Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor svetter folk når dem spiser?


Blekk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg svetter vis maten er veldig varm eller den er meget sterkt krydret.

vis maten er varm så blir jeg litt klam sånn generelt(sikkert fordi varmen stråler ut fra magen og hele kroppen går opp i temperatur.

når det er veldig sterk mat så svetter jeg under øyene og panna/hårbunnen

*tillegg*

vis ikke varme er en grunn for å svette så er det rart at vi mennesker svetter når det er varmt ute eller driver med en aktivitet som gjør oss varme.

svette er en mekanisme for å kjøle kroppen det.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Har "svettet" litt om jeg har gått en hel dag uten å spise noe særlig, for så å få en god porsjon middag. Eller, svetter vet jeg ikke, men blir varm og rød i kinnene, samt klam.

 

:)

Lenke til kommentar

Svetten kommer vel av at kroppen setter i gang å fordøye maten og dette produserer varme. Hvor mye energi som kreves for å fordøye maten varierer med hva man spiser, hvor mye man spiser og fra person til person. Derfor svetter noen mens de spiser. I tillegg kan varmen fra maten eller "varmen" lagd av kryddret mat også få kroppen til å svette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...