Gå til innhold

Kan noen forklare meg disse orda?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en nye PC, men da jeg kom til skjermkortet dukket det opp 2 "rare" ord jeg ikke har hørt før...

Så kan noen forklare meg hva som er forskjellen på hva "bulk" og "retail" er???

 

F.eks:

Matrox Millenium G550 32MB Dual Head

- AGP, Skjermkort, DDR-Ram, Bulk

Matrox Millenium G550 32MB Dual Head

- AGP, Skjermkort, DDR-Ram, Retail

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her på hw.no er det faktisk en Ordforklarings-guide som forteller;

 

Bulk: En betegnelse som produsenter og forhandlere (butikker) bruker på produkter som leveres uten en del ekstra tilbehør som vanligvis følger med. For eksempel er ofte manualer, kabler, spill, programvare og annet utelatt. Drivere følger i de fleste tilfeller med. En produkt som leveres i "bulk" er normalt billigere enn den fullstendige utgaven (retail). Om ikke noe er oppgitt mener Hardware.no at produktet er å betrakte som "retail".

 

Retail: I motsetning til "bulk", leveres et "retail"-produkt (mest brukt om dataprodukter, og da spesielt harddisker, CD-ROM, lydkort, skjermkort osv.) med alle manualer, drivere, og evt. programvare, spill, kabler og andre artikler. Retail-produkter ligger normalt litt over "bulk" i pris, men du får samtidig "mer for pengene". Om ikke noe er oppgitt skal produktet være retail.

 

http://www.hardware.no/guider/ord/index.html

 

Edit: Feil link :roll:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...