Gå til innhold

USB drive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FluxBox ruler :D

 

Hvorfor er du så sur da, tenker på denne :evil:

 

Har denne i fstaben min som brukes med gphoto2 for å laste ned bilder fra digitalkamera:

usbdevfs             /proc/bus/usb        usbdevfs   noauto                0 0

Vet ikke helt hva du skal med den da, men jaja, alt hjelper...

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

Ække sur i det hele tatt :smile: :smile: :smile: ... Har brukt den lille djevelen i nicket mitt heile tiden :). Den er ikkje sur, bare litt ond...

 

 

Fant forresten løsningen på spørsmålet mitt:

 

mount -t auto /dev/sda1 /mnt 

 

Det viste seg at systemet oppfatter USB driven som en SCSI drive. Logisk :o

 

Her fant eg svaret:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...light=mount+usb

 

Fluxbox er ganske bra ja, men sliter litt med å skaffe informasjon om det... Men det passer bra på laptopen eg har, da den ikkje krever så mye ressurser som Gnome og KDE gjør.

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Ja Linux har en egen greie med scuzzy ja. Hvis linux skulle hatt en favorit i /dev/ måtte vel det vært sda1 :wink:

 

Må bruker hdc=ide-scsi selv for å brenne med cdr'en min :yes:

 

Men det er jo ganske genialt når man tenker gjennom det da...

Mount er sansynnligvis det mest geniale programmet som finnes for linux.

Man kan jo mounte alt vettu :D

 

Bruker KDE fordi det er så pent og fordi det blir utviklet mange gode programmer til det. Men FluxBox er jo superkjapt og stabilt, og pent med litt konfing. Bruker jo veldig lite ressurser også da...

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

Ja, det eneste man ikke kan mounte, er vel dama (det er nok fortsatt en manuell sak :D )

 

Eg i grunnen Gnome fan. Forskjellen mellom Gnome og KDE begynner vel å jevne seg ut nå. Ser nesten ikkje forskjell på Gnome og KDE i RedHat når man bruke BlueCurve themet. Har faktisk holdt meg til Gnome siden min spe begynnelse. RedHat 5.1, trur eg det var. På den tiden var Gnome mye penere enn KDE, og eg har holt meg til den siden.

 

Grunnen til at eg bruker FluxBox nå, er at eg har en laptop meg ganske begrensede ressurser (300 MHz og 128 Mb). Ikkje mye ressurser den bruker nei :>

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Gir meg ikkje heilt med dette enda :smile: .

Har en Creative D.A.P Jukebox 10 Gb MP3 spiller som eg vil mounte i linux. Prøver samme fremgangsmåte som for USB-driven min:

mount -t auto /dev/sda1 /mnt/usbdrive.

Får meldingen /dev/sda1 is not a valid block device. Ka gjør eg feil?

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

hmm....

 

usb.c: USB device 3 (vend/prod 0x471/0x222) is not claimed by any active driver.

 

Ingen scsi meldinger... Med USB driven får eg sda: sda1, men ikkje når eg kobler til jukeboxen...

 

Virker som eg ikkje har riktig driver til denne enheten... Noen som veit hvor eg kan finne en passende driver? Det er en Creative D.A.P Jukebox 10 Gb (Nomad).

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve her:

 

http://libnjb.sourceforge.net/

 

Ellers så kan du lese mer om hva andre mener om produktet du har kjøpt her ;) :

 

http://www.new-destiny.co.uk/andrew/nomad.php#review

 

Et lite utdrag:

 

"Creative provides no support for operating systems other than Microsoft Windows and the Apple Mac. In particular, there is no Linux support — it has been reported that Creative refuse to release specifications for the Jukebox and hence make it difficult for others to even write software for Linux that interacts with the Jukebox. Several projects are underway to develop software for Linux, despite this, but none are yet complete. One promising example is the API for Linux for the Jukebox."

 

PS Tenk litt over _hva slags_ hardware du kjøper og vilke støtte du har under forskjellige OS. Jeg mener ikke dette som kjefting, bare et tips.

 

:)

Lenke til kommentar

Grett... glemmer Creative Jukeboxen i første omgang :-?

 

Har et annet problem: Får bare opp 8.3 navn i linux med TwinMos disken. I XP kommer får eg lange navn. Når eg mounter i linux, blir navnene kortet ned til 8.3 standard. Trur ikkje den gjorde det dei første gangene eg mountet disken. Bruker følgende kommando for å mounte

mount - auto /dev/sda1 /mnt/usbdrive

Any sugestions?

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...