Gå til innhold

Trimme 15 hk eller 20 hk :)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg lurer på om det går ann å trimme 15 hk eller 20 hk.

 

Samme hvilken motor, men helst Yamaha eller Tohatsu :)

 

 

Ihvertfall hvor mange hk kan jeg trimme de til?

 

Kan jeg trimme en 20 hk til 25 hk f.eks ?

 

 

Takk for svar!

Endret av haakon94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg lurer på om det går ann å trimme 15 hk eller 20 hk.

 

Samme hvilken motor, men helst Yamaha eller Tohatsu :)

 

 

Ihvertfall hvor mange hk kan jeg trimme de til?

 

Kan jeg trimme en 20 hk til 25 hk f.eks ?

 

 

Takk for svar!

Det varierer nok fra produsent til produsent, vil tro at alle merker har noen nesten identiske motorer som de selger med forskjellig effekt så de kan produsere så få forskjellige motorer som mulig.

 

Det vanlige er at 9,9 Hk og 15 Hk er lik og jeg vil tro at 20 Hk og 25 Hk er den samme motoren hos mange produsenter.

 

Ved slike kjøp er det nok forgasseren som er eneste forskjell, om det lønner seg å trimme motorer om man skal kjøpe nytt vet jeg ikke men jeg tror uansett det blir mer jobb en fortjeneste.

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg lurer på om det går ann å trimme 15 hk eller 20 hk.

 

Samme hvilken motor, men helst Yamaha eller Tohatsu :)

 

 

Ihvertfall hvor mange hk kan jeg trimme de til?

 

Kan jeg trimme en 20 hk til 25 hk f.eks ?

 

 

Takk for svar!

Det varierer nok fra produsent til produsent, vil tro at alle merker har noen nesten identiske motorer som de selger med forskjellig effekt så de kan produsere så få forskjellige motorer som mulig.

 

Det vanlige er at 9,9 Hk og 15 Hk er lik og jeg vil tro at 20 Hk og 25 Hk er den samme motoren hos mange produsenter.

 

Ved slike kjøp er det nok forgasseren som er eneste forskjell, om det lønner seg å trimme motorer om man skal kjøpe nytt vet jeg ikke men jeg tror uansett det blir mer jobb en fortjeneste.

 

 

 

Hva anbefaler du med å gjøre da? (Jeg vil spare så mye penger som mulig..)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en 20hk Yamaha 87mod. Den er så godt som identisk med 25hk'n. Så for å øke effekten satte jeg inn en forgasser fra en 25hk. Dette er den enkleste og billigste måten man kan trimme uplomberte motorer på. Mange 9,9'er er plomberte 15hk'er. På disse er det bare å fjerne plomben, så har man 15hk. Men å gjøre noe mer enn å bytte forgasser eller fjerne plomben er ikke så lønnsomt iforhold til hvor mye effekt man får. Da er det heller greiere å bare kjøpe en større motor.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Jeg har helst lyst på en ny modell da.. Så hvis jeg kjøper en Yamaha 20HK ny modell, også setter jeg inn en forgasser til en 25HK.. Funker det?

 

Og hvor mye koster en slik forgasser?

Og hvor mye koster en ny Yamaha 20HK 4-takter med el-start?

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...