegg.. i praksis akkurat det samme, bare at du får adskilt dem mer for bedre oversikt med den andre.. hvis du ønsker det :)

Lenke til kommentar

Og ja, jeg vil tro du gjetter ganske rett.. I motsetning til at mirc kjører sin egen kommando på de sidene.. som sikkert går ut på å be explorer om å åpne den opp.. stopper den mirc, og kjører en ganske standard windowskommando "åpne denne adressa" .. og da popper default browser opp.

Lenke til kommentar

on ^*:hotlink:*//*.*:*: { } 

on *:hotlink:*//*.*:*: { run C:ProgramfilerOpera7Opera.exe $1 } 

on ^*:hotlink:*www.*:*: { } 

on *:hotlink:*www.*:*: { run C:ProgramfilerOpera7Opera.exe $1 } 

 

Sleng in dette og det funker, C:ProgramfilerOpera7Opera.exe må være hvor opera ligger... utrolig nok...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...