Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Netgear WGT624v3 router


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bruker en Netgear WGT624v3 router, og har problemer med nett som er utrolig ustabilt, men regner egentlig med at det er leverandøren med mindre det er noe kjent problem med denne routern.

 

Et annet stort problem er når jeg gjør for mye, for eksempel laster ned for mye med p2p programmer o.l, eller søker etter servere på ett onlinespill - så dropper nettet, og er av i alt fra 5-10 minutter.

Det virker altså som at det kobler ut når det får inn for mange "connections" fra andre, men det er bare min teori. Vet ikke om det er sant eller ikke.

Har prøvd å koble kabel rett i modemet, og det funka helt fint, så må være routern.

 

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tror det. Søkte nettopp etter ny firmware inne på routeren, og var ingenting nytt, men om dette må gjøres manuelt - nei, det har jeg ikke gjort.

 

Joda, men den dropper ikke idet jeg spiller, men når jeg søker etter servere, på serverlist.

Har hørt noe om DSlam før, i sammenheng med dette problemet som jeg stilte før til noen, men aldri fikk svar på.

Jeg har selv ikke særlig peiling på internet, og for meg er det vanskelig å forstå alt slikt. Kan det ha noe med dette "DSlam" å gjøre?

Gjetter at det er innstilling som forhindrer flooding av routeren, så den kobler ut nettet når den kommer til ett visst antall connections?

 

Nå driver jeg med ren gjetning, så faktasvar fra noen som kan det hadde vært fint.

 

EDIT: For de som skulle finne på å si "Google it" siden jeg tror det var DSlam, så har jeg prøvd. Men jeg detter av på forklaringene av ordet. Jeg klarer ikke å få til en konklusjon på hva det er og gjør.

Endret av golemm
Lenke til kommentar

Hvis du ikke finner noen oppgradering ved å søke i routeren så finnes det nok ikke noen vanlig versjon tilgjengelig. Dslam er utstyr til leverandør som står i sentralen. Har ikke hørt at denne skal gjøre at du får utfall ved mange tilkoblinger.

 

Ser at nyeste firmware til routeren er fra før 2005, så det begynner å bli passe flintstone sammenlignet med dagens utstyr.

 

Du får ha lykke til videre :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...