Jump to content
Sign in to follow this  
^Desloch

Fordeling av båndbredde.. Forslag?

Recommended Posts

Er mektig lei av at min far eller bror stjeler all hastigheten når de bruker internett (f.eks til å surfe på nettet eller laste ned). Det gjør det i hvert fall uspillbart med online-spill :)

Finnes det noen programmer som gjør at de kun kan bruke f.eks 32k (halve ISDN, linja)? Kan gjerne installere klient program på hver enkelt PC som har tilgang til den delte oppkoblinga..

Jeg deler internett tilkoblinga mi via Windows XP, og skal helst fortsette med denne innebygde funksjonen.. Det gjør det veldig enkelt for de andre på nettverket (som bruker XP) til å skru av/på tilkoblinga.

På forhånd, takk :D

Tror ikke du kan spille online med delt ISDN uansett. Går rett og slett for seint. Kommer jo selvfølgelig an på spillet, men tror nok 3-4 kB/s blir i minste laget.

CS går på halv hastighet, men spiller ikke det lengre :D (kun bror som gjør det)

Ellers kan jeg også koble meg opp med dobbel-ISDN, hvis jeg vil spille Battlefield.. Som jeg VIL :evil::yes:

Noen forslag?

Du kan forsøke å sette TCP window size veldig lavt på maskinene som skal laste ned seinere. Søk på Google for å finne ut hvordan du gjør det i OSet du bruker.

Du kan forsøke å sette TCP window size veldig lavt på maskinene som skal laste ned seinere. Søk på Google for å finne ut hvordan du gjør det i OSet du bruker.

Vil ikke dette minke farta mellom maskinene på lokalnettet også?

Litt kjipt å surfe på lokalnettet med 3,5 kb/s :p

Du kan stille inn TCP window size individuelt for ISDN og nettverkskort såvidt jeg vet, så d blir ikke no problem...