Gå til innhold

Sende email fra hjemmeside ved hjelp av et skjema! :)


Anbefalte innlegg

Jeg har et hjemmeside prosjekt som jeg driver og pusler med på noe av fritiden min..

Jeg driver og lager en kontakt side, men jeg vil gjøre sånn at man skriver et skjema, med buttons ogsånt, ikke mailto:<mailadresse> formen liksom..

 

Eksempel: her

Asså, bare en melding, også 'send', ikke alle de alternativene

 

Noen som har web steder det er en 'enkel' oppskrift på og gjøre dette? Husker sol.no hadde noe sånt før, men jeg finner det ikke nå!

 

Takk på forhånd, purken!

 

(orginal post: her )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å forklare hvordan PHP sin mail funksjon fungerer (se link i den første posten min i denne tråden)

 

bool mail ( string to, string subject, string message [, string additional_headers [, string additional_parameters]])

 

bool = Denne funksjonen returnerer "True" eller "False" som indikerer suksess eller flopp.

 

mail = funksjons navnet

 

string to = Dette er hvem mailen skal til

 

string subject = Dette er emnet i mailen

 

string message = Dette er innholdet i mailen

 

[string additional_headers] = Her kan du spesifisere en "reply-to" adresse

 

[[string additional_parameters]] = Dette er tilleggs informasjon om hvem mailen kommer fra (hvis du ikke vil at avsender skal være apache/php/httpd eller lignende)

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

sent mail til purken med scriptet slik han ønsket det. endret det litt (gjort det mer likt det jeg har på siden min) og lagt det ut på hjemmesiden min.

 

det består av en pakket fil med selve mailscriptet og en css-fil som bestemmer farger og slikt. dere kan enten koble scriptet opp til egen css eller endre på den filen jeg har lagt ved.

 

all 'dokumentasjon' ligger inne i selve scritingfilen og det skal være gamske lett å konfigurere.

 

 

lykke til

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...