Gå til innhold

Dual Channel på ASUS A7N8X DELUX


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg Asus A7N8X kortet. Det som er nytt for meg her er den dual channel funksjonen på minne slottene. Krever dette spesielle rambrikker? Har lest litt om minne og sett litt på diverse webshopper og det selges minne spesielt beregnet på dette. Er dette bare en sertifisering på at minne klarer Dual Channel? Fant dette på Corsair sine sider: Som dem sier her så kan dem med disse minne brikkene garantere at det virker. Men om jeg kjøper "vanlige" minnebrikker, hvor stor er sjansen for at det ikke virker optimalt? Er det verdt å legge ekstra penger i minne som nevnt under? Koster jo f... flesk.

 

The TWINXTM memory kits are composed of two low latency memory modules that have been tested as a pair in an Asus A7N8X dual channel motherboard. The matched pair of modules are then physically packaged together, guaranteeing that the customer receives a product that has been verified in the dual channel environment. These memory kits are available in sizes of both 512 MByte (two 256 MByte modules) and 1 GByte (two 512 MByte modules), at speeds of either 333 MHz (also known as PC2700) or 400 MHz (also known as PC3200).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annbefaler deg å lese gjennom denne posten, står en del interesangt der. Ellers kan jeg igjenn linke til en av siene jeg linker til der, nemmelig denne. Det eneste kravet er at de begge er ddr, og at kan kjøre den hastigheten de blir satt til å kjøre på. Altså akkurat samme som om de skulle stått single. Om du settet i 2 brikker av forskjellig størrelse vil du gå 2*(laveste brikke) i dual ram og resten i single ram. Så om du bruker en 256 og en 512Mb brikke får du 512(256*2)Mb i dual ram og 256(768-512)Mb med single ram. Som du ser på den andre linken jeg gir der er ikke ytelsesøkningen noe å skryte over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...