Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan flere maskiner fungere som EN ftp-server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dvs si at servern må ha tilgang til de andre delte mappene som ligger på klientene..?omså kan jeg ikke se at XP har noe slikt, så da må jeg vel legge inn ett delingsprogg?

er litt n00b akkurat her :oops:

 

btw..du er fra lillesand? var du på lanet på grendehuset for noen helger siden?

Lenke til kommentar

Alle Windows-os'er har dette.

Hvis du på pc1 kjører Ftp-server hvor du også vil dele filer/mapper fra pc2 så kan du gjøre det ved å dele mappene (høyreklikke > Deling).

På pc1 kan du da trykke Start > Kjør og skrive <ip til pc2> (f.eks 192.168.1.2) så vil mappene du har delt på pc2 dukke opp. Da kan du mounte de på pc1 ved å høyreklikke på mappen å velge "Map this network drive" eller.no.

Så lager du en snarvei til den mappen på den delte ressursjen i rota til ftp-serveren (pc1). Så kan du konfigurere virtual directory i ftp-softwaren.

Lenke til kommentar
btw..du er fra lillesand? var du på lanet på grendehuset for noen helger siden?

 

Jeg bor i Lillesand ja, hva mener du med grendehus? MA-senteret?

 

Si at du har en maskin med IP 192.168.1.123 og hostname server5 som har noe som skal deles ut over ftp serveren som er på en annen maskin

 

Da deler du en mappe ved å høyreklikke på den og velge deling (eller lignende)

 

deretter går du på serveren og høyreklikker på Min Datamaskin, velg koble til nettverks-stasjon, da popper det opp ett vindu, der kan du velge at du vil montere 192.168.1.123delt_mappe (eller server5delt_mappe) på f.eks. D:FTPdelt_mappe_på_server5

 

litt dårlig forklart kanskje men... skylder på at jeg er sulten :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...