Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er det med Tiscali?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink:

 

:lol::lol:

 

Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

Lenke til kommentar
Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink:

 

:lol::lol:

 

Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk.

Lenke til kommentar
Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg.

Lenke til kommentar
Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for.

...

etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk

 

Sånne tiltak høres veldig greit ut og er i og for seg det riktige. Men det er

ikke "bare å..".

Greit nok at det vil føre fram til slutt, men du må regne med masse unøvendig møye.

Tror det er mye enklere å bestille abo hos en annen leverandør og la de ta seg av oppsigelsen. Det er på samme måte som når du skifter forsikrings selskap.

Lenke til kommentar
har hatt akkurat samme problemet :shrug:

 

Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte

Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem :D

Det er nok ikke fullt så enkelt. Du blir oppringt før bestillingen effektueres - for å få bekreftet diverse opplysninger ( fødselsnr. osv)

Lenke til kommentar
Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg.

 

Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS....

 

("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.)

Lenke til kommentar
Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg.

 

Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS....

 

("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.)

 

hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg.

Lenke til kommentar

Vil bare si at det ikke er fullstendig håpløst. Kunden har alle rettigheter. Jeg sendte avbestilling til Tiscali for ca. 1 mnd. siden, fikk svar ca 3 uker etter:

Vi bekrefter med dette at din avbestilling er mottatt og effektuert.

 

Med vennlig hilsen,

Tiscali AS

 

ADSL Avdelingen

Postboks 598, Skøyen

0214 Oslo

Tel: 24 11 24 20

Fax: 24 11 24 11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...