Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide bedre!


Anbefalte innlegg

det er er en prisguide her og en prisguide her.

 

det blir jeg en smule forvirret av.

er det samme prisguide eller er det 2 forskjelige ?

 

det kan virke som om kartalogien er de samme men er ordnet litt forskjellig.

hvorfor holder det da ikke med bare en prisguide ?

da kommer også spørsmålet om hvilken av disse to er det som er mest riktig å bruke ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supert at det blir gjort forbedringer i prisguide. Jeg vil også si at prisjakt.nu er noe å se opp til, ikke bare har den vanvittig mange produkter, den er bygd opp på en genial måte som binder sammen alle søstersiden, med tanke på bilder som brukere tar blir knyttet opp mot produktet, det samme gjør forumet. Så litt mer fletting mellom de forskjellige sidene amboil, akam, diskusjon og bruktmarked hadde vært bra!

 

Og så må jeg bare nevne Bruktmarkedet, det er helt håpløst, gått fra dårlig til å bli helt på trynet. Og syntes det er rart at det ikke jobbes med det, da jeg ikke har sett noen som er positive til det i det hele tatt, makan til side.

Lenke til kommentar

@ elg-elg123:

Om du velger kategorien data i den siste du nevnte så tror jeg du vil forstå sammenhengen (iforhold til den første). Det er også det samme for akam, amobil, spillverket og audiovisuellt som også går undet tek.no-netverket.

 

Edit: Forstår ikke hvorfor det eter produktguide på akam.no, mens det heter prisguide alle andre steder.

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar

har ikke lest alle kommentarene, men prisguiden angående pc deler (hardware) hadde vært veldig mye enklere om man kunne sortere etter hvilken butikk(er) man vil kjøpe produktet i. Irriterende å se etter PSU'er og DVD rom når annenhver er fra pixmania som ikke lenger er en norsk nettbutikk!. Ellers bruker jeg tjeneste ofte...

Lenke til kommentar

Mange av oss vet nøyaktig hvilket produkt vi skal ha, og vi sjekker da prisguiden hver dag for å finne ut når noen kjører tilbud. Det som hadde vært en grei funksjon var om man kunne abonnere på et produkt og fått melding på epost når noen satt ned prisen.

Lenke til kommentar
det som bør implementeres er prishistorikk, mer oversiktlighet (tenker særs på bærbar/grafikkort rotet. det er blitt for mange gamle prdouktserier (nvidia 7600,7800 osv som ikke brukes lenger)som ikke er inntressant. her kan det være ett tips om å putte kortene inn i grupper ettersom hvilken generasjon de tilhører.

Filtreringen trenger en overhaling, bærbar seksjonen nevnes igjen...

 

Prishistorikk finnes det, her feks;

https://prisguiden.no/product.php?p...s&cat_id=30

Lenke til kommentar

jeg har i ettertid funnet ut at det eksisterte ;)

litt flaut.

Likevel kan den bli bedre... For mange som shopper går ikke bare etter pris, men aktører. Alle som har en retursak i erinnring vet at de billigste er billigst av en grunn. Historikken bør derfor ha laveste pris slik vist, høyste pris og median blant alle prisene.

Eksemplet som du viste er veldig gunstig til å vise hvorfor: Ukens tilbud påvirker minimumsprisen, en utenlands aktør (pixmania) priser pga valuta lavere selvom ingen er intressert i pixmania, men heller komplett/netshop/ps. ergo er median viktig for å se hvordan resten av markedet priser produktet, om en nettbutikk dumper prisen, vil de andre følge etter? og i dette tilfelle så er det en butikk som er oppført to ganger... som eneste leverandør! Her må mer informasjon inn, hvor mange tillbydere fantes på forskjellige tidspunkt. Når ble varen "utgått" fra laget kan være en egen historikk, siden dette kortet for lengst gikk ut av produksjon/salg.

 

edit: tillføyelser

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger i denne tråden - de er noterte! :)

 

Takk også til alle de (et 50-talls personer) som meldte sin interesse for å delta på testdagen. Av disse har seks personer blitt valgt ut og blitt kontaktet nærmere om denne dagen. Vi gleder oss!

 

Alle dere som ikke har blitt kontaktet får mulighet til å delta på en lukket beta-kjøring av Prisguide 2.0, et stykke ut på høstparten. Vi kommer tilbake med mer informasjon når det nærmer seg.

Lenke til kommentar
det er er en prisguide her og en prisguide her.

 

det blir jeg en smule forvirret av.

er det samme prisguide eller er det 2 forskjelige ?

 

det kan virke som om kartalogien er de samme men er ordnet litt forskjellig.

hvorfor holder det da ikke med bare en prisguide ?

da kommer også spørsmålet om hvilken av disse to er det som er mest riktig å bruke ?

Det er samme prisguide som ligger til grunn ja. Vi distribuerer vår prisguide til en rekke nettsteder, som Tek.no-nettverket, men også andre nettsteder i Edda Media, f.eks. Speaker.no, DT.no osv. Alle disse får prisguiden tilpasset sin design.

 

Hvilken prisguide du bruker blir sånn sett det samme, du finner akkurat det samme innholdet uansett om du bruker prisguide.dt.no, prisguide.tek.no eller prisguide.no :)

Lenke til kommentar

Å utvide tilbudet slik at man kan bruke mobileenheter hadde jo også vært fint. Prisjakt.nu i Sverige som noen her i tråden har brukt som eksempel tidligere, har kommet med en applikasjon til Android som bruker skrekkodeleseren til å koble seg til prisjakt.nu for å sjekke priser og brukererfaringer. En norsk versjon imot prisguide.no måtte ha vært en kjempe ide for en nyttig applikasjon til våre Android telefoner.

 

Se video av svenske beta versjonen her: http://www.swedroid.se/prisjakt-snart-till-android/

Endret av Raggis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...