Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe helt ny bilmotor?


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei! Er det en side hvor man kjøpe nye deler til bilen? Må vel muligens være til nåværende modeller(?), men eksisterer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ok. Vel, nå tenkte jeg på en motor i det hele. Men om det hadde vært mulig å få en litt eldre motor: Toyota Carina E 1997. Karosserikode: AT191

Motorkode: 7A-FE

Motoreffekt: 79

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Aha :p

 

Så det er ikke mulig å bestille fra andre plasser enn Toyota forhandler? Hadde vært greiere på nett, fått mer oversikt.

Lenke til kommentar

Det vanligste er og sette inn en byttemotor, en som er overhalt på ett motorverksted og så tar de din gamle i retur, men uansett blir det fort masse kroner av det så på en 12 år gammel bruksbil kommer det for opp i slike summer at det ikke lønner seg. Hva er galt med den gamle?

 

Disse er store på bytte motorer:

 

http://www.vege.se/

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei, ok! Er nyoverhalt *helt* nye deler? Altså ny produserte?

 

Regner vel med at det ikke er mulig siden Toyota ikke lager slike deler lengre?

 

Har ikke problem med bilen enda, annet enn at jeg hører en slags skrape lyd lignende ting av og til når jeg slurer med clutchen og gasser litt. Er en slags skrape lyd. Vet dere hva det kommer av forresten?

 

Og takk for svar :)

Lenke til kommentar

Slitedelene er nye, de større delene som blokk o.l overhales til fabrikkspesifikasjon, tror ikke du behøver bekymre deg om motoren, slike lyder kommer som regel fra noe helt annet enn motoren. Hva er vanskelig og si uten bedre beskrivelser. skadet kløtsj eller kløtsjlager er jo en tanke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Aha. Tenkte forsåvidt på kløtsj ja. Å skifte kløtsj er vel ikke noe man kan gjøre selv regner jeg med.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Få hjelp til å finne ut hva lyden er før du bytter motor, clutch eller andre ting.

 

Litt dumt å kjøpe en ny motor hvis det bare er et varmeskjold som slår mot eksosanlegget f.eks... Du kjøper vel ikke nytt hus bare fordi det knirker i utgangsdøra heller?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, det er sjeeeeelden innmaten i en motor tar kvelden på en orginal bil som er tatt litt vare på før den har trilla 300-400 tusen (ja det finnes unntak som har svakheter i kammer, lager osv).. Derfor hadde jeg ikke stikki å kjøpt ny motor det første jeg hadde gjort.. Da skal det smelle styggt frammi der først..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Stilig, takk for tips. Er bare av nysjerrighet jeg spør. Virker lite fritt å kjøpe motorer og sånt her i Norge :p

 

Tja, fritt?

Kjøper du samme motor som du har kan du bytte og styre på så ofte du vill, dagens biler er såpass slitesterke at og bytte motor er en nokså sjelden moro, de fleste motorer holder levetiden på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...