Gå til innhold

TFT eller LCD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TFT = LCD

 

Du må nok mene CRT som er "hard" skjermer

 

En lcd skejrm er god å ha mht 2d grafikk

skal du spille 3d spill kan enelte lcd skjermer "slite" med grafikken mht oppdateringen av pixlene som kan fårusake "treig" respons og farger som blir hengende såpass lenge at de kan skape misdannelser på skjermen

 

CRT skjermene har ikke dette problemet

 

Jeg har selv bestillt meg en lcd skejrm beregnet for spilling men den var ikke billig heller da (13700 kr)

Lenke til kommentar

TFT er jo shite! De må en jo konsant stirre på i rett vinkel, en får feil farger og de slites raskt ut. Iallefall alle slike jeg har vært borti. Skikkelige LCD skjermer jeg har sett har ikke dette... Men så kan det vel bare være at jeg tar fullstending feil og at de TFT skjermene jeg har sett har bare vært av dårlig kvalitet da...

Lenke til kommentar

Så hva synes dere om denne da?

Verdt å prøve? :)

l_171P_1.jpg

(Det skal visstnokm være Porsche som har designet denne... et + eller? :p)

 

Samsung er (skal være) de beste innen flatskjermer (og alle andre produkt de lager ;)), så jeg tviler ikke på kvalitet i det hele tatt...

 

Ps! Trykk på bildet for å komme til link om info om skjermen

 

Og ja, den er 17", hehe

Lenke til kommentar
Så hva synes dere om denne da?

Verdt å prøve? :)

l_171P_1.jpg

(Det skal visstnokm være Porsche som har designet denne... et + eller? :p)

 

Samsung er (skal være) de beste innen flatskjermer (og alle andre produkt de lager ;)), så jeg tviler ikke på kvalitet i det hele tatt...

 

Ps! Trykk på bildet for å komme til link om info om skjermen

 

Og ja, den er 17", hehe

 

nei den er nok ganske utdatert,den er basert på 171 serien istedefor den bedre 172 serien som også sakte men sikkert begyner å bli utdatert.

Hvorfor ikek acer al732?

ser stilig og bra.

Lenke til kommentar
TFT er jo shite! De må en jo konsant stirre på i rett vinkel, en får feil farger og de slites raskt ut. Iallefall alle slike jeg har vært borti. Skikkelige LCD skjermer jeg har sett har ikke dette...  Men så kan det vel bare være at jeg tar fullstending feil og at de TFT skjermene jeg har sett har bare vært av dårlig kvalitet da...

 

som sagt nesten helt øverst her, lcd skjermer bruker tft teknologi.

LCD = liquid crystal display

TFT = Thin Film Transistor

tror du skal lete lenge etter en lcd monitor i dag som ikke er TFT...

http://www.apple.com/no/displays/acd23/

denne er feks en tft skjerm, og skal love deg denne er bra nok for det mest kresne øyet.

Lenke til kommentar

jeg ville ikke kjøpt den, det er en monitor fra 1998, grunn nok til ikke å kjøpe den, ellers er den jo ekstremt tung. vil få bedre bilde med en ny monitor til samme pris i dag. seff da ikke 24' widescreen da men.

 

hvis jeg var deg, ville jeg vurdert en acer al732 (lcd skjerm)

Lenke til kommentar
Javell da, takk til dere som er villige til å svare enkle å greie spørsmål, men jeg lurer litt.. hva synes dere om denne?:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=7151813#chat

 

Den veier jo 40-50 kilo, men who craes viss det er god kvalitet, right?

Svar raskt som mulig, ettersom det bare er 7 timer igjen av auksjonen :)

Takk!

 

Vi har en slik på jobben, den stod først på en Sun maskin. Deretter ble den flyttet til en lite brukt PC. Nå står den på gulvet og brukes ikke mer. Den er blitt helt ubrukelig, men vet ikke akkurat hva som er galt med den.

 

Konklusjon: Glem den, bruk pengene på en LCD istedet...

 

(Har en Samsung 191T selv.)

Lenke til kommentar

Kan en friste med 1stk Sony 18" LCD, X82H - 1280x1024,0.2805DP, TCO99 til 6390. Pris hentet i fra MPX, som ligger 1000 til 1500 undre andre webshopper på denne. Vet ikke hvor bra den er, men jeg har hatt en SONY GPD-4000G 19" i 3 år. Kostet 6500 ny da men fytte-rakkakrn-pokkaran hvor fornøyd jeg er med denne skjermen.

 

Eneste er at armene mine blir 5mm lengere hver gang jeg skal på lan party.

 

"]http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...=&g1text=[/img]

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...