Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw før 1991, dårlig ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel - ettersom tiden går så begynner jo alle biler å bli mer eller mindre dårlige når de nærmer seg 20 år gamle...

Ville definitivt ikke kjøpt en -91 modell BMW uansett. En kompis av meg kjøpte en -93 modell BMW for 4 år siden, og har brukt over 60.000 på servicer etter dette...

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg nok unngått BMW av den generasjonen med annet enn M30 under panseret, småskeptisk også til automatkassene fra 80-tallet, men hvis man kjøper en E28 eller E24 vil jeg tro man får en god bil det er mulig å skru mer selv på enn på en 90-talls BMW.

Lenke til kommentar

Som det er nevnt over her så er 20 år gamle biler generelt slitne biler.

Vet også at bmw hadde problemer med rekkefiremotorene sine på denne tiden.

 

Har selv hatt flere BMW 3 og 5 serier fra 90tallet med m20 og m30 motorene og har vært veldig fornøyd.

 

Hvis du finner en bil som ikke er rustet bort og som er godt vedlikeholdt vil du trolig få en bil du vil bli fornøyd med. Vil påstå at BMW 325i mtech 1 fra 86 er den morsomste bilen jeg har hatt :)

Lenke til kommentar

Da er det E30 eller E34 du tenker på?

 

E34 med m50 motor vil være de bilene du får mest for pengene. Mtp utstyr og motor.

 

Hadde en E34 525ia for et år siden. Veldig fornøyd med denne bilen. Behagelig å kjøre samt at den går forover når man trykker gassen i bånn ;)

 

Kjøp deg en E34 med 2.5L eller større motor og med mye utstyr. Prishoppet for litt større motor og mer utstyr er ikke stort.

Lenke til kommentar

er ute etter en bmw som ikke koster mere enn 25-30000. og den må helst ikke ha gådd mere enn 250 000. og jeg vil ha MINST en 2.5 liter. gjerne 3 liter. synes 2 literene med 150 hk blir for lite ;$

 

sota vinduer og sub i bagasjerommet er greit. lurer på om det er mulig å finne en slik en.

Lenke til kommentar
Vel - ettersom tiden går så begynner jo alle biler å bli mer eller mindre dårlige når de nærmer seg 20 år gamle...

Ville definitivt ikke kjøpt en -91 modell BMW uansett. En kompis av meg kjøpte en -93 modell BMW for 4 år siden, og har brukt over 60.000 på servicer etter dette...

 

For en drittbil han kjøpte da, har ikke skiftet mer enn et batteri, en chims, bremseskiver forran og et hjullager på min 91mod. Det er alle utgiftene jeg har hatt på bilen som har forårsaket at den ikke kan brukes som normalt de siste drøye to årene.

 

Generelt er det veldig mange som ser seg helt blinde på årsmodell. Årsmodell på en bil sier ikke en dritt om dens tilstand. Har sett langt værre eksempeler enn min egen fra både 95 og utover. Mitt inntrykk er også at det stort sett er mer utgifter med nyere biler, da det er følere i hytt og pine som tar kvelden. Regner med at du bruker mye mer penger på vedlikehold av en E46 kontra en E30. Eldre bmw'er er gode som gull, bare du styrer unna de overstylede og som regel rævkjørte eksemplarene som selges av yngre folk.

 

Derfor ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg evt ville gått for bilen i den annonsen det ble linket til her.

Lenke til kommentar

takker. joda det er sant. bile kan jo være årntli røvkjørt siden med stylingen så sier det jo alt om at den er ungdomskjørt.

 

jeg har en vw golf 2 1986 mod. har ikke byttet mye på den siden jeg kjøpte den for over 2 år siden. det eneste som er byttet på den er jo nye dekk som er en selvfølge at alle biler må ha ny. og dynamo er byttet. og det ble byttet til en brukt dynamo. akkurat nå er det et hjullager som må byttes. og eksosanlegget er gåent. men dette har jeg fått nytt og skal bytte til helga. da er bilen 100 % i orden. ingen feil. den er 23 år gammel iår og eneste skjønnhetsfeilen den har da er at det er litt steinsprangrust og litt på skjermbuene. men dette skal jeg fikse til sommeren da jeg har bedre tid. bilen er i bra teksnisk stand til at den er 23 år gammel. bilen er gådd snart gådd 237000.

 

så er ikke akkurat nye biler som er det aller beste heller da.

 

er lett å skru på en gammel bil enn en ny. en ny bil er jo det bare platstdeksel og masse jævelskap iveien og trangt som faen for å få skruet litt på bilen. men slik er det ikke i gamle biler.

Lenke til kommentar
Generelt er det veldig mange som ser seg helt blinde på årsmodell. Årsmodell på en bil sier ikke en dritt om dens tilstand. Har sett langt værre eksempeler enn min egen fra både 95 og utover. Mitt inntrykk er også at det stort sett er mer utgifter med nyere biler, da det er følere i hytt og pine som tar kvelden. Regner med at du bruker mye mer penger på vedlikehold av en E46 kontra en E30. Eldre bmw'er er gode som gull, bare du styrer unna de overstylede og som regel rævkjørte eksemplarene som selges av yngre folk.

 

Derfor ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg evt ville gått for bilen i den annonsen det ble linket til her.

 

Enig med deg. Vil heller ha en 10 år gammel godt vedlikeholdt bil, enn en 5 år gammel dårlig vedlikeholdt bil som har gått 100k mindre. Blir sjokkert over hvor dårlig enkelte behandler bilene sine.

 

Bilen som du linker til ville jeg styrt langt unna. Pakkisstyling (hvis du synes utrykket pakkisstyling er støtende så bør du dra til Pakistan å se hvordan de styler bilene sine der), dårlig Norsk og faktafeil i annonsen (står at det er 140hk når det egentlig bare er 113hk) er tegn på at du bør styre unna. Når en bil selges veldig billig til tross for at den angivelig skal være i god stand bør man også trå forsiktig, men det går selvsagt an å gjøre gode kjøp også.

 

Golf fra 80tallet er jo kjempebiler, bare skifte olje nå og da så går den til den ruster bort ;)

 

Her er noen biler mellom 25-35k som jeg ville sjekket ut, uten at jeg vil garantere at noen av dem blir et godt kjøp.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2146804

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2140975

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2152389

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2150498

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2156180

 

Hvis det er penger det står på så ville jeg ha spart opp noen kroner til å holdt ut med golfen en stund til. Så får du deg et litt bedre eksemplar :)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha mest bil for penge er nok e36 det billigste nå for tida. E30 er litt mer sjelden og begynner å bli veldig dyre. E36 er det heller ikke noe problem å få tak i deler til.. E34 er jo med komfort men skal du ha 525 eller større koster disse gjerne ganske mye hvis du skal ha en som er i bra stand.. Har selv e36 318 IS (til salgs :p) og e34 535 og må si meg veldig fornøyd med begge. E36'en har jeg hatt i 2 år uten att jeg har hatt noen spesielle problemer med den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...