Gå til innhold

Sammenlikning PC2100 og PC2700


SiggyT

Anbefalte innlegg

Hva vil gi den raskeste maskinen;

 

Eks. 1

 

HK Socket A som støtter opp til PC2100

CPU AMD Athlon XP2000+

2 x 512 MB PC2100 noname/standard

 

Eks. 2

 

HK Socket A som støtter opp til PC2700

CPU AMD Athlon XP2000+

1 x 512MB PC 2700 noname/standard

 

 

Andre komponeneter som HDD og skjermkort osv. forutsettes å være det samme i de to eksemplene.

 

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg gjerne vil vite om det i de fleste tilfeller (bruk) er mer lønnsomt å kjøpe et rimeligere HK som kun støtter opp til PC2100 og heller legge litt mer penger i ekstra RAM...

 

Hvis det er spesielle typer bruk som favoriserer det ene eksemplet framfor det andre skulle jeg gjerne visst hvilke bruksområder dette eventuellt er..

 

Takker på forhånd for (saklige) svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hastighet kan du vel velge du etter lommeboka (dersom du kjøper rask ram som ikke støttes av valgt hk kan du få problemer)

 

Det eneste problemet du kan få er at du ikke får utnyttet potensialet i ram'en. Skal man overklokke er det en fordel med raskere ram enn det hovedkortet etter spesifikasjonene klarer.

 

Kjøp heller 512 MB rask ram enn 1024 MB langsommere ram. Du trenger ikke mer enn 512 MB, hvis ikke du er ivrig på å bruke feks photoshop.

 

Ram er billig nå, så det lønner seg å fleske til litt skikkelig og kjøpe kvalitet. Twinmos m/winbond pc3200 kommer man ganske langt med.

Lenke til kommentar

OK... Interessant vinkling . Hva er fordelen med 2 X 256 MB fremfor 1 x 512 MB?

 

Med 2x256 får man bedre overklokkingsmuligheter, men da må man ha et hovedkort som støtter dobble minnekanaler for og utnytte disse optimalt. F.eks Asus A7N8X eller Abit NF7 (som den store striden står mellom), begge disse kortene bruker nForce2 chipsettet som har vist seg og være det beste til AMD prosessorer :woot:

 

Les mer om dobble minne kanaler her http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=110462

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...