Gå til innhold

Sennheiser HD 497 (212) - Et godt valg for meg?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å kjøpe Sony MZ-N1, og tenkte derfor å investere i et par gode hodetelefoner/headphones. Har søkt litt rundt på forumet, samt lett litt rundt på nettet, og synes Sennheiser HD 497 så ut som noe for meg.

 

I tillegg til MD'n hadde jeg også tenkt å benytte den til PC'n, men mest MD.

 

Jeg vil gjerne høre "cons & pros" for å kjøpe / ikke kjøpe disse. Tar også gjerne imot andre forslag, men tror ikke jeg vil ha KOSS porta/sporta pro.

 

(Skal selvfølgelig prøve før jeg kjøper, men vil ha noen gode forslag så jeg vet hvor jeg skal gå)

 

Jeg sikter på priser rundt 5 - 600.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var og prøvelyttet på hodetelefoner for en uke siden. Prøvde først tre Sony modeller, alt fra 299 til 1200. Dessverre så ble jeg ikke så altfor imponert av noen av dem. I en annen butikk prøvde jeg så Koss Porta Pro og da ble det tommelen i været. Musikken hørtes mye mer "ekte" ut, uten de kunstige harde attakkene ved diskanter som jeg opplevde med Sony. Koss var rett og slett gøy å høre på. Fin og ekte bass var det også.

 

Jeg har relativt godt hjemmeanlegg, så lydopplevelsen har blitt sammenlignet en god del med det. Det var kanskje defor jeg ble ekstra skuffet av Sony modellene.

 

Sennheiser modellen har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Ok, takk for rådet, men jeg tror ikke jeg vil ha sporta/porta pro.

 

Vil gjerne høre fra folk med Sennheiser HD 497. Da jeg lette rundt andre steder på forumet fant jeg ikke så mye negativt ved disse. Vil gjerne høre det negative (hvis det er noe vel å merke ;) ).....

Lenke til kommentar

I den prisklassen du sikter etter, er både Sennheiser og Koss klare ener-valg. Begge har svært god lyd, Sennheiser har kanskje noe klarere/renere lyd, mens Koss har litt mer bass.

 

Du må nesten høre litt selv og hva du mener er god lyd.

 

Har forøvrig ett Koss PortaPro til minidisc'en og ett Koss PRO4AAT til gaming. Spesielt det siste er meget bra (men litt harry å gå med ute på gata ;))

Lenke til kommentar
Vil du ha et headsett som spiller flatt (ikke farger lyden), så gå innom Riff Musikk og kjøp Behringer HPS3000.

Jeg tror jeg egentlig har bestemt meg for sennheiser'n, siden ingen har noe spesielt negativt å si om den..... den fikk jo "Golden Ear Award" i '96, da.....

 

Men hvor mye koster behringer'n?

Lenke til kommentar
De blir vel for billige..... jeg har tenkt å kjøpe dem i Tyskland (like the other fellow), så da er jo sennheiser et godt valg siden det er tysk.... (?)

"For billig"? Synes ikke du skal avskrive dem uten å ha hørt dem... :wink:

 

MEN det er studio-headphones. De er laget for å gi et flatt-som-f*en lydbilde, slik at du kan bestemme om mixen din høres god eller dårlig ut (Disclaimer: Never mix on headphones, use them as a reference...), men jeg er vandt til å høre musikk på studio-monitorer og slike headsett så for meg er de geniale! Gode og billige, jeg har 4 par allerede...

Lenke til kommentar

jeg har hatt 497 i snart et år nå..

er godt fornøyd med dem, men ga ikke helt den a-ha opplevelsen dem skulle gi ifølge visse tester :)

er vel som en annen sa her, lyden er veldig klar og i seg selv ganske nydelig.. men det føles likevel noen ganger som dem mangler litt "trøkk".. med mindre man skrur lyden veldig opp :)...

det var min lille personlige erfaring med dem.. hadde nok kjøpt dem igjen hvis de av en eller annen grunn skulle gå tapt..

Lenke til kommentar

tja, jeg synes at HD497 var vonde å ha på i lengden, men så har jeg et litt stort hode, slik at de klemte litt på ørene...

 

så:

-Vonde å ha på (for meg)

-Jeg hadde litt problemer med spraking i dem, påvirket av ledningens feste i jacken. kunne bevege denne litt for å justere litt, men skal vel ikke være slik uansett...

- for ikke helt omsluttende "puter"- trykket på ørene istedet for hodet rundt...

+grei lyd

- Koss UR20 er like gode, bedre å ha på, og koster mindre

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...