Gå til innhold

NC Deluxe Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg digga bruce lee etchen! :D

 

OG, jeg -elsker- jeg drager!!

 

Hmm.. hva skal jeg bestille..? Tror jeg tar fantasy dragon.. (det bildet som kommer etter å ha trykket på produktbeskrivelse.. Er(var) en liten feil på sida..

 

Får bare håpe at dette blir like vanlig som chieftec!! :wink:

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å kantbelyse motivet da? Det gir en helt annen effekt enn bakgrunnsbelysning!

 

Med kantbelysning forståes en lyskilde plassert på sidekantene i glasset, slik at lyset faller gjennom selve plexiglasset ned på motivet.

Dette kan riktignok være vanskelig å få til på tynne plexiplater, men med litt "trix & fix", dvs bruk av kraftige (evnt. fargede) lysdioder eller tilsvarende, lar det seg gjøre!

Samtidig skal det nevnes at endeflatene bør være så blanke / slette som mulig, slik at lyset faller lettere igjennom flatene.

 

Som et eksperiment kan du jo bruke en vanlig lommelykt hvor du taper over mesteparten av glasset, slik at det kun blir tilbake en lysåpning lik glassets tykkelse.

Plassér lysåpningen over enden av plexiglasset, så skal du se!

 

Anbefaler deg (og andre) å prøve dette!

Lenke til kommentar

Jeg sitter med et herlig LePont kabinett nå, som har frontpanel i plexi og sterk, blå powerled. Det gir noe av samme effekten, og jeg kan bare si at bør prøves!

 

Litt off-topic - Skrue, har du noen tips til å få skårne plexikanter helt blanke? Jeg jevner og pusser dem selvfølgelig med opptil 1200-papir, men de er like fordømt matte og ripete.

Lenke til kommentar

Litt off-topic - Skrue, har du noen tips til å få skårne plexikanter helt blanke? Jeg jevner og pusser dem selvfølgelig med opptil 1200-papir, men de er like fordømt matte og ripete.

 

Har du orket å pusse med 1200-papir, så har du i alle fall lagt grunnlaget!

 

En gansk brukbar måte å få kantene blanke på, er rett og slett å pusse disse med krom-polish på en passende tøyfille. Jo "hissigere" du er med pussinga, jo bedre blir det! Som et alternativ til krom-polishen kan du gjerne prøve tannkrem(!) også.

Avslutningsvis pusser du med en ren fille, og gni gjerne så hardt at du kjenner en viss varme i filla / fingrene. Gjør du dette riktig, skal du faktisk være i stand til å se tvers igjennom plexi´n, ende til ende!

 

Du kan også bruke en drill til jobben, men da bør du ha stålkontroll med hva du gjør.

Sett i et passende bor 8 til 10mm, vikle en god remse med tøy rundt boret, og puss ivei. Men tar du i for hardt der, så risikerer du faktisk at plasten delvis smelter pga oppvarminga!

"Håndmetoden" er å anbefale, selv om det tar litt mer tid.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...