Gå til innhold

Hvilket skjermkort til en gammel Dell?


Anbefalte innlegg

Dette er vel et gjengangerspørsmål her, så jeg hiver meg på

karusellen jeg også.

Altså: Jeg har en to år gammel Dell dimension 4100 med; P3 866mhz, 384 mb/133 SDRAM, 80 GB WDse + 20 GB WD Harddisker.

Jeg har nå et 32 MB Geforce 2 GTS skjermort. Når jeg spiller UT2003 kommer det sikkert ikke som noen bombe at spillet blir hakkete

av og til ja :-/, selv på noenlunde lave innstillinger. Har lyst å spille på maks oppløsning med god flyt i spillet.

 

Så til saken: Hvilket skjermort anbefales til denne maskina? Det må ikke koste for mange lapper...1500 spenn er vel i grenselandet...Jeg har litt lyst på et GF4 Ti4200 128 MBDDRAM. Høres det OK ut?

Hvor stort kort må til for at de skal bli "overkill" på denne maskina? Hva med Hercules 3D prophet med 128 RAM? Greit kort?

Hørt at dette er noenlunde midt imellom MX og Ti korta. stemmer dette?

 

Bukker og takker for seriøse svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du hørt at Hercules 3D prophet er sånn midt i mellom MX ig Titanium,

Hvem sa det??? Hercules  3d prophet er ett av de beste korta på markedet. koster 3000 spenn el.no. Og er mye bedre enn alle Ti korta.  :wink:

 

Hercules 3d prophet er ikke et kort, men en serie! Hvis du tenker på H 3d P 9000 pro, så er dette ca midt mellom mx og ti. Tenker du på å oppgradere resten av maskinen på en stund, eller skal du bare oppgradere skjermkortet og drøye en stund med resten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...