Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva betyr det å være glad i noen?


Gjest søt

Anbefalte innlegg

har vært sammen med min sambo i over 1 år nå, men han har aldrig fortalt for meg at han har noe mer følelser for meg en d at han er glad i meg. er det normalt eller har en gutt ikke noe følelser då han sier at han er glad i noen etter å ha vært sammen i snart to år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opp til hver enkelt når man føler for å si noe sterke enn det å være glad i noen, han er nok enkelt og greit bare ikke klar for det. Å være glad i noen vil jeg si er en definisjons-sak, jeg for min del mener at det betyr at vedkommende vil ta vare på deg, liker deg, syns du er fantastisk å være sammen med, villig til å gjøre masse for deg osv.

Lenke til kommentar

Som sagt over; det er en definisjonssak.

 

De fleste har egne oppfatninger om definisjonen de legger i "Jeg elsker deg". F.eks. så ser noen på dette som at det er en svært seriøst "følelses-terskel" (i mangel av bedre ord) de må oppnå hos en person de er "glad i", og noe de forbinder med ektefeller og veldig langvarig forhold.

 

Jeg selv sier fint "Jeg elsker deg" når forelskelsen har lagt seg, hverdagen har begynt og man har fikset problemer som oppstår når kjærligheten ikke gjør blind lenger. Ergo; Når du enda føler små "forelska" øyeblikk med partneren ganske ofte, selv om du vet at dere ikke er like forelska lenger.

 

Har av oppfatning at de fleste har den definisjonen, men der er alltid unntak vet du :wee:

Lenke til kommentar
HAr du sakt til han at du elsker han? Isåfall hva har han svart da?

 

 

nej, jeg har ikke sakt d til han.. men egentlig tror jeg at hvis jeg hade sakt d så hade han ikke svart ærlig tilbake..

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en veldig subjektiv sak hvordan en tolker det å si "elsker deg" til noen. Enkelte personer kan nok si det uten at noen følelser ligger til grunn. Andre vil ha problemer med å si det nettopp fordi de ikke vet hva de skal legge i ordene, og ikke vil lyve for noen de i realiteten elsker. En burde ikke overtolke når det gjelder en frase som det, men at du grubler på dette tyder jo på at dere kanskje kommuniserer for lite.

Lenke til kommentar
Jeg syntes ordet elske mister alt for mye av tyngden sin om man sier det veldig tidlig i forholdet.

 

 

Vad menar du med "tidlig"? har væert sammen med typen i snart 2 år.. Når er det på måte "bra tid" at si det då?

Lenke til kommentar
Gjest intressert
jeg mener man blir sammen med folk fordi man elsker personen.

man elsker kjæresten, men er glad i vennene sine

 

 

Intressant det... så då er hon som ven for han då..? vad syns du? :)

Lenke til kommentar
Kver dag sier eg til min elskede at eg elske hu, får alltid samme svar tilbake muligens et bedre, hun sier det muligens litt mer enn meg. muligens.

 

 

hon er så heldig, damen din ...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Jeg syns at å være gla i noen kan man si i begynnelsen, men etter 2 år syns jeg at hvis man ikke sier noe mer, så er d nog ingen følelser igen..

Lenke til kommentar

Men hva betyr det å elske noen?

 

Jeg har ikke tenkt så mye på selve definisjonen, min definisjon, av verken "glad i noen" eller "elske noen", men om jeg skal ta det på sparket vil jeg si at :

 

Å være glad i noen betyr bare at man bryr seg, man er interessert i denne personens velvære og hva han eller hun driver med f.eks.

Å elske noen vil være å bry seg så mye om en person at man vil dø for den personen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Ei venninne av meg fant et flott ord man kunne bruke i perioden mellom "gla i deg" og "elsker deg" : "jeg glasker deg"

 

 

HAHAHA et fantastisk ord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...