Gå til innhold

Hytte i skgogen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wow, jeg trodde dagens femtenåringer hadde bedre å gjøre..

 

Som hva da? Henge bak Esso og røyke? :p

 

Å bygge hytte er jo fett!

Skal vi se...hva har man inni ei hytte. Spørs jo helt hva du skal bruke den til, da. Om du skal ha et slags møtested eller hang out der, kan det jo være greit med et bord og litt å sitte på. Puter eller tepper. Og så bilder på veggene, plakater eller noe. Vil fraråde stearinlys, men en lommelykt eller en slags lampe er jo koselig ^^

Lenke til kommentar

er den hytta ment som en jaktkoie eller en festbule?

 

ellers så kan man kjøpe sånne jakthytte byggesett som koster fra 150.000,-. ihvertfall det billigste jeg har sett.

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/hyttem...icle2661278.ece

 

artikkel om slike byggesett. både mindre og større prosjekter.

 

men til topic:

 

kanskje skaffe et skap som dere kan oppbevare ting i. bare dere har med dere nok batterier så får dere både lys og musikk for flere dager. stearinlys er greit det,så lenge man holder øye med dem.

 

om du gidder kunne du også se om du kan skaffe et mindre og litt hendig strømagregat. tilgang på strøm er alltid greit å.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe deg en slik laptop som sies å ha en batterilevetid på 17timer. Da slipper du å løpe å lade så fort. Internett kan bli et problem med mindre du kjøper deg telenors fri bruk :) Du kan også ha et minikjøleskap som du kan koble inn i en usb inngang, og du har god tilgang til iskald cola. Jeg har foreløbig ingen forslag til hvordan du kan steke grandiosa eller koke egg der, men det finner vel du ut av ;)

 

Lykke til :)

Endret av HammerBro
Lenke til kommentar

Morro å ha slike hobbyer. Denne sommeren har jeg et par steder som jeg skal lage meg noen nye kryp-inn :thumbup: Kamuflere de så godt som mulig, og ikke minst ikke si hvor de ligger til NOEN andre enn de man virkelig har lit til.

Vil si du ikke trenger så masse der inne. hyttebok, og et par blader av ulike sorter er det som trengs for min del. Blir jo som regel at man heller er ute i skogen..

 

Skal du først ha levende lys i hytta, så bruk kubbelys eller telys, og gjerne ha noe under det som ikke er brennbart.. Også ha vann tilgjengelig.

 

Trenger ikke mer enn dette for å hygge seg=)

 

Lenke til kommentar
Morro å ha slike hobbyer. Denne sommeren har jeg et par steder som jeg skal lage meg noen nye kryp-inn :thumbup: Kamuflere de så godt som mulig, og ikke minst ikke si hvor de ligger til NOEN andre enn de man virkelig har lit til.

Vil si du ikke trenger så masse der inne. hyttebok, og et par blader av ulike sorter er det som trengs for min del. Blir jo som regel at man heller er ute i skogen..

 

Skal du først ha levende lys i hytta, så bruk kubbelys eller telys, og gjerne ha noe under det som ikke er brennbart.. Også ha vann tilgjengelig.

 

Trenger ikke mer enn dette for å hygge seg=)

 

 

har en hytte langt ute 'på landet', den er på en øy med to andre hytter. Jeg har veldig lyst til å gjøre sånn som du, bygge hytter og kamuflere dem, jeg planla å bygge en NED i bakken. Men trenger man ikke byggetilatelse fra kommunen eller noe? kan jo hende noen kommer tilfeldigvis forbi og annmelder tingen,,

Lenke til kommentar

Byttetillaltelse til å bygge i skogen er nok vanskelig å få til, så det er nok ikke noe vits i tror jeg. Kamuflere de godt, og ha de steder hvor folk ikke ferdes. Derfor man aldri skal fortelle hvor man har slike ting ;) Men vet man hvem grunneieren er, så går det ann å spørre om å sette opp en liten koie eller krypinn..

Lenke til kommentar
Hei, jeg har laget en hytte i skogen, me tak,vegger og dør.

 

Har dere noen forslag til hva jeg kan ha inni den?

Sonn det ikke blir så ensomt, PS: Selfølgeli ikke noe som må ha strøm.

 

 

Takk for alle svara :D

 

Kidnapp ei fjortissbabe å bind hu fast inni dere, you know what to do.

Lenke til kommentar
Kidnapp ei fjortissbabe å bind hu fast inni dere, you know what to do.

 

Vet ikke helt om jeg syns det her var morsomt en gang.....

 

 

Meeen. Det fins lamper til f.eks. campingvogner som festes i tak (eventuelt vegg) med borrelås lignende teip, og du trykker bare på lampe for å få den til å lyse. Da får du lys, og det er sikkert :)

Så ville jeg hatt en kortsokk.

Er det en veldig liten hytte kan man ha "kinserbord" og bare ha puter å sitte på.

 

Nå fikk nesten jeg lyst til å bygge hytte og :!:

Lenke til kommentar
Hei, jeg har laget en hytte i skogen, me tak,vegger og dør.

 

Har dere noen forslag til hva jeg kan ha inni den?

Sonn det ikke blir så ensomt, PS: Selfølgeli ikke noe som må ha strøm.

 

 

Takk for alle svara :D

 

Kidnapp ei fjortissbabe å bind hu fast inni dere, you know what to do.

 

HAhaha,dagens :D

 

 

Men til TS, kjøp deg et aggregat å fyr det opp, da har du plutselig strøm også:D

Har du forresten noen bilde av hytta di?

Lenke til kommentar
Byttetillaltelse til å bygge i skogen er nok vanskelig å få til, så det er nok ikke noe vits i tror jeg. Kamuflere de godt, og ha de steder hvor folk ikke ferdes. Derfor man aldri skal fortelle hvor man har slike ting ;) Men vet man hvem grunneieren er, så går det ann å spørre om å sette opp en liten koie eller krypinn..

 

Jepp, alltid lurt å spørre grunneier først. Vi har en del skog som tilhører gården, og der bygger ungene hytter for harde livet. De sager ned trær og strør om seg med søppel og byggemateriale som de lar ligge når de ikke gidder å bruke hytta lenger. De tenker kanskje ikke på at det faktisk går dyr på beite der om sommeren,

 

Så ja, spør grunneier.

Lenke til kommentar
[...]De sager ned trær og strør om seg med søppel og byggemateriale som de lar ligge når de ikke gidder å bruke hytta lenger. De tenker kanskje ikke på at det faktisk går dyr på beite der om sommeren[...]

 

 

Og så er det ekstremt ufattelig irriterende å få rævva pris på tømmeret fordi det er fullt av spiker*....

 

 

*De fleste sagbruk kasserer tømmer som slår ut på metalldetektor, fordi spiker ødelegger saga og kan være farlige for de som jobber der. Da må enten spikerene trekkes ut manuelt, eller hele stokken blir søppel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...