Gå til innhold

BK: Natt, Lyngen Troms


Anbefalte innlegg

Brukte dette bildet i AKAMs nattkonkurranse i vinter. Bildet fikk noen stemmer i en av rundene ,men jeg kunne godt tenke meg å høre litt mer om hva folk synes. Spesielt etterbehandlingen er jeg usikker på - for mye/for lite? Av hva?

 

8sek, f5,6, ISo 200, 13mm

post-183885-1242157547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt,likte det godt.

Skarpheten er grei i bakgrunnen,selvom du har brukt "flat" blender og fokus helt klart sitter på forgrunnen(liker det).

Så spørs det vel litt hva du vil fremheve selv,lyset ser greit ut,fargene bra,forgrunnen flott,komp og vinkel er bra.

Som du ser er det ikke lett å komme med råd om forandringer,kanskje en fin ramme? :p

Lenke til kommentar
Pent! Ikke mere å si om det! Like it alot! Hvilket objektiv er brukt her?

 

Så bra! Takk til alle tre. Er litt usikker på om det er for mye fargemetning her og der.

Objektivet er Tokina AT-XAF124DXC 12-24mm for Canon - veldig fint, bygd som en tank. :yes:

 

Steinene? Tja ... Jeg liker at trekanten er omvent trekanten i fjellene (og at de møtes omtrent midt i mot). Kunne muligens flyttet meg litt og samtidig bevart det, men er ikke sikker...

Endret av Albix
Lenke til kommentar
Likte det, men jeg synes det ble litt mye noise på steinen i for grunnen, særlig noen av de ytterste..

 

Jepp - helt enig i det. Tenkte ikke på det der og da, men kunne jeg ha brukt blitz? Bare på steinene foran - 2-3 ganger?

Lenke til kommentar
Likte det, men jeg synes det ble litt mye noise på steinen i for grunnen, særlig noen av de ytterste..

 

Jepp - helt enig i det. Tenkte ikke på det der og da, men kunne jeg ha brukt blitz? Bare på steinene foran - 2-3 ganger?

 

Jeg ville heller cropet et litt tettere utsnitt. Steinene nederst er for min del uinteressante, men de fremste har en fin glød som markerer kantene. Hadde du brukt blitz eller annet for å lyse de opp hadde du mistet dette og gjort bildet for kunstig slik jeg ser det. Fjern litt av himmelen for å beholde forholdet over og under horisonten og klon ut det ene lyset til høyre. Bare for å gjøre et veldig godt bilde litt bedre i mine øyne. Si fra om du ønsker forslaget fjernet.

 

post-18372-1242162617_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vakkert nattfoto! Men jeg liker når forgrunnen er detaljert, og her blir det litt for mørkt til å være detaljert. Det hadde jeg, hvis jeg hadde vært fotografen, justert med HDR-belysning på forgrunnen. Tatt en eksponering som var +1 eller +2 lysere enn originalen, og legge det oppå den originale forgrunnen. Slik at det blir noe lignende dette:

 

post-176745-1242213407_thumb.jpg

 

Her har jeg bare brukt Dodge tool, så det hadde blitt bedre og mer nøyaktig med HDR.

 

Elsker forresten bakgrunnen med fjellene og stjernene!

Lenke til kommentar
Vakkert nattfoto! Men jeg liker når forgrunnen er detaljert, og her blir det litt for mørkt til å være detaljert. Det hadde jeg, hvis jeg hadde vært fotografen, justert med HDR-belysning på forgrunnen. Tatt en eksponering som var +1 eller +2 lysere enn originalen, og legge det oppå den originale forgrunnen. Slik at det blir noe lignende dette:

 

post-176745-1242213407_thumb.jpg

 

Her har jeg bare brukt Dodge tool, så det hadde blitt bedre og mer nøyaktig med HDR.

 

Elsker forresten bakgrunnen med fjellene og stjernene!

 

Ja - skulle ønske jeg hadde tenkt på det. Likte også forslaget med den nye cropen fra dfens - synes bildet ble bedre.

 

Takk for tilbakemeldingene :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...