Gå til innhold

nForce2 Ultra 400.


Anbefalte innlegg

Hei

Saken er at jeg skal innen noen få uker bestille meg nytt hovedkort.

Jeg vil bare høre om dere vet om noen kort med nForce2 Ultra 400 chipset.

Jeg tror Epox har et allerede. Men, sjekk dette, det er litt latterlig:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Her står modellen EPOX 8RDA3+ oppført med chipset nForce2-SPP/MCP-T

mens hos Epox selv står modellen EPOX 8RDA3+ med dette chipset: Nvidia Nforce Ultra 400 http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm

 

Dette er jo litt rart. Jaja, jeg kan jo bestille det fra komplett å satse på at det er de som tar feil i sin beskrivelse, men jeg vil jo være helt sikker.

 

Er det forresten noen som vet om andre produsenter snart kommer ut med hovedkort basert på chipset nForce2 Ultra 400?

 

På forhånd takk, kjære medbrukere av dette flotte forumet :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia Nforce Ultra 400 er sikkert bare nForce2-SPP/MCP-T med støtte for 400 fsb da, sikkert ikke noe skummlere enn det. Dette er derimot er fint spørsmål til komplett(forsåvidt greit og bruker hw.no forumet også men bedre/tryggere og gå direkte til kilden).

Lenke til kommentar

Nei jeg har merket at komplett er svært dårlige på info om hovedkort.

En annen feil er bla. at de oppgir at ASUS A7N8X (ikke deluxe) har 5.1 surroud lydkort, noe som ikke er riktig. Vel det har kanskje en chip som kan kode surround, ikke vet jeg, men det har hvertfall bare de 3 utgangene for 2kanals line out, mic in og aux (2kanals line) in.

Kan være det samme for meg om det er surround eller ikke, men finnes nok helt sikkert noen som blir skuffet på den måten.

Lenke til kommentar
Nei jeg har merket at komplett er svært dårlige på info om hovedkort.

En annen feil er bla. at de oppgir at ASUS A7N8X (ikke deluxe) har 5.1 surroud lydkort, noe som ikke er riktig. Vel det har kanskje en chip som kan kode surround, ikke vet jeg, men det har hvertfall bare de 3 utgangene for 2kanals line out, mic in og aux (2kanals line) in.

Kan være det samme for meg om det er surround eller ikke, men finnes nok helt sikkert noen som blir skuffet på den måten.

 

Kommer sikkert som tillegsutstyr, mener at alle nforce2 lydkort har støtte for 5.1.

Lenke til kommentar

Komplett har skrevet feil på 8rda3+. Hvis jeg ikke tar helt feil, er det brukt MCP-sb chip, ikke MCP-t. se EPoX sin offisielle pressemelding , www.8rdafaq.com . Litt surt, ingen digital lyd. :(

 

Epox has finally put out a "press release" on the 8RDA3+. Here is the release in it's entirety:

 

[TAIPEI, 03 April 2003] –After the great success of the EP-8RDA and EP-8RGA series of mainboards, the world renown manufacturer of PC Motherboards, EPoX Computer Co. Ltd. (EPoX), today announced the launch of its evolutionary nVidia nForce 2 mainboards called EP-8RDA3+.  

 

Besides possessing FSB 400 overclocking capability, this new EPoX offering provides the added functionality of Serial ATA with RAID function, Dual LAN, and IEEE 1394, whilst maintaining all of the options that have made EPoX original offerings so desirable.

 

This new full spec model is well-designed for those who crave abundant features and tremendous platform performance.

 

Based upon nVidia nForce2 SPP and MCP chipset, EP-8RDA3+ features 1 x AGP 8X, 3 x IEEE 1394a ports, CMedia 9739a audio with Dolby AC-3 Audio processing, 6 x USB 2.0 connect ports, 2 x LAN controllers and Silicon Image 3112a Serial ATA connectivity.

 

Besides, the board supports front side bus (FSB) 400 MHz and comes with 3 x DDR DIMMs to support dual channel DDR 400.

 

As is expected of all EPoX mainboards, this evolution of the ever popular EP-8RDA series mainboard continues to feature all of the overclocking features admired by the users whilst is equipped with other useful functions. In addition to the EPoX’s most favorable troubleshooting tool, Post Port, EP-8RDA3+ offers the following EPoX in-house features:

 

Power BIOS provides abundant BIOS adjustability. Users can tune their motherboard performance via BIOS.

Various adjustable features include FSB/AGP/Memory speed adjustment and CPU/Memory/AGP voltage tweaking.

Magic Flash offers automatic BIOS update utility in Windows environment, making DOS based flash utility a thing of the past.

 

Magic Screen is a user-friendly software utility, allowing users personalize their boot-up screen.

Magic Health facilitates users to monitor their system hardware health status including CPU temperature, chassis temperature, CPU/Memory/AGP voltage, fan RPM speed for chassis fan, CPU fan & power supply fan.

Prior to the introduction of the EP-8RDA3+, EPoX has introduced two nForce2 mainboards, EP-8RDA+

and EP-8RGA+. Until now, the EP-8RDA and EP-8RGA series of mainboards have won awards both on the internet and in the press throughout the world, as their performance, stability and immense overclocking potential has won the hearts of journalists and end-users alike.

 

My initial opinion: Epox has really messed up this time! This may turn out to be a great board, but the use of the MCP southbridge instead of the MCP-T will kill one of the greatest features of the board (soundstorm), and I am willing to bet that many potential buyers will shy away from purchasing based on this. Also consider that the 8RDA3+ is not available for purchase yet, and multiple motherboard manufacturers (specifically abit and asus) have already released fully featured 200mhz certified boards. Too little, too late

Lenke til kommentar

nForce2 ultra400 er nok bare et fint ord for C1 stepping på NB noe de fleste andre nye nForce2 kort har. Men for å være på den sikre siden kan det være greit å kjøpe ett 8rda3+ fremfor ett 8rda+ ja. Samt at 8rda3+ har "p4" strøminngang, noe som vil hjelpe på problemene ved oc av dette kortet mht V levels. Men jeg tviler på at du vil få stabile V levels med mindre du kjøler mosfets anyway.

Lenke til kommentar
.....Samt at 8rda3+ har "p4" strøminngang, noe som vil hjelpe på problemene ved oc av dette kortet mht V levels. Men jeg tviler på at du vil få stabile V levels med mindre du kjøler mosfets anyway.

 

Haha, jeg skjønner ikke helt..

Det er noe med at volten kan bli mer stabilt forstår jeg, men, det er bare om man kjører HVAFORNO?

mosfets?

 

Takk for svar forresten :smile:

Lenke til kommentar

edit:

---------------- ikke viktig likevel -------------------------

Jeg har forresten også et spørsmål til dere som har av Epox's sine nForce2 hovedkort: På northbridgen sitter en slik fancy alu-ting(?) med logoen til Epox, hva befinner seg under den? Lita ribbe med vifte eller bare ribbe?

-------------------------------------------------------------

 

Fant det ut på en bra bilde: http://www.computerworld.no/bildearkiv/576...937CD762828.jpg

Den tingen er en kjøleribbe fant jeg ut :p

Det er bra da jeg ikke liker vifter på hovedkortene, vifter har man nok av ellers, og disse små viftene som brukes på hk har det med å lage stygge lyder etterhvert.. :yes:

Lenke til kommentar
Nei jeg har merket at komplett er svært dårlige på info om hovedkort.

En annen feil er bla. at de oppgir at ASUS A7N8X (ikke deluxe) har 5.1 surroud lydkort, noe som ikke er riktig. Vel det har kanskje en chip som kan kode surround, ikke vet jeg, men det har hvertfall bare de 3 utgangene for 2kanals line out, mic in og aux (2kanals line) in.

Kan være det samme for meg om det er surround eller ikke, men finnes nok helt sikkert noen som blir skuffet på den måten.

 

huh?

 

Mitt A7N8X Deluxe har da både 5.1 decoder og 6 separate utganger bak på bakplata..

 

Det har seg nemlig sånn at man har 3 lydutganger i stereo mini-jack format hvor man har Front L+R på den ene, Surround L+R på den andre, og Subwooger+Center på den tredje.

Så det så!

Lenke til kommentar
.....Samt at 8rda3+ har "p4" strøminngang, noe som vil hjelpe på problemene ved oc av dette kortet mht V levels. Men jeg tviler på at du vil få stabile V levels med mindre du kjøler mosfets anyway.

 

Haha, jeg skjønner ikke helt..

Det er noe med at volten kan bli mer stabilt forstår jeg, men, det er bare om man kjører HVAFORNO?

mosfets?

 

Takk for svar forresten :smile:

 

Mosfet på hovedkortet, det er de som regulerer Volt levels på kortet. Se her: http://homepage.ntlworld.com/bubo/Mosfets/mosfets.html og her: http://8rda.com/page2.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...