Gå til innhold

Asus M2N32 sli DELUXE og Phenom II, hvilken ram?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått en PHII 720 BE til å kjøre i mitt M2N32(nfore 590 SLI).

Jeg har 2GB DDR2 800mhz ram på kortet i dag og lurer på om jeg får begrenset flaskehalsen i systemet mitt ved å gå opp på hastigheten på minnet, og i så fall hvor raskt minne bør jeg ha?

 

Litt artig at en AM3 cpu kjører i et AM2 system..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Bumpe tråden* ;) og anbefaler et søk på modellbetegnelsen. Kortet finnes på mange testsiter, og de velger litt forskjellig.

 

Ett tips er å sjekke overklokkingsdelen i artiklene og hvilke resultater de fikk med ymse oppsett og valg i BIOS. Ser at flere bruker PC2-8500 (1066MHz).

Lenke til kommentar
*Bumpe tråden* ;) og anbefaler et søk på modellbetegnelsen. Kortet finnes på mange testsiter, og de velger litt forskjellig.

 

Ett tips er å sjekke overklokkingsdelen i artiklene og hvilke resultater de fikk med ymse oppsett og valg i BIOS. Ser at flere bruker PC2-8500 (1066MHz).

 

Takk for tips, men er vel ikke så mange med en phenom 2 cpu på dette kortet?

Lenke til kommentar

Måtte BIOS oppdateres først (v2205), eller hvordan gikk du fram?

 

AMD ønsker tydeligvis at AM2 får et langt liv :) Av de jeg har sett som har oppgradert, så brukes phenom2 til å overklokke og med forskjellig ram. Dvs. både 800- og 1066-MHz.

Lenke til kommentar
Måtte BIOS oppdateres først (v2205), eller hvordan gikk du fram?

 

AMD ønsker tydeligvis at AM2 får et langt liv :) Av de jeg har sett som har oppgradert, så brukes phenom2 til å overklokke og med forskjellig ram. Dvs. både 800- og 1066-MHz.

 

Jeg oppgraderte bios før jeg installerte cpuen, hvilken fsb støtter kortet mitt? får jeg 1066mhz fsb dersom jeg oppgraderer minnet?

Lenke til kommentar
Stor forbedring? Sitter på ett slikt kort selv, kjører dog kun mediaserver men liker litt kraftig hardware :)

 

Man skal få en kraftig økning i cpu kraft ja, men husk at hovedkortet egentlig er en flaskehals for prosessoren. Har ikke kjørt noen preformance tester på maskinen min verken før eller etter bytte av cpu (5000+BE @ 3.0ghz). men har dog fått PHII cpuen min prime 95 stabil på 3.4ghz

 

Forresten om noen andre har prøvd ut ett slikt system med phenom II cpu, noen som har problemer med å få pcen til å starte igjen etter reboot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...