Gå til innhold

Spillmaskin, Intel-ATI? 8000,-


Anbefalte innlegg

Hey, jeg har tidligere vært litt ivrig og aktiv i denne tråden. Men nå har jeg latt mine kunnskaper om hva som er på markedet forfalle kraftig. Har laget et oppsett til en ungdoms pc som skal kunne kjøre enkle spill som CS og tyngre fremtidige spill. Det er viktig at oppsettet har oppgraderings muligheter og kan vare lengst mulig.

 

Men selvølgelig er penger det store spørsmålet. Maskinen (ikke skjerm, tastatur, mus) burde koste mellom 7000-8000 kr. Maskinen skal ha overklokkingspotensiale men ikke mer enn 10-20%. Tidligere var Intel prossesorer det beste, men er usikker på om dette har forandret seg siden sist. Uansett så er oppsettet med en 2,8 ghz intel prossesor.

 

Oppsettet:.

 

Hvis vi begynner øverst er det kabinettet. Har hørt mye godt om dette kabinettet og det har god luftsirkulasjon og er billig.

 

Skjermkortet har så vidt jeg vet ytet godt i de fleste tester og er et solid valg med tanke på CrossFire senere. Spørsmålet er om hovedkortet som har to fysiske x16 slots men bare støtter elektronisk to x8 slots vil senke ytelsen noe spesielt ved to 4870. Eller?

 

Strømforsyningen virker som en okei strømforsyning som i tilleg er modulært. Har gode erfaringer fra Chieftek fra før.

 

Prossesoren er enn av mine største uroligheter. E7400 er mye billigere enn den klassiske E8400 men er bare på 2,8 ghz. Noe som er ganske lite hvis man klokker Cpu'en 10/20%. MEN den har ganske mye lavere cache enn E8400? Hva vil det medføre i praksis? Kanskje dere har noen helt andre anbefalinger?

 

 

64 bit siden pcen senere kanskje vil få bruk for mer enn 4gb RAM. RAM'en er fra OCZ og ser ut som noen gode brikker. Har dog ingen erfaringer med disse fra før. Ganske standars teoretiske opplysninger men med Cas Latency på 4 isteden for det vanligste (5) på DDR2 brikker. Kanskje det er bedre gå over til DDR3 idag?

 

Hardisken og dvd drevet er vell egentlig ganske standard billig. Ellers vet jeg at CPU kjøleren ikke er den aller beste (TRUE, Noctua) men den selges på Amentio og virker ellers som en ok kjøler.

 

Takker for innspill på dette ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handleliste - Gjorde litt om på handlevogna di - Du burde helt klart gå for 4890 og E8400. Thermaltake Big Typhoon er en veldig god CPU-kjøler, som du får for en billig penge på Amentio. Men ville kanskje vente med å kjøpe det, da stock er mer enn nok for normalt bruk som gaming og surfing.

 

Men uansett, dette oppsettet er veldig overkill til akkuratt CS.

 

Jeg annbafaler dette. oppsettet, selv dette oppsettet er overkill men betraktlig mye billigere. Du kan også gå til nykommerne 4770, her kan du spare ca 1000,-

 

Eller oppgradere til 4890 som er monsteret til ATI nå.

 

Akkuratt som oppsettet står nå er den PC-en jeg bruker daglig og er storfornøyd! Det har dratt alle spillene jeg har prøvd på ultra high på oppløsninger som 1920x glatt. Grunnen til at jeg valgte 4870 toxic den gangen er at kortet har en veldig god kjøler og mer stillegående enn de andre 4870.

 

Idag ville jeg nok gått for 4890 for ekstra kraft eller 4770 hvis lommeboken snakker.

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar

får ikke opp "dette" oppsettet. Legg med link på nytt. ser over forslagene :)

 

 

edit:

 

fra Intel 7000 oppsettet ditt henter jeg kjøleren men er litt usikker på om størrelsen er litt i overkant? . Må fundere litt mer over skjermkortet.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...