Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Mondeo - bra bil?


FCW

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en ny Mondeo stasjonsvogn, men har hørt endel negativt om bilen, spesielt de foregående modellene.

Blant annet at annenhåndsverdien ikke er den beste - tungsolgt som brukt.

Feil og problemer m.m.

-Ting jeg har hørt og lest altså.

 

Er derfor ørlite skeptisk til å kjøpe ny Mondeo. :roll:

 

Er det grunn til fortsatt å være det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen i familien kjøpte seg en 08 Mondeo nå nettopp. De hadde tidligere en 03 Modell som mildt sagt IKKE var feilfri, til tross kjøpte de seg den nye etter å ha hørt mye positivt i tester ol! Titta på bilen her om dagen og må si jeg syntes den var utrolig lekker.

Lenke til kommentar
Er derfor ørlite skeptisk til å kjøpe ny Mondeo. :roll:

 

Er det grunn til fortsatt å være det?

I verste tilfelle kan du risikere å måtte dra på verksted hver måned, selv med en ny bil. Det har jeg selv opplevd og det er ikke noe moro. Er du redd for noe slikt så kjøper du en japansk. Spiller det derimot ingen rolle så kjøper du noe annet.

Lenke til kommentar
Er derfor ørlite skeptisk til å kjøpe ny Mondeo. :roll:

 

Er det grunn til fortsatt å være det?

I verste tilfelle kan du risikere å måtte dra på verksted hver måned, selv med en ny bil. Det har jeg selv opplevd og det er ikke noe moro. Er du redd for noe slikt så kjøper du en japansk. Spiller det derimot ingen rolle så kjøper du noe annet.

 

Nå er det ikke noe fasitsvar på at japansk = aldri verkstedbesøk. Det er ikke slik at japanske biler er 100% feilfri alltid.

Lenke til kommentar
Blant annet at annenhåndsverdien ikke er den beste - tungsolgt som brukt.

Er det grunn til fortsatt å være det?

 

Tja, man kan ikke høre på alt hva folk sier, mange som mener mye uten og noensinne ha eid bilen.

Det med bruktbilprisen kommer nok av at Ford var tøffe til og pushe Ford Modeo inn i firmabilmarkedet, så etter 3 år stå det hauger og lass med nokså like og kjipe Mondeoer uten at kjøperne sto i kø. Vil tro det hjelper hvis du ikke kjøper den kjipeste motoren, fargen og er nøye med og få rett utstyr på den. Skal du ha den i 3 år er det viktig, skal du ha den i 10år så spiller det mindre rolle.

Lenke til kommentar
Er derfor ørlite skeptisk til å kjøpe ny Mondeo. :roll:

 

Er det grunn til fortsatt å være det?

I verste tilfelle kan du risikere å måtte dra på verksted hver måned, selv med en ny bil. Det har jeg selv opplevd og det er ikke noe moro. Er du redd for noe slikt så kjøper du en japansk. Spiller det derimot ingen rolle så kjøper du noe annet.

 

Nå er det ikke noe fasitsvar på at japansk = aldri verkstedbesøk. Det er ikke slik at japanske biler er 100% feilfri alltid.

Jeg tror faktisk det. Jeg aldri eller svært sjeldent (kan ikke huske det ihvertfall) har hørt eller erfart at biler **PRODUSERT I JAPAN** krever vanligvis noe mer enn normal service og bytte av slitasjedeler. Merk at jeg har vært ekstra nøye på å presisere type japansk bil da kvalitet på halvjapansk eide biler produsert i europa eller u-land dessverre ikke holder samme standard.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Vel...har prøvd en Mondeo idag. Førsteinntrykket er ihvertfall greit nok.

Bilen var en Titanium med 115 hk diesel, Motoren virket grei ved akselerasjon, ihverfall på tom bil. Ved gasspådrag tok det imidlertid et øyeblikk før motoren våknet helt til liv, men ga et godt puff når den først gjorde det. Har det med overladning eller noe sånt å gjøre?

Kan ikke helt skjønne at kjøreegenskapene er skrytt så henmningsløst opp i skyene, jeg synes den var noe stor og "duvende"

Kjørte også en Mazda6 idag, som virket tightere i fjæringen....men det er jo meg da, ingen ekspert i så måte.

 

Det med bruktbilprisen kommer nok av at Ford var tøffe til og pushe Ford Modeo inn i firmabilmarkedet, så etter 3 år stå det hauger og lass med nokså like og kjipe Mondeoer uten at kjøperne sto i kø.

Høres sannsynlig ut...takk for oppklaringen!

 

Kona likte bilen godt, og jeg synes den var ganske så strøken selv også.

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at ikke pressen har fått snurten i at dersom man kjøper biler produsert i Japan så er man immun mot utgifter utover service og slitedeler. Har disse japanerne falt i gryten med styrkedrikk som små kanskje?

 

Selv om du aldri har hørt om noe blir det ikke fakta av den grunn.

Kanskje du kan motbevise min påstand siden du selv så hardnakket påstår det motsatte ?

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at ikke pressen har fått snurten i at dersom man kjøper biler produsert i Japan så er man immun mot utgifter utover service og slitedeler. Har disse japanerne falt i gryten med styrkedrikk som små kanskje?

 

Selv om du aldri har hørt om noe blir det ikke fakta av den grunn.

Kanskje du kan motbevise min påstand siden du selv så hardnakket påstår det motsatte ?

 

Jeg trenger å motbevise at det aldri har vært en eneste bil "PRODUSERT I JAPAN" som har vært inne på verksted til noe annet enn service eller bytting av slitedeler? Kjære deg, det er vel heller hos deg bevisbyrden ligger.

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at ikke pressen har fått snurten i at dersom man kjøper biler produsert i Japan så er man immun mot utgifter utover service og slitedeler. Har disse japanerne falt i gryten med styrkedrikk som små kanskje?

 

Selv om du aldri har hørt om noe blir det ikke fakta av den grunn.

Kanskje du kan motbevise min påstand siden du selv så hardnakket påstår det motsatte ?

 

Jeg trenger å motbevise at det aldri har vært en eneste bil "PRODUSERT I JAPAN" som har vært inne på verksted til noe annet enn service eller bytting av slitedeler? Kjære deg, det er vel heller hos deg bevisbyrden ligger.

he he, du klarer altså selv ikke komme på noen tilfeller..

 

Da har vi nok en gang fastslått at disse bilene pleier å gå temmelig feilfritt til rusta tar dem.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Det er da merkelig at ikke pressen har fått snurten i at dersom man kjøper biler produsert i Japan så er man immun mot utgifter utover service og slitedeler. Har disse japanerne falt i gryten med styrkedrikk som små kanskje?

 

Selv om du aldri har hørt om noe blir det ikke fakta av den grunn.

Kanskje du kan motbevise min påstand siden du selv så hardnakket påstår det motsatte ?

 

Jeg trenger å motbevise at det aldri har vært en eneste bil "PRODUSERT I JAPAN" som har vært inne på verksted til noe annet enn service eller bytting av slitedeler? Kjære deg, det er vel heller hos deg bevisbyrden ligger.

he he, du klarer altså selv ikke komme på noen tilfeller..

 

Da har vi nok en gang fastslått at disse bilene pleier å gå temmelig feilfritt til rusta tar dem.

 

Herregud, du må da virkelig skjønne at det du sier er sprøyt? Finner frem det første som kommer opp i Google, se her: http://www.nettavisen.no/motor/article1454278.ece

 

Jeg kan sitere: "De fem mest pålitelige bilmodellene (årsmodell) (feil per 100)."

1. Toyota Corolla (00-02) (3)

2. Honda CR-V (97-02) (5)

3. Honda HR-V (99-05) (6)

4. Toyota Celica (99-06) (6)

5. Honda S2000 (99-) (7)"

 

Hadde pisset du lirer av deg vært sant hadde denne listen bestått av kun japan-produserte biler og det hadde stått 0 ved siden av hver eneste modell. Du kan finne frem alt som finnes av statistikker på feil på biler, ikke EN ENESTE EN vil vise deg at japan-produserte har NULL feil, UANSETT slik du så idiotisk påstår. Når du blir tørr bak ørene vil du kanskje forstå at selv om du "ikke har hørt" om noe er det ikke dermed sagt at det er fakta.

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at ikke pressen har fått snurten i at dersom man kjøper biler produsert i Japan så er man immun mot utgifter utover service og slitedeler. Har disse japanerne falt i gryten med styrkedrikk som små kanskje?

 

Selv om du aldri har hørt om noe blir det ikke fakta av den grunn.

Kanskje du kan motbevise min påstand siden du selv så hardnakket påstår det motsatte ?

 

Jeg trenger å motbevise at det aldri har vært en eneste bil "PRODUSERT I JAPAN" som har vært inne på verksted til noe annet enn service eller bytting av slitedeler? Kjære deg, det er vel heller hos deg bevisbyrden ligger.

he he, du klarer altså selv ikke komme på noen tilfeller..

 

Da har vi nok en gang fastslått at disse bilene pleier å gå temmelig feilfritt til rusta tar dem.

 

Herregud, du må da virkelig skjønne at det du sier er sprøyt? Finner frem det første som kommer opp i Google, se her: http://www.nettavisen.no/motor/article1454278.ece

 

Jeg kan sitere: "De fem mest pålitelige bilmodellene (årsmodell) (feil per 100)."

1. Toyota Corolla (00-02) (3)

2. Honda CR-V (97-02) (5)

3. Honda HR-V (99-05) (6)

4. Toyota Celica (99-06) (6)

5. Honda S2000 (99-) (7)"

 

Hadde pisset du lirer av deg vært sant hadde denne listen bestått av kun japan-produserte biler og det hadde stått 0 ved siden av hver eneste modell. Du kan finne frem alt som finnes av statistikker på feil på biler, ikke EN ENESTE EN vil vise deg at japan-produserte har NULL feil, UANSETT slik du så idiotisk påstår. Når du blir tørr bak ørene vil du kanskje forstå at selv om du "ikke har hørt" om noe er det ikke dermed sagt at det er fakta.

Hvordan du klarer å tolke påstanden min; "krever vanligvis noe mer enn normal service og bytte av slitasjedeler" til FEILFRI, NULL FEIL o.l. forteller oss at du ikke leser andres innlegg så veldig nøye før du fyrer deg opp med feilaktive påstander og personangrep.

 

Det ER pissprekt :yes:

 

Forøvrig er det interessant at du fortsatt er uenig i en påstand du selv underbygger med fakta. Får meg til å lure hvordan du tenker..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk det. Jeg aldri eller svært sjeldent (kan ikke huske det ihvertfall) har hørt eller erfart at biler **PRODUSERT I JAPAN** krever vanligvis noe mer enn normal service og bytte av slitasjedeler. Merk at jeg har vært ekstra nøye på å presisere type japansk bil da kvalitet på halvjapansk eide biler produsert i europa eller u-land dessverre ikke holder samme standard.

Toyota Avensis er produsert i England (land hvis er kjent for elendig kvalitet på biler) og den er jo ikke akkurat noen problemmodell. Det samme gjelder Nissan Qashqai. Kjenner en kar som har vært Toyota-mekanisker i mange år. Han hadde tenkt å kjøpe en ny RAV4, men etter en nøye prøvekjøring av både den og Qashqaien kom han fram til at Qashqai var bedre bygget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...