Gå til innhold

Thermaltake Xaser 3


Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er pokker så dyrt, men så får jeg iallfall med 5 vifter og vifestyring + vindu. Det koster å være kar...

 

Har sett på disse to kabinettene av Xaser 3 serien:

 

http://www.thermaltake.com/products/xaser3.../v1000dblue.htm

 

http://www.thermaltake.com/products/xaser3/v2000a.htm

 

Førstnevnte kan jeg få for 1600kr. Det andre for 1799kr.

 

Hvilket av Xaser 3 kabinettene bør jeg gå for?

 

Burde jeg gå for børstet stål eller aluminium? Hvilke fordeler/umlemper er med med stål vs aluminium?

 

Noen som har erfaringer med disse kabinettene? Gir de det man betaler for? Er de enkle og oversiktlige å bygge i? Gir de lave temperaturer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er pokker så mye fetere enn om du skulle kjøpt f.eks. et chieftec og satt inn vifter i det! Kjøp Xaser!

 

Apropos aluminium/stål, så hørte jeg at aluminium kabinetter ofte er "myke" og sier "beloik, beloik" (dæven den lyden er vanskelig å lage!) når du bærer det eller tilter det litt.... Men det gjelder sikkert ikke alle kabinetter, tror det var snakk om en spesiell type....

Lenke til kommentar
Apropos aluminium/stål, så hørte jeg at aluminium kabinetter ofte er "myke" og sier "beloik, beloik" (dæven den lyden er vanskelig å lage!) når du bærer det eller tilter det litt....

 

:lol::lol::lol::lol:

 

Ustopelig bra!

 

Mener du "beloik, beloik"?

Du vet, hvis du har en tynn, men ikke helt stiv metallplate, og rasler med den, da kan det hende den sier "beloik, beloik"....

Lenke til kommentar
Apropos aluminium/stål, så hørte jeg at aluminium kabinetter ofte er "myke" og sier "beloik, beloik" (dæven den lyden er vanskelig å lage!) når du bærer det eller tilter det litt.... Men det gjelder sikkert ikke alle kabinetter, tror det var snakk om en spesiell type....

 

Stemmer det?

 

Ble plutselig litt usikker her... :(

Lenke til kommentar

det er høyden på kortet som er problemet, like ved der du vanligvis skrur inn en skrue for å feste det, hvis den ligger over den lille metall flikken som er bøyd, så du kan skru den fast..hvis du skjønner hva jeg mener? :) så kan det bli et problem..

Lenke til kommentar

En kamerat har et Xaser III kabinett (det aller dyreste). Dette skal han selge, pga det er elendig. Noe jeg er helt enig i, det billigste på komplett er mindre skvip enn Xaser. Døra er et helvete å få på, og viftestyringa er helt latterlig. Viftene er greie, og hvis du "tuner" de ned blir kabiettet svært stille. Aluminiumskabinett blir ikke så mye lettere enn et vanlig kabinett etter det er fylt opp av hardware. Og som andre har sagt, så er aluminium ikke så hardt som stål. Dermed er bulker/riper lett å få. Kabinettdøra skulle jeg greid å rulle sammen som en aluminiumsfolie med neven...

Og når man først selger et kabinett med vindu, så kunne det fulgt med en eller annen form for innvendig lys. Montering av harddisker og CD-rom var veldig bra iallefall. Skruene som følger med til montering av hovedkort passet ikke særlig bra til mitt PC-skrujern (for vi kan ikke bruke vanlige skruer til det... neida)

 

Det var min mening om kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...