Gå til innhold

Minnekort til Nikon 4300 størrelse/merke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikon 4300 støtter kun compact flash type 1 hvis ikke jeg tar helt feil.

Det vil si at du kan kjøpe opptil 2 giga byte type 1 kort til nikon 4300.

altså ikke ibm sine microdrive kort eller compact flash type 2 kort.

Det Toshiba kortet du nevnte var type 1 kort så det kan du bruke.

Lenke til kommentar
Nikon 4300 støtter kun compact flash type 1 hvis ikke jeg tar helt feil.

  Det vil si at du kan kjøpe opptil 2 giga byte type 1 kort til nikon 4300.

  altså ikke ibm sine microdrive kort eller compact flash type 2 kort.

Det Toshiba kortet du nevnte var type 1 kort så det kan du bruke.

 

Vet forskjellen mellom type I og type II, men godt å vite at så lenge det er type I vil kamera støtte det uansett :)

 

Noen som vet hvordan kvaliteten på Toshiba sine CF kort er?

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt et slikt Toshiba CF, men det befinner seg jfr. Posten.no i Ålesund så det kan bli ei stund før jeg kan si noe som helt om kvaliteten... :lol: Jeg kan sammeligne med et 128MB Transcend 30X når det måtte finne på å komme til riktig by på Nordvestlandet!

 

Har du fått kortet enda? :) Venter spent på ditt inntrykk her. Alternativet til Toshiba kortet er et Apacer Pro 512Mb, skal forhåpentligvis duge dette også.

Lenke til kommentar

Det står kun "Produced by Toshiba" på baksiden og ikke på forsiden av kortet, sida er stempla 'THNCF128MBA (T00AA) Japan', men ser ikke slik ut som på bildet på XD anna enn fargen... :-?

 

Lese-ytelsen har jeg ikke fått sjekket skikkelig fordi USB 2.0-braketten på mitt MSI KT3-Ultra rapporteres som en non-HI-SPEED USB Hub (a.k.a USB 1.1) til XP og for drivere henvises det til WindowsUpdate som ikke har noen driver :( (Men det er vel en annen tråd...)

 

Ergo: De korta jeg har yter omtrent likt såvidt jeg kan se med min ullne testmetode i USB 1.1, dvs ikke bedre enn å hente bildene direkte fra kameraet, fra 450 og opptil 600KB/s.

 

Sorry for at jeg ikke kan gi grundigere info, men jeg har ikke test-opplegget til Rob Galbraith!

Lenke til kommentar
Det står kun "Produced by Toshiba" på baksiden og ikke på forsiden av kortet, sida er stempla 'THNCF128MBA (T00AA) Japan', men ser ikke slik ut som på bildet på XD anna enn fargen...  :-?

 

Lese-ytelsen har jeg ikke fått sjekket skikkelig fordi USB 2.0-braketten på mitt MSI KT3-Ultra rapporteres som en non-HI-SPEED USB Hub (a.k.a USB 1.1) til XP og for drivere henvises det til WindowsUpdate som ikke har noen driver :( (Men det er vel en annen tråd...)

 

Ergo: De korta jeg har yter omtrent likt såvidt jeg kan se med min ullne testmetode i USB 1.1, dvs ikke bedre enn å hente bildene direkte fra kameraet, fra 450 og opptil 600KB/s.

 

Sorry for at jeg ikke kan gi grundigere info, men jeg har ikke test-opplegget til Rob Galbraith!

 

:) Vanskelig å hente ut noe fornuftig da

 

Det viser seg nå at XD ikke har planer om å føre Toshiba CF kortene lengre. Så da står valget mellom Apacer Pro og Scandisk Ultra, begge to i 512Mb utgave (1552kr vs. 1869kr)

 

Noen som har et tips mellom disse? Ut ifra en test jeg har sett virker det som Scandisk er hakket bedre enn Apacer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...