Gå til innhold

Feil på RAM ? uønskede reboots..


Anbefalte innlegg

Har et aldri så lite problem.

 

Datan rebooter av seg selv. De første gangene det skjedde sa jeg bare windows og lo litt. Det skjer noen få ganger ved vanlig bruk; internett, word, photoshop ol. Men ved spilling, kan si det sånn at jeg rekker aldri å vinne et løp i colin mcrae :-?

Har nyss installert XP, så jeg lurte på om det var grunn nok, men en kammerat ymta frampå at det kanskje kunne være pga feil på en av rambrikkene.

 

Noen som har peiling?

 

 

-----------------------------

Abit KG7-lite

AMD XP1700+

Abit Geforce4 4200

DDR PC2100. En 256mb og en 128mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du deaktiver starte maskinen på nytt?

Du gjør dette ved å gå inn på egenskaper på min datamaskin så avansert så instillinger på oppstart og gjenoppretting så skrur du av starte på nytt automatisk.

Tror du skal få en grunn hvorfor den starter på nytt da.

Lenke til kommentar
har du deaktiver starte maskinen på nytt?

Du gjør dette ved å gå inn på egenskaper på min datamaskin så avansert så instillinger på oppstart og gjenoppretting så skrur du av starte på nytt automatisk.

Tror du skal få en grunn hvorfor den starter på nytt da.

 

:yes:

 

viss du får en bluescreen, så bare skriv ned feilmeldingen og søk litt her og der (google for eksempel), så finner du nok hvorfor du får bluescreen.

Lenke til kommentar
det er jo litt av problemet da.

ingen bluescreen ingen feilmelding

ingen windows ble ikke avsluttet riktig når jeg kommer inn igjen.

Hva slags type ram bruker du .. noname osv. Hadde samme problem da jeg skiftet fra win98 til win xp. Det ble løst med at jeg satte inn en orginal ram brikke.. da ble den frisk som en fisk .. Hvis man noen gang kan si at windows er feilfri..

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Skjønner din frustrasjon, for jeg hadde samme broblemet med mitt SIS 655 HK og Dual DDR RAM. Jeg hadde broblemer når jeg spillte 3D spill, plutselig forsvant spillet, eller maskinen tok en reboot. Det som fikset broblemet var å redusere frekvensen(hastigheten) på RAM'en. Det er ikke sikkert det er løsningen for deg, men poenget mitt er at jeg hadde de samme symtomene. Ergo ville jeg enten bytte ram, like brikker, eller fått tak i kjøle element til dem. Du kan også prøve å ta ut en ev brikkene å se om broblemet forsvinner(eliminasjons metoden).

 

Håper noe av dette kan hjelpe deg.

 

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet jeg også når den ene ram brikken var defekt. Maskinen var ustabil som fy og rebootet i hytt og pine. Jeg testet en og en brikke, men den ene var den dønn stabil og med den andre kom den til oppstarten av OS'et så rebootet den bare, sånn holdt den på.

 

Last ned MemTest http://www.memtest86.com/ og sjekk ram'en din. Jeg fikk over 16 000 feil på 4-5 minutter :)

Lenke til kommentar

Hei!

Har også store problemer med stabiliteten på pcen. Pcen kan noen ganger restarte seg flere ganger i timer, for så å være dønn stabil i flere dager igjen. Har prøvd å formatere og reinstallere OSet (winXP), byttet ram-brikke og satt ned frekvensen. Har også prøvd å kjøre memtest uten at det ga noen indikasjoener på feil. Slik jeg ser det regner jeg med at hovedkortet mitt er gåen, i ditt tilfelle vet jeg ikke, men poenget er at det faktisk ikke nødvendigvis behøver å være ram-brikken. Du bør teste flere ting før du kaster en ram-brikke som kan være like god som ny.

Lenke til kommentar

Les FAQ for hovedkortet ditt her.

 

Det er vel noe beslektet med KR7A(133-R), som jeg har, og med det kortet + XP-prosessor må jeg (og veldig mange andre) overklokke FSB til minst 138 for at kortet skal bli stabilt (!). Så det kan altså være kortet ditt, og ikke minnet, det er noe feil med.

 

Med lavere FSB fant Memtest MASSE feil på test 5 og 8 hos meg. Mye grubling og surfing på div. forum før jeg fant ut det som gjorde kortet dønn stabilt: Altså å øke FSB til 138. Mener å ha hørt at det samme gjelder for kortet ditt...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...