Gå til innhold

Kan strømforsyningen min drive nytt skjermkort?


Conkey

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte ut 8800GT kortet mitt. Er i grunn fornøyd med nvidia, men ser mye positivt om de nye ATI kortene. Har derfor myst på både GTX 275 kortene og HD 4890 kortene. Heller mye mot sistnevnte. Lurer bare på om jeg har for lite strøm til dette.

 

Kjører en Corsair HX 620W. CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+ (men tenker å oppgradere til AMD Phenom II X4 940 Black Edition ganske snart).

 

Takler strømforsyningen min dette eller bør den oppgraderes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den takler den brasen helt pent du.

Men kan bli knappt om du skulle ha prøvd 4890X2.

 

jeg håper du mener 4870x2 for 4890x2 fins ikke og vil aldri finnes, men om du menere 2 stk 4890 i crossfire. beklager jeg.

 

Mente 4890X2... Der tar du helt feil.

Den KAN finnes, du må huske at ATi har åpnet for at partnerne kan bygge denne altså at de selger chippen løst.

Så det er opp til ASUS, Sapphire etc til å lage den, men ATi selv kommer ikke til å gjøre det.

Problemet er høyt strømforbruk.

 

http://forums.extremeoverclocking.com/show...442#post3404442

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

det er bare rykter, og ikke noe er bekreftet fra produsentene. personlig håper jeg det kommer men det er bare rykter og ikke noe mere. og om ati har sakt at det er opp til produsentene kan jeg ikke si at jeg har lest noe steder, men skal ikke si i mot den. og om det kommer en 4890x2 så er det sikkert forsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...