Gå til innhold

Scriptkiddies - j*vla irriterende idioter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen tok NordicHosting sine servere idag, og vips sto det bare "Psychophobia 0wnz" på sidene mine.

 

Etter å ha rettet det opp og skiftet passord osv. gikk det noen timer, og så sto det plutselig "Psychophobia lol"

 

Død ved disseksjon for scriptkiddies!

 

*sukk*

 

ikke at jeg støtter hærverk, men dersom de ikke klarer å sikre serverene sine mot scriptkiddies så fortjener de nesten ikke mer...

 

BTW: Flere har desverre funnet ut at det er svært farlig å kalle noen for scriptkiddies....Jobber daglig med sikkerhet og 99% av scriptkiddies verktøy klarer du å beskytte deg mot i løpet av noen sekunder, så dersom du ikke klarer å beskytte serven din, bør iallefall admin være forsiktig med å uttale seg om scriptkiddies :-)

 

 

Happy hunting...

Lenke til kommentar
Noen tok NordicHosting sine servere idag, og vips sto det bare "Psychophobia 0wnz" på sidene mine.

 

Etter å ha rettet det opp og skiftet passord osv. gikk det noen timer, og så sto det plutselig "Psychophobia lol"

 

Død ved disseksjon for scriptkiddies!

 

*sukk*

 

ikke at jeg støtter hærverk, men dersom de ikke klarer å sikre serverene sine mot scriptkiddies så fortjener de nesten ikke mer...

 

BTW: Flere har desverre funnet ut at det er svært farlig å kalle noen for scriptkiddies....Jobber daglig med sikkerhet og 99% av scriptkiddies verktøy klarer du å beskytte deg mot i løpet av noen sekunder, så dersom du ikke klarer å beskytte serven din, bør iallefall admin være forsiktig med å uttale seg om scriptkiddies :-)

 

 

Happy hunting...

 

 

Javel? Så dersom noen kan gå inn i en bank med en hagle, og ta alle pengene, så fortjener banken det? Eller en huseier fortjener å bli tagget ned bare fordi veggen hans sto der?

 

Selvom serveren er der, MÅ man ikke ødelegge den, noe disse imbecile kreka kanskje skjønner når de får tenkt seg om et-par tiår.

 

Ja til bevæpning av admins :)

Lenke til kommentar

Etter å ha rettet det opp og skiftet passord osv. gikk det noen timer, og så sto det plutselig "Psychophobia lol"

Kan vel tyde på at det ikkje vart retta opp heilt slik det skulle? Ei oppretting etter eit vellykka åtak bør oftast bestå av meir enn å trykke "Reset".

 

Så til bankanalogien: Lurer på kvifor bankar har hvelv og tidslåsar...kanskje fordi dei har funne ut at i den verkelege verda så er ikkje folk så snille at dei let vere å ta pengar som er uskydde? Likeeins er scriptkiddies ein del av nettet. Uansett kor mykje vi mislikar det, kan vi ikkje berre sukke og seie at dei er dumme utan å prøve å skydde oss. Iallfall ikkje etter eit vellukka ran...

Lenke til kommentar

Etter å ha rettet det opp og skiftet passord osv. gikk det noen timer' date=' og så sto det plutselig "Psychophobia lol"

 

Kan vel tyde på at det ikkje vart retta opp heilt slik det skulle? Ei oppretting etter eit vellykka åtak bør oftast bestå av meir enn å trykke "Reset".

[/quote']

 

Joda, men jeg leier som sagt webhotell hos de, og har ingen administrative rettigheter på deres servere. Det eneste jeg som bruker kan gjøre, er å endre passord for pålogging samt å sørge for at det ikke er blitt opprettet noen kontoer på mitt domene.

 

Så jeg tror nok at "det vart retta opp heilt slik det skulle" fra min side.

 

Jeg har en OpenBSD server som jeg sterkt vurderer å overflytte alt sammen til, den har stått oppe i snart 5 år, og har aldri blitt kompromittert. Tripwire og en solid dose paranoia er tingen :)

 

Om NordicHosting har gjort noe annet enn å trykke reset, det vet jeg ikke, men det var en kort periode på dagen i dag, hvor samme beskjed sto på deres sider....

 

Om bankanalogien, dersom en dør er åpen, er ikke det ensbetydende med at det er akseptabelt å ødelegge alt som er bak den døren. Det er heller ikke akseptabelt å gå inn i et hjem å ødelegge hjemmet deres bare for å lære de en lærepenge dersom døren er ulåst.

Lenke til kommentar

Neida, greit nok at du har gjort det du kunne, kritikken må vel gå til hotellet.

 

Og det er sjølvsagt ikkje akseptabelt at folk går inn i stova di og raserer, men det fins likevel folk som ikkje har dei skruplane som eg og du har, og det må vi berre leve med, og beskytte oss så godt som mogleg mot.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...