Gå til innhold

Protein shake/pulver istedet for melk og banan ?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har trent en del i det siste og føler at det går bra :yes: , sakte :hm: , men bra. Jeg trener mest styrke ( biceps, triceps, mage, bryst, rygg ) men jogger også en del i tillegg.

 

Jeg har vaneligvis drukket to store glass med melk 4-5 dl :yes: ( ca 13 g protein ) og en banan ( ca 1-2 g protein ) og vann da etter trening ! Men har hørt fra mange andre som trener at de drikker protein shaker eller protein drikker etter trening.

 

Har sett litt på priser og det er jo litt dyrt da, men er det så mye effekt at det er verdt det ? :hmm:

 

Funker det sånn at det binder musklene raskere og har effekt uansett og du ikke hardtrener ?

 

Med andre ord: Er det vits at jeg kjøper proteindrikker ?

 

( Jeg trener mandag til fredag med litt variasjon )

 

Takker for alle svar !

 

Spør gjerne om det er noe mer dere lurer på !

 

Mvh Pure :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det smaker også en del bedre enn f.eks. tunfisk. Tunfisk er ikke godt. Tunfisk er absolutt ikke godt.

 

That's just your opinion (and opinions are like...you know...)

 

Tunfisk i gele kan jeg spise rett fra boks eller på brødskive. Pleier også og lage en tunfisksalat i ny og ne; tunfisk i vann, kokte egg, selleri, løk, sylteagurk, litt ymse salat/råkost og sennep. Mmmmm :dribble:

Lenke til kommentar

Noen liker tunfisk og noen liker ikke tunfisk. nå er smak ganske personavhengig så. omtrent 25% av populasjonen er antageligvis såkalte "supersmakere" eller "supertasters" og de vil alltid være mye mer følsom overfor smaker enn de som ikke er det. Men det betyr ikke at hvis noe smaker dårlig for dem så gjør det det for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...