Gå til innhold

Ny pc til mine foreldre. Forslag


Anbefalte innlegg

pc.jpg

 

Her er pcen jeg tenkte å kjøpe for mine foreldre. De er ikke noen pro-gamere, så jeg regner med at det integrerte skjermkortet holder. Ellers har jeg skjerm, tastatur, mus, cd-rom og floppy.

 

Jeg/de er litt mer opptatt av støynivå enn ytelse. Hvordan er støynivået på dette shuttle systemet og ville det vært mindre støy med en duron istedenfor xp1800'en. Er det veldig store forskjeller i ytelse på de to?

 

Ellers, har dere noen forslag?

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7. Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt.

Lenke til kommentar
7. Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt.

DUMME gaas!! :roll: ( :D )

Fra spøk til halvor, det går da i det minste ann å svare på innlegget istedet for bare komme med retningslinjene!

 

Uannsett ser bra ut dette, og duronen vil ikke lage mer/mindre støy pga shuttle benytter seg av heatpipe istedet for vifter som prosessorkjøling. dvs gå for xp1800 du, MYE bedre enn en duron! Det eneste jeg ville ha forandret på her var rammen. koster ikke så mye mer for pc2700 ram evt pc3200 ram alt avhengig av hva budskjettet er på.

 

-LP

Lenke til kommentar

beklager bumpingen

 

det jeg tenkte på ang. støy var at duronen produserer mindre varme, og siden kjølesystemet på shuttle er temperatustyrt så tenkte jeg at viftene kom til å gå på lavere styrke. Men jeg tror jeg går for xp 1800 uansett.

 

Er det vits å kjøpe raskere ram når hovedkortet ikke er laget for raskere?

På speccsene til shuttle'en står det ddr sdram 266/200 mhz. Skal heller ikke overklokke.

 

Takk for svar

 

Ps. lperik: greide ikke slåa 3dmark scoren din, endte bare med 512mb ødelagt ram :)

Lenke til kommentar

Kjøp heller 512ram. Selv ved vanlig Windows XP bruk er det stor forskjell mellom 256mb og 512mb ram.

 

Usle 300kr ekstra så får du dobbelt så mye lagringsplass:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...CatID=9&GrpID=1

 

Iallfall bør du gi ca 60kr ekstra for 20gb! :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl

 

Kjøp denne ram'en. Gir MYE for pengene:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

Trenger ikke større hd. Får plass til en del word dokumenter og mailer på 60 gb. Dessuten skal jeg ha Segate Barracuda V pga støy.

Tror også det skal holde med 256 mb ram siden ingen tunge applikasjoner skal brukes. Er også mulig at de bare skal ha win 98SE, siden vi allerede har lisens.

Da holder det ihvertfall med 256mb ram. Men tror jeg går for pc2700 ram da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...