Gå til innhold

Ny Stasjonær Gamer PC - Hva mener DU?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte jeg skulle bestille meg ny pc idag.

 

Hva mener du om denne?

 

---------------------------------------

Intel Core™ i7-920

 

Asus P6T Deluxe V2, X58,

 

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

 

XFX Radeon HD 4870X2 2GB (kjennskap til merket?)

 

BenQ 24" LCD E2400HD

 

Logitech G15 gaming tastatur

 

Logitech MX518 Optical Mouse,

 

Western Digital Caviar® Black™ 640GB

eSata 3 Gb/s, 32MB Cache, 7200RPM

 

Antec Three Hundred (kabinett)

 

---------------------------------------------

 

Noen forslag til endringer?

Erfaringer?

 

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra og balansert oppsett. Hvis du har budsjett til det vil 2x 4890 kort i crossfire yte bedre og bråke mindre (to vifter på lavt turtall bråker mindre enn en vifte på høyt turtall). Men det vil jo også kreve ekstra PCIe slot, om det har noe å si for deg.

 

Jeg har selv G15, og hadde mx518 i 4 år før jeg nylig byttet til Roccat kone. Begge er kvalitetsutstyr som trygt kan anbefales. G15 er spesielt fint om du er glad i makroer og hurtigtaster.

 

Hvis du ikke bare skal game, men bruke maskinen noen timer om dagen til andre ting også er SSD en ting du kan vurdere å ta med. Intel X25-M 80GB koster 2600kr hos netshop nå. SSD skal da brukes som systemdisk for windows og programmer (og favorittspill?), og vil gi en veldig mye mer responsiv maskin.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Først og fremst, kjøp ett HD 4890 og ikkje 4870X2. Dette kortet er bedre rusta for framtida, men bruker mykje strøm. PSUen er kraftig nok til å kjøre 4890 i crossfire da dei to korta vil bruke ca 400W. Ett 4890 kort kan overklokkast til å yte det samme som ett GTX 285 mens det egentlig er mest likt med GTX 275 uten overklokk. Så kjøp XFX sitt black edition HD 4890 kort.

 

Hovedkort er heilt greitt, men vil anbefale rampage 2 extreme.

Mus, tastatur og skjerm er heilt greie produkt det med, dette er nokke som varierer fra person til person om ka man vil ha.

 

Kabinettet ville eg ha bytta ut med ett anna kabinett, enten Antec Nine Hundred Two, Cooler Master HAF 932 eller

Cooler Master Storm Sniper. Også Antec Nine Hundred er bra, men er ganske møkk lei av det kabinettet som alle andre.

 

Kabinetta:

https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=13 (HAF 932)

https://prisguiden.no/product.php?produc...2&cat_id=13 (Storm Sniper)

https://prisguiden.no/product.php?produc...1&cat_id=13 (Nine Hundred Two)

 

Også SSD er til å anbefale til OS, program og dei spela som blir brukt mest visst man får plass til det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...