Gå til innhold

Hovedkort til P4 3.0 GHz PC800


Anbefalte innlegg

Hvilket hovedkort vil egne seg best til denne prosessoren (Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800)?

 

Har foreløpig vurdert:

 

-Abit IC7-G

-Asus P4C800/DELUXE

-MSI 875P NEO-FIS2R

 

Hvilket er best ?

 

Har forøverig tenkt og benytte meg av 2x Corsair XMS3200 256MB minne som jeg har fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes abiten ser mest fristende ut. Skal du ha et stabilt hk, og ikke skal overklokke SÅ mye, er asusen best. Den har mest ting og tang.

 

det er en test av den på www.anandtech.com ligger på forsiden, ble deg litt nedover

Lenke til kommentar

Gå for dette hovedkortet fra ABIT (IC7), begynn først som sist med et hovedkort som er fremtidsrettet. Dette kortet støtter bl.a. den nye S-ATA standarden på harddisker. Disse harddisken er lynraske, og koster kun en hundrelapp eller to mere.

 

Du finner det bl.a. på Komplett sammen med harddisker.

 

Rettelse:

Jeg leste litt for raskt igjennom posten din, og overså hvilke kort du hadde tatt peiling på. Sånn kan det gå når man slurver. Forøvrig er IC7-G et enda bedre kort, så valget er ditt.

Lenke til kommentar
Gå for dette hovedkortet fra ABIT (IC7), begynn først som sist med et hovedkort som er fremtidsrettet. Dette kortet støtter bl.a. den nye S-ATA standarden på harddisker. Disse harddisken er lynraske, og koster kun en hundrelapp eller to mere.

Hvor har du lest at de er så "lynraske" i forhold til en vanlig ATA?? Eneste fordelen jeg kan se per dags date, er kablingen.

 

Den var litt drøy, Predecessor. Hvis du tenker på Raptor disken fra WD så kanskje, men denne koster flesk også da. Rundt 43 kr. per GB, mens en IDE disk (WDC 120 GB, 8MB cache) koster i overkant av 10 kr. per GB. Dessuten må du spandere mer enn et par hundrelapper ekstra for en S-ATA disk, prøv heller rundt 5 hundrelapper og oppover, kanskje bortsett fra Seagate diskene.

Lenke til kommentar
Gå for dette hovedkortet fra ABIT (IC7), begynn først som sist med et hovedkort som er fremtidsrettet. Dette kortet støtter bl.a. den nye S-ATA standarden på harddisker. Disse harddisken er lynraske, og koster kun en hundrelapp eller to mere.

Hvor har du lest at de er så "lynraske" i forhold til en vanlig ATA?? Eneste fordelen jeg kan se per dags date, er kablingen.

 

Den var litt drøy, Predecessor. Hvis du tenker på Raptor disken fra WD så kanskje, men denne koster flesk også da. Rundt 43 kr. per GB, mens en IDE disk (WDC 120 GB, 8MB cache) koster i overkant av 10 kr. per GB. Dessuten må du spandere mer enn et par hundrelapper ekstra for en S-ATA disk, prøv heller rundt 5 hundrelapper og oppover, kanskje bortsett fra Seagate diskene.

 

HER PÅ HW Sett dere inn i saken, før dere kommer med motargumenter.

 

Ok, jeg bommet kanskje litt på prisen, men kun med en hundrelapp. Med andre ord, så var vel ikke det så galt allikevel. Seagate er vel et greit alternativ eller?

Lenke til kommentar

har selv lyst på Asus kortet, men siden det koster en god del mere enn konkurrentene.. :( MSI og Abit kortet har begge det utstyret som Asus'n har, bare til en lavere pris. Asus har vist i tester å være rå på overklokking, til tross for moderate "Volt-justerings-muligheter"...

Syns det er litt sykt at Asus sitt DELUX utgave har mindre "ting" i eska enn MSI kortet for eks.. :S Hva følger da med i en evt non-Delux... byggesett...?!!?

 

Skal selv vente til kommede mnd skifte før eg bestemmer meg, da er det sansyneligvis kommet flere tester på disse kortene...

Lenke til kommentar

Tja, men MSI sitt har også fått ekstremt gode kritikker. JEG ville nok gått for det, ettersom det har ALLE de nyeste og beste tingene + en helt rå bundle i tillegg til at det er helt rått på overklokking. Det har også 4 leds i chipsetviften som blinker i forskjellige mønstre (jippi!).

 

Jaja, alle kortene er nok gode valg, men har lest at aOpen og Abit sine er litt tregere enn de andre. Asus har "litt" tåpelig layout med tanke på chipsettkjøleren er veldig tett intil cpu-kjølerrammen - noe som hindrer deg i å sette på noen av de bedre og større cpu-kjølerne.

Lenke til kommentar
Sett dere inn i saken, før dere kommer med motargumenter.

Hva f**n er det du snakker om!?? Sett deg inn i saken sjøl du, din fjøsnisse!!! Det HW skriver om s-ata's ytelse, har ingenting med ytelsen på de diskene som selges i dag, hvis man sammenligner 2 "like" disker. Flere tester hvor de har testet f.eks. Seagate Barracusa ata mot s-ata, har jo avslørt at gevinsten er MINIMAL!!!!

 

Aaargh, er det mulig...

Lenke til kommentar
Sett dere inn i saken, før dere kommer med motargumenter.

Hva f**n er det du snakker om!?? Sett deg inn i saken sjøl du, din fjøsnisse!!! Det HW skriver om s-ata's ytelse, har ingenting med ytelsen på de diskene som selges i dag, hvis man sammenligner 2 "like" disker. Flere tester hvor de har testet f.eks. Seagate Barracusa ata mot s-ata, har jo avslørt at gevinsten er MINIMAL!!!!

 

Aaargh, er det mulig...

 

:lol: Det er visst det! :lol:

 

Den teoretiske båndbredden har økt fra 100/133 til 150, men det betyr ikke at ytelsen er bedre. Ytelsen avhenger av hvor rask selve disken er. Alle som har lest tester av S-ATA harddisker burde fått med seg dette. Og foruten Raptor så er ikke ytelsen på S-ATA diskene noe særlig forskjellig fra P-ATA diskene. Å si noe slikt som "kjøp en S-ATA disk, de er lynraske" vil være en løgn. Som det er nevnt tidligere så er det kun kablingen og prisøkningen du vil merke særlig forskjell på foreløbig.

Lenke til kommentar

Pcworld Norge har nå testet kortet, og det gjorde det visst ganske bra, men sluttkommentaren tyder på at konkurentene vil komme med bedre kort.

"Totalt sett er Asus P4C800 Deluxe et bra hovedkort, men vi føler at det ikke kommer til å rekke helt opp til en del av konkurrentene."

 

Skal jeg heller gå for MSI kortet ? :shrug:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...