Gå til innhold

overklokke xp2000 med Abit NF7 v1.2


Anbefalte innlegg

Har nettop bestilt hovedkortet og vet at det kan låse PCI og AGP for mer stabil overklokking, men jeg lurer på en ting... blir overklokkingen mere stabil vist du setter FSB til 166 eller 200 slik det burde gjøres på eldre kort med divider?

 

Også lurte jeg på om noen har overklokket xp2000 thoroughbred? Hvor langt kan den nå med vannavkjøling tror dere?

 

Produsentens varenummer: AXDA2000DKT3C. betyr det at det er en Thoroughbred A?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at du har tenkt å overklokke ved å forandre multiplayeren? For ellers vil jo en økning fra 133Mhz fsb til 200 være en (stor)overklokking i seg selv. Og det vil selvfølgelig føre til mindre stabilitet. Eller er det slika t du har tenkt å senke multiplyeren for så å overklokke Fsb til 200Mhz?

Lenke til kommentar
Er det slik at du har tenkt å overklokke ved å forandre multiplayeren? For ellers vil jo en økning fra 133Mhz fsb til 200 være en (stor)overklokking i seg selv. Og det vil selvfølgelig føre til mindre stabilitet. Eller er det slika t du har tenkt å senke multiplyeren for så å overklokke Fsb til 200Mhz?

 

Det er klart jeg skal sette ned multiplyern og sette FSB høyer, men det var ikke det spørsmålet mitt var!

 

blir overklokkingen mere stabil vist du setter FSB til 166 eller 200 slik det burde gjøres på eldre kort med divider?

 

Også lurte jeg på om noen har overklokket xp2000 thoroughbred? Hvor langt kan den nå med vannavkjøling tror dere?

Lenke til kommentar
Du skulle kjøpt en AXDA1800DLT3C i stedenfor, Tro du da med rimelig sikkerhet få en Tbred B med et meget bra overklokkingspotensiale.

 

Den du har kjøpt nå, tror jeg med 90% sikkerhet er enTbred A

 

Komplett hadde ikke laver en xp2000 prosessorer når jeg bestilte på sist søndag...

 

finnes det ikke en side der dette om prosessor nr. blir forklart? Forresten så vet jeg at det finnes en side der dette blir forklart, men jeg husker ikke addressen...

Lenke til kommentar

 

Det er klart jeg skal sette ned multiplyern og sette FSB høyer, men det var ikke det spørsmålet mitt var!

vel, var vel egentlig ikke så åpenbart, det kunne gjerne vært avklart i post nr1.

ja, det er tbred A, det kan du se her. Jeg vil tro at du vil oppnå den beste stabiliteten på 133Mhz. Jo mindre jo mindre varme utvikler seg på nortbridge. Men du bør kunne gå opp i 166uten problemer, og da minsker du flaskehalsen. 200 kan resultere i ustabilitet, så ville ikke satset på den. Men prøv for all del om det funker greit.

Du har forresten ikke nevnt noe om hvilket hovedkort du bruker, det har en del å si. Er mange nye hovedkort som ikke klarer 200Mhz, mens andre klarer det greit. Og om du ikke har et helt nytt hk er det fult mulig at du ikke en gang klarer 166Mhz. Så for å svare på hva som mest sansynlig er det beste stabilitet/ytelse bør vi vite hvilket hk du har.

Lenke til kommentar

 

Det er klart jeg skal sette ned multiplyern og sette FSB høyer, men det var ikke det spørsmålet mitt var!

vel, var vel egentlig ikke så åpenbart, det kunne gjerne vært avklart i post nr1.

ja, det er tbred A, det kan du se her. Jeg vil tro at du vil oppnå den beste stabiliteten på 133Mhz. Jo mindre jo mindre varme utvikler seg på nortbridge. Men du bør kunne gå opp i 166uten problemer, og da minsker du flaskehalsen. 200 kan resultere i ustabilitet, så ville ikke satset på den. Men prøv for all del om det funker greit.

Du har forresten ikke nevnt noe om hvilket hovedkort du bruker, det har en del å si. Er mange nye hovedkort som ikke klarer 200Mhz, mens andre klarer det greit. Og om du ikke har et helt nytt hk er det fult mulig at du ikke en gang klarer 166Mhz. Så for å svare på hva som mest sansynlig er det beste stabilitet/ytelse bør vi vite hvilket hk du har.

 

(kremt!) Det står hvilket hovedkort jeg har i overskriften på posten! :grumpy:

Et Abit NF7 v1.2... :woot:

Men for all del takk for svar! :yes:

Lenke til kommentar

Sry så ikke det :oops:

Med det hovedkortet ville jeg seriøst vurdert å kjøre den på 200Mhz. Det safe er alikavell 166Mhz, men det er veldig mange her som kjører det kortet på over 200Mhz stabilt. Du kan jo snakke med forman som har det kortet, og har en del peiling. Forskjellen fra 166-->200Mhz trengs, da AMD er til dels sulteforet på bånbredde. Hadde jeg hat en unlocket CPU hadde jeg senket multiplayeren og økt fsb til 200Mhz, det tjener man på.

Har forresten samme Hk som deg.

Lenke til kommentar
Det ligger en post her en plass med linker til det du trenger.

 

Se etter posten med stepping av XP1700+ (Den er stor å lang..)

 

gidder ikke lete, men jeg tror jeg engentlig fikk svar på det viktigste spørsmålet: Vil prosessoren kjøre mer stabilt på 166Mhz og 200Mhz i stede for 180 enda du har låst AGP og PCI?

 

Etter som jeg har forstått så er svaret, ja!

Lenke til kommentar
Det ligger en post her en plass med linker til det du trenger.  

 

Se etter posten med stepping av XP1700+ (Den er stor å lang..)

 

gidder ikke lete, men jeg tror jeg engentlig fikk svar på det viktigste spørsmålet: Vil prosessoren kjøre mer stabilt på 166Mhz og 200Mhz i stede for 180 enda du har låst AGP og PCI?

 

Etter som jeg har forstått så er svaret, ja!

 

Mine erfaringer er at cpu´n er stabil nesten uansett hvilken FSB som kjøres.. de jeg har hatt har ihverfall vært det. Det hender man må øke vcore litt selv om man ikke overklokker den på vanlig måte... men det er ikke alltid, og det er kun snakk om +0.05-0.50v.

Siden du har v1.2 så er det ikke umulig at du kan klare 215-220 helt stabilt.. med litt flaks så klarer du mer også.

 

Jeg fant ut for noen minutter siden at HK mitt undervolter VDD litt.. jeg kjører 1,7v i bios.. men når jeg måler med multimeter så får jeg 1,58v. Dette kan føre til litt ustabilitet ved høy FSB, men vet ennå ikke om det gjelder alle v1.2 kort. Venter på svar fra en på sweclockers.com, men det hadde vært kult om dere som har muligheten også sjekket dette ;)

Lenke til kommentar

for det første så har jeg ikke multimeter(kan kanskje få lånt meg ett...), for det andre så vet jeg ikke hvor man skal måle det(kan sikkert finne det ut vist jeg tar meg tid til å surfe litt rund om kring).

 

Men det hadde vært kjekkt å fått vite om volten er riktig i forhold til bios... jeg skal no uansett få sjekket det på en eller annen måte! :yes:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...