Gå til innhold

ASUS A7N8X Deluxe VS Abit NF7-S V1.2 S-ATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp heller Abit NF7-S v2.0. Koster litt mer enn v1.2, men du får nyere versjon av Nforce2 chipsettet.

 

Jeg har prøvd både Asus A7N8X Deluxe 1.04 og Abit NF7-S v2.0. Begge kortene er dønn stabile, men Abit er mye bedre til overklokking i tillegg til at det er billigere. Ytelsesmessig er de bortimot jevngode

Lenke til kommentar

Her er et par tester jeg synes er rimelig utfyllende vedr. Asus kortet. Ikke bare les konklusjonen, men også testen for å finne ut om dette er et kort for deg:

 

http://gear.ign.com/articles/382/382632p1.html

 

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/am...sa7n8x/f1.shtml

 

Test med spill som utgangspunkt:

http://firingsquad.gamers.com/print_articl...article_id=1156

 

Og selvfølgelig Toms Hardware: http://www17.tomshardware.com/cpu/20021001...xp_2800-04.html

Lenke til kommentar
ASUS A7N8X DLx er skitt best av ALT, fordi Dual LAN, perfekt plasseringene layout, referanse firewire plugg i HK, Den er SÅ bra jeg ikke vil bytte innen 1 år. ABIt har 1 års garanti, men ASUS har 3 år . drit alle som sier Abit eller Msi eller Epox er best.  :D

 

Hei FAN boy... nå burde du roe deg ned før du sitter der med foten enda lenger inn i kjeften.

Asus er ikke mye best.. de har tilogmed mistet retten til å bruke Soundstorm navnet.. forde kretsene de hadde på kortet var då dårlige..

En annen ting du glemmer er at feks NF7 v2.0 støtter 400Mhz bus, og det tror jeg du skal slite litt for å få til på et ASUS kort. Har forresten Asus fixet problemet med bios korrupsjon.. ?? neppe..

Når vi da legger til at kortet ikke er noe bra til OC, og at biosen ser ut som et takras så ender vi desverre opp med et i beste fall middelmådig kort.

 

EDIT: Staveleif

Lenke til kommentar

Hehe. Du kommer litt frem som fanboy du også ;-) Når det gjelder Asus og støtte for 200Mhz bus, så har Asus kommet ut med Asus A7N8X Deluxe v2.0. Det som er dumt er at Asus ikke merker kortene sine på samme måte som Abit, så når du kjøpe nytt hovedkort er det så og si umulig å vite hvilken versjon du får. Abit henviser i hvertfall til versjon 1.0, 1.1, 1.2 og 2.0 i produkbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

Har kjørt mitt asus a7n8x gd med en fsb på 198 mhz hadde da xp 2200+, som ikke er spesielt overklokkings vennlig...har ikke prøvd å klokke med min 2500+ ennå. Er fornøyd med mitt hk, har bare hatt asus hk'er opp i gjennom åra og det er det en grunn til: har alltid oppfattet asus sine kort som stabile og raske, enkle manualer følger med, layouten på kortene er også bra. Anbefaler asus.

Lenke til kommentar

HVA hvordan kan du si meg den er dårlig til overklokking, jeg klarte til 466MHz FSB, uten vifte på chipset, 1,7v er den.

 

Ingen vits å ha offisiell støtte for 400 MHz FSB, jeg klarte langt over.

Du som sier ASUS har mistet retten på Soundstorm, ja det har de. Men jeg merker nesten ingen forskjell på sertifisert og ikke-soundstorm.

Bare Leadtek og Asus har Dual LAN som jeg kjenner.

 

Abit har noe del dårligere layout enn Asus.

Lenke til kommentar
HVA hvordan kan du si meg den er dårlig til overklokking, jeg klarte til 466MHz FSB, uten vifte på chipset, 1,7v er den.

 

Ingen vits å ha offisiell støtte for 400 MHz FSB, jeg klarte langt over.

Du som sier ASUS har mistet retten på Soundstorm, ja det har de. Men jeg merker nesten ingen forskjell på sertifisert og ikke-soundstorm.

Bare Leadtek og Asus har Dual LAN som jeg kjenner.

 

Abit har noe del dårligere layout enn Asus.

 

Hva er max vcore og vdimm på asus kortet ditt?

 

Og kjørte du 233 FBS i sync?

Lenke til kommentar
HVA hvordan kan du si meg den er dårlig til overklokking, jeg klarte til 466MHz FSB, uten vifte på chipset, 1,7v er den.

 

Ingen vits å ha offisiell støtte for 400 MHz FSB, jeg klarte langt over.

Du som sier ASUS har mistet retten på Soundstorm, ja det har de. Men jeg merker nesten ingen forskjell på sertifisert og ikke-soundstorm.

Bare Leadtek og Asus har Dual LAN som jeg kjenner.

 

Abit har noe del dårligere layout enn Asus.

 

Fint at du klarer å kjøre så høy fsb, men generelt er Asus sine Nforce2 hovedkort endel dårlige enn Abit når det gjelder høy fsb. Jeg er enig i at Asus har bedre layout på hovedkortet enn Abit.

Lenke til kommentar
Maks Vcore er 1,85, men jeg har den på 1,75v, kjører ikke FSB i sync, 233 MHz CPU og 133 på minnet, men minnet har DualDDR så går bra.

 

Har ASUS A7N8X Deluxe Rev 1.04

 

Max vcore 1,85.. det er det jeg mener. Ikke egnet for overklokking.

Når du kjører 233 FSB Async så gjelder det ikke.. det er hva man kan kjøre sync som er interessant.

 

Hva scorer du i Sandra mem test og PC Mark med 133 på ram og 233 FSB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...