Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Astra, 1.8i, drar ikke på starteren


Anbefalte innlegg

Hei

 

Mutter'n sin Astra har sluttet å starte. Når jeg drar på tenninga lyser det lamper i dashbordet, men starteren drar ikke. Prøvde å dra igang bilen, og det gikk helt fint; men den startet ikke igjen da jeg prøvde å stoppe den.

 

Har lest ut motor-feilkode 93, noe som er "Hall effect switch - low voltage"; det høres ut som dette KAN forårsake at bilen ikke drar rundt starteren, men jeg vet ikke om feilen var der tidligere eller ei.

 

Hva i all verden er Hall effect switch? Ser ut for min del at det har noe med magnetisme å gjøre.

 

Kan det være så enkelt at det er starteren, eller er det værre enn som så?

 

EDIT: Har prøvd med startkabler også da.. ;)

Endret av Axentrix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er den totalt død? Ingen lyd eller andre indikasjoner?

Sjekket at batteripolene er reine og sitter skikkelig?

Er jordledningen fra karosseri/batteri festet skikkelig til motor/gir?

Nei, som sagt, det lyser lamper i dashbordet. Radio'n virker feks. Har inntrykk av at alt fungerer bortsett fra det som slår inn starteren.

 

Skal ta en telefon ;)

Lenke til kommentar

Sjekk jordingen til starteren, at alle kabler er satt pent inn, og sjekk at alle små kabler til batteriet sitter skikkelig. Hadde samme problem på min :) Det var dårlig kontakt mellom styrestrømledningen og +polen :) rengjorde skikkelig og skrudde alt fast på nytt. Starter som en kule hver gang nå :) evt prøv å bank hardt på starteren med noe (kosteskaft eller lignende). Kan være ledninger inni der som sitter løst ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...