Gå til innhold

Forsvunnet Partisjon. trenger hjelp!!


Anbefalte innlegg

Har en Maxtor 80Gb harddisk som var oppdelt i 3 partisjoner.

en med spill, en med filmer og en som var tom. etter at "windows haddisken" (WD) på 30GB ble ødelagt av en eller annen grunn, innstallerte jeg windows på den partisjonen (Maxtor) som var tom.

da jeg var ferdig og kom inn i wnindows merker jeg at partisjonen med filmene var forsvunnet!.. det er da ikke mulig at parisjonen og alt som var på bare forsvinner ? noen som vet hvordan jeg kan finne tilbake til innholdet på partisjonen ?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

informasjon er en kjekk ting. Gi oss noe mer å jobbe med. om du for eksempel oppga hva slags operativsystem du bruker, kunne vi lettere hjelpe deg.

 

Først og fremst vil jeg anbefale deg å bruke et diskpartisjonssystem, som f.eks PartitionMagic, for å sjekke om partisjonen finnes der. Etter stor sannsynelighet har den blitt til en "Hidden" partisjon, siden du mulig har lagt 2 eller flere "Primary" partiosjoner. Dette har skjedd med meg mange ganger, og jeg aner ikke hvor mange som faktisk har gjort dette etter meg.

 

Vil anbefale deg å prøve dette, og om det ikke funker, kom tilbake her og gi oss noe mer informasjon og jobbe med, som f.eks hva du faktisk gjorde og hva som skjedde.

 

-Kenneth Myrvang

Lenke til kommentar
informasjon er en kjekk ting. Gi oss noe mer å jobbe med. om du for eksempel oppga hva slags operativsystem du bruker, kunne vi lettere hjelpe deg.

 

Først og fremst vil jeg anbefale deg å bruke et diskpartisjonssystem, som f.eks PartitionMagic, for å sjekke om partisjonen finnes der. Etter stor sannsynelighet har den blitt til en "Hidden" partisjon, siden du mulig har lagt 2 eller flere "Primary" partiosjoner. Dette har skjedd med meg mange ganger, og jeg aner ikke hvor mange som faktisk har gjort dette etter meg.

 

Vil anbefale deg å prøve dette, og om det ikke funker, kom tilbake her og gi oss noe mer informasjon og jobbe med, som f.eks hva du faktisk gjorde og hva som skjedde.

 

-Kenneth Myrvang

 

Bruker WinME at the moment. innstalerte fra dos med oppstartsdisk.

jeg har lagt inn PartitionMagic nå, fant partisjonen men om jeg jør no endringer med densøker etter error får jeg meldingen :

"Error #1516

Partition improperly dismounted" det går heller ikke og klikke "fix" for å fikse problemet etter søk. partisjonen er NTFS mens di andre 2 er FAT32. får samme error melding om jeg klikker "convert" > "FAT32"

Lenke til kommentar

her har du svaret til den feil meldinga fra powerquest:

 

http://www.powerquest.com/support/primus/id966.cfm

 

Vet ikke dette men har på følelsen at du brukte et nt basert operativ system før. Hvis dette er tilfelle så vil du ikke se denne partisjonen i windows hvis den var partisjonert med filsystemet NTFS. Hvis dette er tilfellet. Kan du prøve å konvertere den aktuelle stasjonen om til fat32. Hvis dette ikke er tilfelle og linken nevnt over ikke hjelper aner jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar

det virker som jeg må fikse erroren før jeg kan konvertere den til FAT32.

men som PowerQuest skriver "This problem can often be resolved by running CHKDSK /F on the affected drive." men jeg finner jo ikke partisjonen i cmddos heller. partisjonen er ikke "Hidden" og den er "Logical"

Lenke til kommentar

er den ntfs ?

 

hvis ntfs. kan du jo gjøre følgende:

 

 

. Boot from the first PartitionMagic rescue diskette.

 

2. When you are prompted to insert the second rescue diskette, press Ctrl+C to drop to the A: prompt.

 

3. Insert the second PartitionMagic rescue diskette and type the following: PQMAGIC /IFC

 

4. Press Enter.

Lenke til kommentar

nå har det seg sånn at winME ikke støtter ntfs filsystem, og om den forsvunnene partisjonen er NTFS vil du ikke finne den i windows. Prøv det som ble beskrevet over, lag partitionmagic boot disketter, boot fra dem, og prøv å konverter den når du da kommer inn. Gjort det flere ganger, burde virke fint. Feil på disken burde også kunne bli fikset fra de diskettene, men jeg har opplevd problemer med det. Lykke til, håper du får tilbake partisjonen snart, det er forferdelig å være uten musikk.

 

-Kenneth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...